Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Post Reply
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by Der Postmeister »

Da er det vel kanskje like greit å begynne med litt oppsummering av årets treff i Tinn.

Jeg har fått noe ros og ris allerede på lørdag kveld og nå vil jeg gjerne høre mere fra andre og.
Ikke vær redd, ingen halshugges og det skal være takhøyde for alt.

Kort vil jeg begynne selv med en ting.
Det gjelder kolonnekjøringa på lørdag. Dette gikk skikkelig skeis. Grunnen til dette er sammensatt og skylda er ene og alene min. Vi har fått dette til 10 år på rad, så en gang måtte det gå galt. Denne saken er altså forsåvidt ferdig diskutert slik sett, fordi vi egentlig kan dette, men ideer rundt kan man fortsatt diskutere.

Fyr løs!
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
vwcoach
-
-
Posts: 2350
Joined: 17 Jun 2006, 02:01
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024
Location: Like ved Skiflyvningsbakken i Vikersund

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by vwcoach »

Tja hva skal man si?

Ikke noe antageligvis, for alt i alt så var det bare helt topp som vanlig. (sånn jeg opplevde treffet)

Eneste som er å "klage" litt på er strømmen da kanskje
Virker som det er flere og flere som er totalt avhenging av strøm (deriblandt meg). og det er jo satt opp permament 2 stk nye strøm-stolper m/ 4 stk kontakter i hver, men det så ut som noen sleit med å få strøm bort til bilene sine.

I år hadde jeg med meg 2 fordelings-skap og ca 50-75 m med 3-fas kabel som igjen skulle gi strøm til 16 biler (1000W pr stk), men ingen 3-fas tilkobling var å oppdrive.

Kanskje "mase" om dette til neste treff?
Jeg tar gladelig med meg fordelings-skapene og kablene igjen, hvis 32 amp 3-fas (230V) blir tilgjengelig.

Ikke mye å klage på dette, men noen må jo åpne "ballet"

Dette treffet er bare kjempehyggelig, sosialt og ikke minst barne/familie vennlig, noe jeg tror alle setter stor pris på :) og jeg vil tørre å påstå at alle, om ikke iallefall de fleste kommer tilbake neste år :)
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
zapperx
-
-
Posts: 763
Joined: 05 Jan 2008, 15:21
Location: Kråkerøy, Fredrikstad

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by zapperx »

Vil starte med å trekke frem en ting som også kom som en kommentar her i en annen tråd. Syns det er flott at så mange har med seg barna og at andre voksne oppfører seg skikkelig og ser etter, tar vare på, leker med og viser omsorg også for andres barn! Om de voksne kosa seg i helga så tror det er mange barn som hadde det STORVEIS! Hadde gleden av flere ganger å ha mer eller mindre merkelige samtaler med barna deres i helga :lol: . Nok en gang takk til alle som er med på å gjøre denne helga til en opplevelse også for de små!! Steike mye fine folk i dette miljøet!!
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Cheron
-
-
Posts: 1392
Joined: 11 Feb 2010, 20:00
Phone: 90046823 sms
Location: Andebu

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by Cheron »

Enig ang barna..

Kom en kar i 10 års alderen som spurte om jeg fikk fisk..

"Ingenting..." Sier jeg..

"Ingenting!??" Og ett ansiktutrykk som var ubetalelig overrasket! :D

Jeg og Hedningen måtte le godt over kaffekoppen. :D

Neste år skal jeg prøve å få med fruen og barna :)
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by Der Postmeister »

Flere synspunkter?
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by subwoofer »

Kan ikke si jeg har noe å utsette utover det som er nevnt, så kan gi litt ros istedet.

- Campingplassen og fasilitetene er i god stand, lekeplasser så vedlikeholdt ut.
- Lett å sette teltplugger der man trenger, til forskjell fra en del pukkarmerte danske plasser
- glimrende med tønnegriller til bål utover kvelden
- Storteltet var glimrende til flere formål, selv om det var lite brukt utover kvelden. Hadde det blåst litt hadde det nok vært mer brukt.
- Glimrende med trykksak sammen med treffbetalingen så man hadde noe håndfast ift tidspunkter
- Kan ikke få takket jokgel nok for matinitiativet!
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by HappyT3 »

Må bare føye meg inn i rekken med positive tilbakemeldinger.
Dette var mitt første VW busstreff:

- Flott kjøretur til og fra!
- Fikk utlevet informasjonsmappe ved ankomst, med tidsplaner, kjekt å ha.
- Avslappet stemning, du kunne selv velge å være sosial, eller trekke deg tilbake. Les: Folk gjorde akkurat som det passet, med et steikast til «sentrum» i form av griller og hoved-telt. Dette er viktig på treff, noen trenger tid til å utvide bekjentskapskretsen, andre tar det med en gang, folk er forskjellige, men man kan velge tempoet selv.
- Gøy med viltre/elleville unger, fikk mang en latter over ablegøyene.
- Bare det å se «Romfartsgrillen» til jokgel var værdt turen bare den, synd jeg måtte reise tilbake på lørdag før maten, neste år blir det nok to dager til ende.
- Artig å se, altså fysisk, med egne øyne, og høre, og lukte kjøretøy som man tidligere kun har sett digitalt på en skjerm.
- Fikk kjøpt en reservedel jeg trengte for en rimelig penge (reservedelmarket et stort pluss).
- Super campingplass, med fiskemuligheter, og lett å finne sånn nogenlunde flat parkering.
- Strøm bruker jeg ikke på tur (vekselstøm altså), så det var heller ikke noe savn denne gangen. Men jeg har stor forståelse for at andre setter pris på litt strøm.
- Fellesgrill/bål en vinnare, kjapt å steke mat rett etter ankomst og ikke minst et sosialt samlingspunkt.
- Kaldt? Ja, men slik er jo nå engang høsten, bare ta med riktige klær (lue og hansker inkludert).
- Negativt, kommer ikke på noe, annet at jeg måtte reise ned på lørdag for å frakte loppemarkedsvarer. Kjørte Tinn-Gjennestad Gartneri i "one go", uten stopp :-)
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
narle
-
-
Posts: 3207
Joined: 17 Nov 2004, 21:20
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Location: Raufoss,Oppland

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by narle »

Barna og jeg kom torsdag kveld.Vi har hatt en fin helg,barna storkoste seg sammen med de andre barna.Problemer med strømmen siste natten var litt dumt.Når jeg ser her i etterkant hvem som var på treffet,så er det mange jeg ikke fikk hilst på.Sorry for det.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by Der Postmeister »

Ser ut som strøm er største ankepunktet. Og det som er vanskeligst å gjøre noe med dessverre. Skal se hva vi kan få til. Problemet der oppe ligger i at vi ligger på teltplassen. En del av campingen som normalt ikke har hatt strøm i det hele tatt. Om det som er kommet der i år er resultat av kresnere campere eller oss er ikke godt å si. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
vwcoach
-
-
Posts: 2350
Joined: 17 Jun 2006, 02:01
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024
Location: Like ved Skiflyvningsbakken i Vikersund

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by vwcoach »

Der Postmeister wrote:Ser ut som strøm er største ankepunktet. Og det som er vanskeligst å gjøre noe med dessverre. Skal se hva vi kan få til. Problemet der oppe ligger i at vi ligger på teltplassen. En del av campingen som normalt ikke har hatt strøm i det hele tatt. Om det som er kommet der i år er resultat av kresnere campere eller oss er ikke godt å si. ;)
Som nevnt tidligere så er jeg behjelpelig med fordelings-kasser og kabler, bare vi får lagt ut en 3-fas fra et eller annet sted. Men som du "sier" så ligger vi på teltplassen, så det blir kanskje vanskelig for plass eieren. Men hva om vi (hvis mulighet) leier etpar byggestrøms kasser som vi henter ut ekstra strøm fra, mot at treff beløpet stiger litt sånn at alle bidrar med å betale for den ekstra strømmen. [blir vel ramaskrik av enkelte treffdeltagere, men den får vi overse og tåle]
Bare en liten idè fra mitt rare lille hode 8)
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VonZu
-
-
Posts: 1552
Joined: 05 Mar 2011, 11:42
Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Location: Hå kommune

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by VonZu »

Enig i at strøm er viktig. Det er lave temperaturer om natta. Nå sov jo vi i hytte i år, og led ingen nød av den grunn. Men det er ikke til å stikke under en stol at strømsituasjonen er litt utslagsgivende i forhold til å leie hytte.

Når det gjelder pris i forbindelse med strømtilgang, er det kanskje litt forhandlingsrom i at han nok får høyere utbytte pr. arealenhet for BusCamp enn han får for vanlige campere. Som busstreff flest, holder vi oss ikke nødvendigvis til 3-metersregelen.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Ros & ris rundt BusCamp 2013.

Post by Der Postmeister »

Ja, jeg har prata litt her og der. Eller som noen sa en gang:"noen har prata sammen". Har vel forstått at formen slik det er nå er det de fleste liker. Men jeg ser og ting som bør gjøres noe med, men det er muligens mest ting i kulissene som de fleste ikke ser.
Uansett så er alle tilbakemeldingene viktige å få.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply