NORDLANDSTREFFET -09, 12-14 juni :)

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

Stakkars Yngve..

Hovedkomiteen har avholdt møte og kommet fram til følgende: bytt motor i god tid!

Og i tillegg: Vi kjører rett fra Mo til Sulis med avgang kl 1400 fra Statoil Langneset. Da har vi handlet og pakket og er klare. Fauske hopper vi over i og med at vi kjører over fjellet fra Grytvikmoen til Solvik og vips er vi et stykke på veien mot Sulis.

Bodø og Saltenfolket kan gjerne møte oss på Rognan så kjører vi sammen over fjellet?

VI gleder seg!
Tage Vedal

T3-fan
ThorAlex.
-
-
Posts: 935
Joined: 26 Oct 2005, 16:23

Post by ThorAlex. »

Så da blir det E6 hele vegen? regner med at jeg kjører fra steinkjer i 6-7tida så har jeg tid til en laaang pause i mo før førtsettelsen. Er vel ca 5-6 timer steinkjer-mo og 3-4 mo-sulis?
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

ThorAlex. wrote:Så da blir det E6 hele vegen? regner med at jeg kjører fra steinkjer i 6-7tida så har jeg tid til en laaang pause i mo før førtsettelsen. Er vel ca 5-6 timer steinkjer-mo og 3-4 mo-sulis?
Det stemmer :D Men du burde vurdere rutevalget du fikk hos meg!
E6 nesten hele veien, noen innlagte kjentmannsstopp underveis :D

Bilder fra kveldens lille treff :D

Fra stuevinduet.

Image

Minidokanordlandstreff

Image
Image
Image
Tage Vedal

T3-fan
ThorAlex.
-
-
Posts: 935
Joined: 26 Oct 2005, 16:23

Post by ThorAlex. »

Kikket på den ruta på kartet og den så fin ut så jeg tar nok den. det passer lo også bra med at Korgefjelltunnellen er stengt på dagtid for tida. "Omveg" er forresten feil, i følge google maps er det 1 km kortere. Noe spessielle severdigheter lang veien?
Da håper jeg bare jeg klarer å finne vegen, retningssansen min er bra men fungerer bare i skogen. Tror aldrig jeg har kjørt et sted jeg ikke har vert før uten å kjøre feil. :roll:
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

ThorAlex. wrote:Kikket på den ruta på kartet og den så fin ut så jeg tar nok den. det passer lo også bra med at Korgefjelltunnellen er stengt på dagtid for tida. "Omveg" er forresten feil, i følge google maps er det 1 km kortere. Noe spessielle severdigheter lang veien?
Da håper jeg bare jeg klarer å finne vegen, retningssansen min er bra men fungerer bare i skogen. Tror aldrig jeg har kjørt et sted jeg ikke har vert før uten å kjøre feil. :roll:
Omveg fordi du tar deg bedre tid i sånne omgivelser :D Severdigheter? Du kjører jo forbi porten til Børgefjell, endel fete fiskevann og elver, norges tredje største innsjø, okstindan, stormyrbassenget (rikt fugleliv) og variert natur underveis. Når du kommer over brua mellom Røsvatnet og Tustervatnet kan du svinge de 3 km inn til Orrhaugen gård hvor du får kjøpt litt lokal mat (bakervarer og div produkter av villsau).

Tror du skal slite med å kjøre deg bort om du følger skiltinga :D Fra E6 : Fiplingdal/Fiplingvatn, Hattfjelldal, Røsvatn, Korgen, Mo i Rana.
Tage Vedal

T3-fan
ThorAlex.
-
-
Posts: 935
Joined: 26 Oct 2005, 16:23

Post by ThorAlex. »

jugleliv høres ikke dumt ut, jeg her jo eksamen i zoologi den 19. Fiske er heller ikke dumt, utsyret bor i bilen så kansje jeg prøver å skaffe noe grillmat. Takker for tipsene, kjentmenn er aldrig dumt når man skal på tur.

Kjøre meg vill kalerer jeg fint uansett skilting, men det ser jo ganske rett fram ut så kansje jeg har flaks.
ThorAlex.
-
-
Posts: 935
Joined: 26 Oct 2005, 16:23

Post by ThorAlex. »

Forresten, er det noen som har en ekstra fungerende tomgangsregulator de kan ta med? Min er død og tomgang på 2000 blir fort irriterende.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Post by Rudeboy »

Nå, er dere påvei til avtalt sted ??

Akkurat ferdig rigga i bilen, bagasje for Danmarkstur lempes inn imårra og så setter jeg kursen helt feil vei men sånn ble det denna gangen, da :roll:

Ta bilder, lyg litt og skryt mye 8)

mvh,
Yngve S
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

TaigAGreEn wrote:Stakkars Yngve..

Hovedkomiteen har avholdt møte og kommet fram til følgende: bytt motor i god tid!

Og i tillegg: Vi kjører rett fra Mo til Sulis med avgang kl 1400 fra Statoil Langneset. Da har vi handlet og pakket og er klare. Fauske hopper vi over i og med at vi kjører over fjellet fra Grytvikmoen til Solvik og vips er vi et stykke på veien mot Sulis.

Bodø og Saltenfolket kan gjerne møte oss på Rognan så kjører vi sammen over fjellet?

VI gleder seg!
Regne med æ står og vente på Røkland (Lysstøperiet, for de mer lokalkjente) Dokker e vel der i 4 tia antar æ ?

Det har oppstått ei lita dobbeltbooking, så æ må hjem igjen på fredagskvelden, ska vis frem motorsykkeln på lørdags formiddag i Bodø. Men om alt går etter planen e æ tilbake lørdag kveld... Resten tar vi på telefon...
ThorAlex.
-
-
Posts: 935
Joined: 26 Oct 2005, 16:23

Post by ThorAlex. »

Bilen er pakket så nå sitter jeg å prøver å bestemme meg for om jeg skal kjøre med en gang og overnatte under åpen himmel ved vannet nor for hattfjelldal eller om jeg skal kjøre tidlig i morgen. Time will show!

Om noen andre deltagere skulle ønske å ta kontakt så er jeg tiljengelig på mobil 458 51 423 og har PR-radio i bilen som står og scanner, men uten ekstern antenne så rekkevidden er begrenset. Om noen ser meg (lys og mørk blå DoKa syncro) så blink og veiv med arma, jeg tar jerne en bilprat på vegen.

Kamera er også med, regner med å legge ut noen bilder når jeg er tilbake.
RuneA
-
-
Posts: 624
Joined: 19 Feb 2006, 13:16
Location: Oslo/Tallinn

Post by RuneA »

Er så jævlig bitter på livet, har prøvd alt jeg kan i det stille for å få til en tur nordover(hadde gjort sommeren komplett), men familiære og alt mulig annet som kan gå galt har lekt med meg i år(så langt). Så, jeg håper dere får det helt utrolig kult og at dere legger ut bilder på forumet for å friste oss "kyllinger" til å ta turen nordover neste år!!

Ikke ofte jeg føler så sterkt for å gjennomføre noe :(

Lykke til folkens :)
Rune

Image
Hus på hjul

1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Bilen er pakket og klar her også, likeså e bag med diverse klær. Alt fra kortbukse til tykk genser. Har med nokså stort telt med høyde på 190 cm. Der samles vi om været ikke er helt på vår side. I følge yr.no så blir det bra på lørdag. Regner med jeg kjøper inn en liten grill i morgen og pakker i bilen. Ta med noe for å grille.

Om planen holder mål så er vi i gang ca 1400, og da kan vi vel si at Røkland bør være i synsfeltet ca 1600. Men alt kan skje....

Baard, aka Foxhome har foreløpig meldt avbud. Han har vært på forretningsreise og pådratt seg noe. Kan det være svineinfluensa ? ;)
Men vi håper i det lengste at Fox`en drar seg til i natt og blir med.

For dere som har behov, så kan jeg treffes på tlf 416 31 284.
Odd, send meg gjerne en sms eller ring... Så får du høre om vi er i gang eller ikke.
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

Helvetesuke! Har jobbe seeint de siste kveldene så i kveld skulle bil klargjøres. Når ikke å få ferdig camperen men hva gjøre vel det når man har doka med tdi og BFG all-terrain :D Fikk på hjul i går og har bytta drivaksel framme i kveld. Pakke gjør eg i mårra :D

Vi håper Foxhome blir bedre og venter uansett større oppmøte enn i fjor. Svak stigning er bra :D
Tage Vedal

T3-fan
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

Kort oppsummering:

Totalt 5 oppmøte på treff, pluss en tysk doning som ble inkludert i farta. Trivelige folk og mye mekking :D Bilder kommer, men ikke fra meg.
Tage Vedal

T3-fan
ThorAlex.
-
-
Posts: 935
Joined: 26 Oct 2005, 16:23

Post by ThorAlex. »

Puh! Da var jeg endelig hjemme fra treff, det blei en laaang tur hjem. Det kommer en del bilder og tekst senere, dere får nøye dere med en liten forsmak fra fredag kveld: Image

Og denne returen er en lang historie og årsak til at resten kommer senere:
Image
Mer kommer senere, jeg tror jeg trenger en liten blund etter turen, den ble litt vel lang.

Edit: Mens jeg er i farta: Det var ikke tifeldigvis en pen senka Karman Cheetah han tysker kjørte?
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

ThorAlex. wrote:
Edit: Mens jeg er i farta: Det var ikke tifeldigvis en pen senka Karman Cheetah han tysker kjørte?
Joda, de nevnte at de hadde møtt deg.

Hva skjedde og hvor??
Tage Vedal

T3-fan
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Her kommer noen vakre bilder fra treffet :)

På tur nordover på Saltfjellet.

Image

Image

Campingen i Sulitjelma

Image

OddN og hans syncrocamper med en god del unike modifikasjoner.

Image

ThorAlex og Taiga

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Bugman (Roar) møtte også opp med sin syncro med doble skyvedører og aircon(!)

Image

OddN har litt av hvert. Flott passat GT syncro med sperre og 5-sylindra motor.

Image

Legg merke til DEN flotte Karmann Cheetah, eid og kjørt av tyske Sascha (www.kaeferwelt.com) som vi traff på Fauske. Forøvrig skodd med 275 dekk bak, på spesiallagde 10.75" RH felger :) Tyskeren er andre eier på bilen. Da han kjøpte hadde den rullet hele 27000 km :) Nåværende km var visst 40tkm. Han var meget fornøyd med senkesettet fra K&W men gledet seg til å montere airride til vinteren. "Den e najs" :D Sascha og kjæresten har vært innom Bug Run og var på tur til Lofoten.. Trivelige folk!


Image

Image

Image

Image

En siste stopp med piknik i Saltdalen. Vi har allerede begynt å planlegge et (litt) større treff til neste år :D Takk for laget.

Image
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
ThorAlex.
-
-
Posts: 935
Joined: 26 Oct 2005, 16:23

Post by ThorAlex. »

her kommer bilder og tekst som jeg lovte.

Porten til nordnorge i soloppgang:
Image
Etter tips fra Tage kjørte jeg villmarksveien, det anbefaler jeg alle andre å gjøre også. Det kryr av dyr og fugler der, jeg så flere ryper, jerper, en storfugl som sto i vegkanten å så på at jeg kom nærmere, en rev, en hare og mye annet småvilt. Flott utsikt var det også:
Image
Image
Image
På veg oppover slet jeg med ladingen på bilen, den kom og gikk som den ville og tappet ettervert batteriet hel flatt, så flatt at dashbordet døde og motoren prøvde på det samme men kom seg igjen. Møtte Tommy i mo og fikk bytta laderegulatoren uten at det hjalp noe særlig. Vi kom oss videre på et vis, med et lånt batteri parallellkoblet med startkabler til mitt gamle. Neste forsøk var å kjøpe nytt batteri, men lading hadde jeg fortsatt ikke. OddN fant ettervert ut at ledningen mellom dynamo og starter var gåen så vi fikk startet opp og kjørte til Sulis:
Image
Image
Tage fikk plutselig for seg at Svartdokaen ville se bedre ut uten trelistene så da var det frem med skrutrekker og batteriverktøy:
Image
Lørdag tok vi en kjapp tur opp til en gammel gruvelandsby:
Image
Etterpå kjørte vi til Fauske for å fylle bensin, og siden fiksen vi gjorde på ladingen om morgenen ikke holdt så satte jeg kursen sørover mens de andre fortsatte. Fikk byttet ledningen med en fra delebilen til Tage men med full tank var det ikke plass til å skru den skikkelig fast på starteren . Jeg kjørte videre og med stopp for hver femte kilometer for å nappe i ledningen så kom jeg meg videre uten for store problemer.
Tok en fotopause på polarsirkelsenteret, der kom denne camperen inn som jeg hadde kjørt forbi noen mil før, og kjørte forbi noen mil etterpå også:
Image
Karmann Chetah'en De andre møtte sto også der:
Image
Etterpå kjørte jeg videre uten for store problemer, men ett eller annet sted på veien har det ene lykteglasset mitt falt av :? Da jeg kom til Grong svingte jeg bort til bensinstasjonen, den lå halvannen krone under alle de andre på veg opp og fortsatt på veg ned. Prøvde å fylle bensin der, men pumpa må ha vert tom for bensin ville den vertfall ikke ut med. Siden bensinnåla lå i toppen av reserven da jeg prøvde å fylle bestemte jeg at det fikk holde de siste 5 milene, men nåla har visst spilt meg et puss for da jeg kom ut på e6 igjen var den nesten på bunn. Jeg kom meg så vidt over grensa til Steinkjer før det var tomt. Trillet inn på en avkjøring 200 meter etter kommunegrensa.
Mens jeg sto der og venta på at noen skulle stoppe fokk jeg skrudd til alle kontaktene, det var mye bedre plass med tom tank. Etter 3 timer stoppet en T4 og jeg fikk ringt NAF som kom og kjørte meg tilbake til Steinkjer.
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Dæven ThorAlex :)
Man kan vel si at du fikk opplevd en god del på din ferd i Norge :)
Håper du får skikk på bilen etterhvert... ;)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Det var en begivenhetsrik retur du hadde der...

Var det forresten noen som tok vare på måleinstrumentet mitt? Det ble vel liggende bakpå planet, etter feilsøkinga på Rognan.
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

OddN, planen var å få ThorAlex til å legge det fra seg til svigerfar da han stoppet der. Må høre med svigers.... Om ikke han har fått det, har ThorAlex det.
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Sunshine wrote:OddN, planen var å få ThorAlex til å legge det fra seg til svigerfar da han stoppet der. Må høre med svigers.... Om ikke han har fått det, har ThorAlex det.
Ok. Har bare litt hast med å få det tilbake, bruker det ofte, og det er et proffinstrument til ganske mange tusen kroner...
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

Fadern har det. Skal få det avgårde i mårra :D
Tage Vedal

T3-fan
Syncroeier
-
-
Posts: 1077
Joined: 26 Jul 2004, 18:02
Car: T3 Syncro DJ '88
Location: Kongsberg

Post by Syncroeier »

Kunne noen merket opp denne villmarksveien på en gulesider kart ellernoe? muulig jeg skal nordover i sommer!
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1, 2015 Golf GTE
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

Tage Vedal

T3-fan
Post Reply