Berlin busfestval (6. i rekka) 26. - 28. juli

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Post Reply
Rudeboy
-
-
Posts: 7777
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Berlin busfestval (6. i rekka) 26. - 28. juli

Post by Rudeboy »

Ifm at jeg allikevel er nede på kontinentet uka før, ser det ut for at deltakelse i årets Busfestival er så godt som spikra.

Ankomst 52.001142, 12.991242 torsdag'ish 25. juli på eftan og avreise i retning Kiel og der Norwegenkai svært tidlig søndag 28. juli for å ankomme Oslo mandag 29. juli, er hva som står med to strek under svaret på tegnebordet.

I motsetning til det man opplevde i fjor ser jeg for meg å bo på en stille del av familieområdet, f.eks i nærheten av "Høyre forhjul" eller "høyre frontblinkers" på flyfotoet her http://www.vwbus-treffen-berlin.de/

Dermed skal man være utenfor hovedsektoren til utendørsscena som sto trygt plassert på der Party sone men som hadde vinel direkte til den norske hovedcamp sist år.

Rett ved der jeg ser for meg å installere oss, vil det være trialløype man kunne teste syncro/4motion på og det er strøm der. Med litt flaks er man utenfor synet til "inspektøren" på moped som kommer og ser om nordboerbarn bader i oppblåsbart basseng. Jeg har oppblåsbart basseng pikebarnet skal bade i, så det så! (grunneier vil at renhold av kropp uansett alder foregår i sanitæranlegget i ene hangaren)

Det er mellom ei og to mil til nærmeste egnede butikk, Netto, og minibank (500m unna Netto) så man kan med fordel bunkre opp mat & nødvendigheter der før ankomst festivalområdet om man ser for seg å campe uten å måtte bryte leir underveis.

Klok av skade fra i fjor vil jeg ha med ei 5x7m pressenning som kan strekkes mellom biler for å skape skygge. Vi hadde 32' "i skyggen" i fjor, nå er dette ei nedlagt Warzawapaktflystripe og det er ingen skygge ved betongstripa så denslags må man lage selv. Jeg har også med billigtarpet jeg og andre handla oss i fjor og hadde med på bl.a Vestlandstreffet. Denslags kommer godt med.

Klok av skade har jeg også en såkallt "USB-enhet" for å jevne ut spenningen, overspenningsvern og jordfeilbryter skal sikre at jeg unngår bilbrann i år. Dermed tror jeg jaggu at jeg kan garantere kald øl til andre skandinaver som måtte ta turen dit.
Skulle vi oppleve skjitvær, kommer tarp og pressenning godt med til å skape tørrere sone rundt biler. Skybrudd etc gir gjerne behov for å grøfte litt, og jeg har med feltspade for å kunne gjøre denslags også 8)

Aktiviteter man kan herje med der, står på sajten. Jeg kommer til å ta livet med ro etter noen dager på landeveien og ikke minst - etter min tiende firedagersmarsj i Nederland uka før.

Distansen fra flystripa og opp er jf NAFs ruteplanlegger på 2 timer og 14 minutter, og landsbyen med Nettobutikken og minibanken i heter Treuenbrietzen. Landsbyen Jüterbog ble slett ikke anbefalt da jeg spurte etter matvarebutikk og/eller minibank så om slikt noe overhodet finnes der vet jeg ikke. Jüterbog er rett ved Altes Lager hvor flystripa ligger.
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Re: Berlin busfestval (6. i rekka) 26. - 28. juli

Post by hunter »

kanskje, men bare kanskje... er på hjul i kontinentet i tidsrommet... Berlin er en anelse litt øst for planlagt rute, men godt innforbi datoer og tidsplan for målet... men blir i To***a'en... hvis ikkje ein engel av ein supermekanikar dukke opp og shape opp Jaktmajoren t å tåla 10-15000km uten problemer :)
Rudeboy
-
-
Posts: 7777
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Berlin busfestval (6. i rekka) 26. - 28. juli

Post by Rudeboy »

Sånt tåler selv en aldrende T3, er det ikke bare å bytte olje ?

Ser konvoyer med T3'ere til og fra disse treffene, langs autobahn om enn i noe roligere tempo enn resten av feltene der pleier ha.
Rudeboy
-
-
Posts: 7777
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Berlin busfestval (6. i rekka) 26. - 28. juli

Post by Rudeboy »

Det ligger an til at jeg står over denne i år, og istedet satser friskt på "tre utenlandske treff" igjen neste år istedet.

Dersom noen skal ned, så husk det Andrew sa - å bo midt i virkefeltet til scenen er ikke ideellt for nattesøvnen. Istedet kan man se på flyfoto/kart (google maps) over stedet og kjøre så langt unna man kan for denne sektoren lyden bærer rett mot, og slå leir utenfor støysonen.

Da vil man med letthet kunne observere trialkjøringa med syncros og Haldex fra "stuevinduet" og samtidig ha strøm :wink:
Post Reply