Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen 15. april kl. 1400 i år

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager - 2009

Post by MA »

Det er lenge mellom treffene der oppe, snart pakker jeg bort bilen for vinteren.
Hva med søndag den 21/11 da??
Bor i Oslo
Onkel reisende Mac
Posts: 71
Joined: 09 Jul 2006, 22:07
Location: oslo

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager - 2009

Post by Onkel reisende Mac »

I morgen er treff kl 11!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager - 2009

Post by Rudeboy »

Hehe, jeg passerte fin Hule, Mac, i 14-tiden med Flybussen homebound.

Ikke i samma fylke engang når dere var der oppe.
bjornas
-
-
Posts: 173
Joined: 13 May 2005, 22:39
Location: Oslo

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager - 2009

Post by bjornas »

Glissent oppmøte. Men 66% 16-tommere, da...
Hilsen Bjørn O. Aspelund
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager - 2009

Post by MA »

Neste treff 1 april?? med ny oppussa bil...
Bor i Oslo
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager - 2009

Post by Rudeboy »

April ? Enkelte av oss har vinterdekk som kommer opp hele bakken, ikke no Sporveisbuss til Grefsenkollen må vite !

Når ? Den 30. januar ?

Trur ikke det er noe annet enn spysjuka hos jentungen som (nok en gang) vil kunne komme i veien for deltakelse 8)

EDIT - tidsbestemmelse er greit :roll:
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Buss Marius »

Etter å ha deltatt på minitreff i Drammen de 2 siste ganger, føler jeg for å få til noe i Oslo. Av 8 i Drammen i går var det minst 5 som kom kjørende fra Oslo, eller dro til Oslo etter treffet. Grefsenkollen er jo et OK sted, men driver ikke de å streber etter en stjerne i guide michelin, med dertil hørende prisnivå, slik at det blir ganske dyrt å gå inn dersom kong vinter ikke skulle ha forlatt landet, eller værgudene skulle kaste sin vrede over oss? Selv jobber jeg normalt på søndager, jobber jeg ikke, skal jeg på fotballkamp og vil normalt ikke kunne stille på denne ukedagen. Jeg synes også det er dumt å ødelegge helgen, for de som har normal arbeidsuke. Normalt er det mandag eller tirsdag som passer best for meg. Noen som har noe interesse av dette, og synspunkter? Det beste hadde vært om det var motsatt uke av Drammen treffet. En mulighet er allerede om en uke, dvs man 04 eller Tirs 05 (værmeldingen sier +9 på dagen)
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Rudeboy »

Hverdager er perfekt for ukependlerne, jeg er en av dem.

Hva med søndag 3. april kl. 1000 ?
Da kan jeg stille med engangsgrill og grillvotter, fikk pølsesmak igår på Elverum :lol:

Hvis ikke kan man jo starte en debatt på tidspunkt som passer/ikke passer :D
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Buss Marius »

Da er vel en debatt om tidspunkt det riktige å starte med.

Det er bare å se NRK tekst TV s221 så ser man hvor jeg er på søndager. Stabæk skal til Bartebyen for å slakte RBK, som vi nå ligger likt på poeng med. Da passer det bedre med Rena kl 11.15 til 11.30 Eller i Tr.heim 17.30 til 19.15

Kan noe av grunnen til dårlig oppmøte tidligere være at det har vært på søndager?

Flere Oslo folk her som kunne ha interesse og tør å si sin mening?
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Rudeboy »

Joda, men begge supporterne til Stavbræk kan vel ikke reise på bortekamper samtidig, vel ?

Dårlig oppmøte er fordi folk ikke tåler fresklufta ved Grefsenkollen - i kombinasjon med at alle T3'ere ikke takler motortemperaturen som blir aaaaaltfor høy påvei opp bakken :lol:

-Men jeg er spent på forklaringa, for det hakke noe med meg å gjøre - det har da vært trukket igang etpar ganger uten meg der oppe (heldigvis ?) så da er det andre årsaker til detta.

Kanskje vi får endre dette til istreff på Nesset i Ås ?
- skjønt der er det elendig med parkeringsplass når det blir varmt - sjøl om NATOs største softis (kr. 30,- for en schwær klump) selges i kiosken der.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Rudeboy »

OK, vi dropper det :lol:

Skjønner det med den tåka som er nå, ingen utsikt fra toppen :roll:
(Men ved grilling ville nok blikkene vært retta mot grillen og ikke utover fjorden)
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by MA »

Ukedager passer også for meg, bare samboeren min ikke jobber kveld da.
Og Tirsdager passer heller ikke.

Er det et nytt sted vi leter etter nå?? Eller bare en ny parkerings plass??

IKEA har jo billig cafe, da kan man jo alltids kjøpe med noe kubbe duft lys og en og annen duk, så blir de glade hjemme også :D

Tyrigrava lange gamle Mosse vei har jo en cafe.

Hverenbukta motorsenter har vel noe.... Flere år side jeg har vært der
Bor i Oslo
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Rudeboy »

Ikke spør meg, jeg er enda ukependler noen måneder til :D
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by MA »

Jeg så ingen der i dag.... Men det var jo ikke avtalt noe heller
Bor i Oslo
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by MA »

Dårlig med interesse her
Bor i Oslo
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Rudeboy »

Yep.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Buss Marius »

Vi kan ha treff på gresset ved veterinærhøyskolen, da har vi gang avstand alle 3 :D

Ellers er det bare å sjekke Når Stabæk spiler kamp, i morgen er det i Haugesund, tirsdag er det cupkamp for damene i Hamar og onsdag er det cupcamp for gutta på Løren, mandag og torsdag skulle derimot passe godt. Fredag blir jeg kanskje opptatt, Søndag 15 er jeg ferdig med fangetransporten ca kl16 så klokken 17 skulle passe. 16.05, ryk og reis til Drammen, der har de oppgradert seg selv fra minitreff til treff. ( De er så fine på det i den byen der)

Hvor?? ser ikke noe grunn til å bruke enda mer penger på bompenger, så vi holder oss innenfor, Grefsenkollen, huk, Sognsvann, Maridalen eller annet sted.

P.S. skulle ikke mye tankevirksomhet til for å skjønne at den smekkfulle T4n i Theresegate er din, Yngve. Da har du minst 4 T3 innen 400m fra heimen.
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by hunter »

Buss Marius wrote: i morgen er det i Haugesund
Litt lang å reise kun for å se laget ditt tape - men slik er vel fotballen :)
Flotte forhold med 20+ og sol i morgen er ventet... selv er jeg bortom gardermoen med en bil i morgen... hadde passet bra med et minitreff i oslosområdet da - beregnet ankomst OSL er rundt 1900 vil eg tro... fly 21:30 hjem igjen...
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Buss Marius »

hunter wrote:
Buss Marius wrote: i morgen er det i Haugesund
Litt lang å reise kun for å se laget ditt tape - men slik er vel fotballen :)

Vi går for seier, alltid uansett :D

Jeg får betalt for turen, dessuten blir det sikkert en fin tur over Haukelig, håper også jeg får et bedre inntrykk av Haugesund en i fjor, da var det grått og kaldt. Gleder meg faktisk, er jo ikke engang 1000km T/R.
vwcoach
-
-
Posts: 2350
Joined: 17 Jun 2006, 02:01
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024
Location: Like ved Skiflyvningsbakken i Vikersund

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by vwcoach »

Buss Marius wrote:16.05, ryk og reis til Drammen, der har de oppgradert seg selv fra minitreff til treff. ( De er så fine på det i den byen der)
Den kommentaren kunne du ha spart deg for, Marius.
Grunnen til at oppgraderingen fra "Minitreff Drammen" til Drammens treff er som du sikkert har merket (du var faktisk der sist og vi var 13! stk som møtte!!) så da sier det seg selv at det ikke er noe "mini" treff lenger.
Det er nok noget mere organisert i Drammen, Men at vi er FINE PÅ DET?? :roll:
Veit ikke hvilket syn du har på folket som er på treffene i Drammen, Men om vi er noe mere "fine" enn andre nekter jeg å tro.

Men hvis du føler at du ikke passer inn blant oss "fine" så er det faktisk helt valgfritt å komme på treffene i Drammen. Jeg skal iallefall ikke tvinge deg til å komme, for som sagt så er det helt valgfritt :wink:

Jeg er ikke hårsår Marius, men det er lite nødvendig å snakke nedlatende om forumsvenner og særlig til de som prøver å få til et sosialt nettverk utenom de stor treffene som sørlandstreffet og Tinn etc, etc.

Og en annen ting, Marius.
Av de tretten som møtte sist så var det faktisk bare 2 stk! som kommer fra Drammens området. De resterende 11 stk kom litt "langveis" fra, så det sier vel litt at vi "fint folket" har det hyggelig og uhøytidig på treffene :)
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Rudeboy »

Det er et hav av busser her jeg holder hus, Marius - ikke bare tre'ish T3'ere.

Det er vel tre'ish T2, et nærmere 5 T3'ere, et ukjent antall (antatt tosifra) T4 og deretter rundt 4-5 T5 her 8)

Kaffe på Veterinærhøgskola høres da helt okay ut, der er det parkering som i helgene er gratis og stille som bare det på formiddagene. Og så kan jeg tusle opp med barnevogna med grill & mat-relaterte ting under vogna :D

EDIT - jeg har også bitt meg merke i at Drammensfolket er flinkere til å samles.

Noe av årsaken til at Oslo ikke får til det til, er vel at de klikker som er her (og da tenker jeg Stor-Oslo med nordre del av Follo inklusive, opp til Øvre Romerike og Bærum) er litt for forskjellige personer - som ignorerer at det ikke er folket man er her for, men bilen :lol:

Noen har T3 og driter såpass i de andre versjonene av bussene at de ikke stiller på småtreffene, selv om tidspunktene kunne stemme. Noen har T5 og har samma syn i saken, kanskje.

Jeg har min andre T4 og husker da T1 og T2a & b fra før T3 kom, jeg husker da T3 Syncro ble introdusert (leter fremdeles etter forsidefotoet til MOTOR, NAF-blekka hvor det sto 3 Syncro på en fjellknaus som VAG hadde parkert dem på ifm intrudoksjonen av firhjulstrekken i 1986) og jeg husker T4'erns inntog.

For min del er livssynet noe bredere enn at T5 er en drittbil og at kun luftavkjølt T3 er noe stas.
For min del er alle bilene stas, og om folket gidder dra den smålig begynnende feite ræva si opp av stolen ved PCn og heller dra familien eller seg selv ut med kaffekopp & matpakke/grillmat på slike treff - evt lommeboka for Drammensgjengen, så er det da mye bedre enn å surve for seg selv ?

Uten innspill fra andre veit jeg ikke mer om min egen bil enn at den har fire hjul, no vinduer og et ratt, nærmest 8)

Uten andres langturhistorier hadde jeg vel ikke gjort annet enn dagpendla med Tyskerbrakka, langt mindre utvidet til en Multi som erstatter for den bilen.

For å skjære igjennom her - søndag 22. mai kl. 1000 ved Veterinærhøgskola.
Igjen - gratisparkering innafor Ring 2, rolig park man kan grille i. Kort vei til Brudstadbu som man kan hente pølser og lompe for dem av dere njekulturnij som mener pølsebrød ikke er noe.
Se etter gul tape på skiltstengene i svingen på platået av Thereses gate mellom Bislet stadion og Ullevål sykehus, jeg legger en sirkel av gul gaffa på dem.

Neste helg håper jeg på å få lurt ut kone & barn til Gjøvik ifm Vespa World Days 2011, så da er jeg utanbys.
Vissvass
-
-
Posts: 818
Joined: 05 May 2010, 23:16
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777
Location: Drammen
Contact:

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Vissvass »

vwcoach wrote:
Buss Marius wrote:16.05, ryk og reis til Drammen, der har de oppgradert seg selv fra minitreff til treff. ( De er så fine på det i den byen der)
Den kommentaren kunne du ha spart deg for, Marius.
Grunnen til at oppgraderingen fra "Minitreff Drammen" til Drammens treff er som du sikkert har merket (du var faktisk der sist og vi var 13! stk som møtte!!) så da sier det seg selv at det ikke er noe "mini" treff lenger.
Det er nok noget mere organisert i Drammen, Men at vi er FINE PÅ DET?? :roll:
Veit ikke hvilket syn du har på folket som er på treffene i Drammen, Men om vi er noe mere "fine" enn andre nekter jeg å tro.

Men hvis du føler at du ikke passer inn blant oss "fine" så er det faktisk helt valgfritt å komme på treffene i Drammen. Jeg skal iallefall ikke tvinge deg til å komme, for som sagt så er det helt valgfritt :wink:

Jeg er ikke hårsår Marius, men det er lite nødvendig å snakke nedlatende om forumsvenner og særlig til de som prøver å få til et sosialt nettverk utenom de stor treffene som sørlandstreffet og Tinn etc, etc.

Og en annen ting, Marius.
Av de tretten som møtte sist så var det faktisk bare 2 stk! som kommer fra Drammens området. De resterende 11 stk kom litt "langveis" fra, så det sier vel litt at vi "fint folket" har det hyggelig og uhøytidig på treffene :)
Nå kjenner ikke jeg han ene nye som kom innom Roar men jeg er født og oppvokst i Oslo. Sola er vel fra Sande så det er vel ingen fine Drammensere som dominerer våre treff :mrgreen:
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by MA »

Som sagt kan jeg nesten alle dager bare ikke samboeren jobber kveld eller helg, kan heller ikke alle tirsdager.

Det er jo fler en tre med VW T1-T5 her i Oslo som burde ha litt interesse for litt møting/treffing.

Gresset ved veterinær høgskolen passer meg også bra for da kan jeg bare spasere bort. Men parkeringen på Songsvann var jo heller ikke dum.
Bor i Oslo
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by Rudeboy »

Parkeringa på Sognsvann er ofte "opptatt" på populære dager, enten av treningsfantastene eller av mænder med frakk i skogen :roll:

Ellers vil vel øvre del av parkeringa der ha samma fasiliteter som Grefsenkollen, med den forskjell at man kan late vannet på Grefsen uten å bli sammenlignet med mennene i frakk på Sognsvannsparkeringa :D
Ikke det at det er noe galt i en slik sammenligning, vi har jo 2011 og sånt er vanlig.
-Utsikten fra parkeringa på Sognsvann er uhm, skog ? Fra Grefsenkollen en klarværsdag ser man alt i hele verden, omtrent 8)

Aldeles enig i at det burde være flere enn tre pax med interesse for dekkspark & lyging, trur vi var flest den gangen jeg ved tilfeldighet fikk kommet meg til byen og det hele skjedde ved Statoil/Skøyen, men det var kanskje ikke noe kaffekopptreff som var forhåndsannonsert (delesalg/forumtransport, mere)...
MA
-
-
Posts: 449
Joined: 14 Jul 2009, 18:44
Phone: 41367753
Location: oslo

Re: Kaffekopp i Oslo - Grefsenkollen søndager fra 2009 og utover

Post by MA »

Søndag 15/5 kan ikke jeg. Skal på tusenfryd
Bor i Oslo
Post Reply