Arctic Bus meet 2017

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Busbonde
Posts: 50
Joined: 12 Feb 2016, 23:04
Car: 88 coach JX 91 Cara. C syn JX 05 Transp 2,5 TDI4M
Phone: 97198986
Location: Stokmarknes, Nordland fylke

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Busbonde »

Synes dette var en kjempeide, hadde vært kjempehyggelig å fått vist forumgjengen landsdelen. Tror det skulle være mulig å finne aktiviteter for de flestes smak i området. Et tips kan være å legge et slikt treff litt seint på sommeren da vi som regel har litt mindre vinter i slutten juli aug enn ukene før :lol:
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Buss Marius »

Busbonde wrote:Synes dette var en kjempeide, hadde vært kjempehyggelig å fått vist forumgjengen landsdelen. Tror det skulle være mulig å finne aktiviteter for de flestes smak i området. Et tips kan være å legge et slikt treff litt seint på sommeren da vi som regel har litt mindre vinter i slutten juli aug enn ukene før :lol:
Fantastisk om vi kan ha noen lokale som kann være med å dra lasset. Da vi så på Monsen i går, spurte jeg Hanne om hun ville være med å arrangere treff i Lofoten-Vesterålen i 2020 og hun behøvde ikke tenke seg om en gang før hun svarte ja. Nå har jeg ambisjoner om også å få en viss internasjonal deltakelse og ikke bare forumgjengen. Mye av jobben med ett slikt treff er selve markedsføringen, da en Nord Norge tur ikke er noe man tar på sparket. Markedsføringen vil bestå av både å legge ut info på sider og forum verden over, samt delta på treff i f.eks Tyskland og dele ut flyers. Derfor bør vi ha minst 18 mnd planleggingstid. Vi bør også legge treffet så man kann ta Det Nordiske type 2 busstreffet som stop på veien Nordover, Litt som Drammenstreffet har vært oppsamlingstreff før NT2K sitt treff, Ev få dette til å være NT2K sitt treff den sommeren, .
Klarer vi å rekrutere 2 stykker til, til Arrkom avd Nord, så tror jeg vi skal klare å rekruttere 2 til her i sør, så har vi en slagkraftig organisasjon.

P.S. Vise forumgjengen Nordnorge?? Er du klar over at det er like langt fra Oslo til Stokkmarknes, som fra Fylkesgrensa til Trøndelag til Vadsø? Og 2+2/3 ganger så stort som Danmark??
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Rudeboy »

-Altså Drammenstreffet, Busfest og så Vesterålstreffet ?

Spennende og i mine øyne helt rekti tankegang, har ikke vært på Stokmarnes siden '97 så det begynner jaggu bli på tide. Nevnte jo Bø tidligere, og det kan jo la seg gjøre å ha ei natt her og ei natt der - ei natt "bak" Bø ut i havgapet medf midnattssol og måsjævlan som holder en våkne hvor en får testet sov i ro og blendingsgardiner på bilen :D

Det er blitt sånn trasig rorbucamp i strandsonen jeg pleide lufte huskeyen på, på Børøya, Stokmarnes - de har gratis parkering uttafor og å ta en klesvask-/dusjdag der er definitivt på mitt tapet for en tur oppover. NAF-campingen ved stallen (om campingen er åpen, vært litt fram & tilbake der visstnok) er vel og bra men å bo under tak ei natt hvor man har rekondisjonering og etterforsyning før videre ferd kunne vært noe.

Bare for å skryte av fasilitetene, så vedlegger jeg da URL
NAFcampingen, som for øvrig slett ikke ligger i Rådhusgata 1 (postadresse, bare). Ukjent antall oppstillingsplasser men 8 med strøm:
http://www.nafcamp.no/campingplasser/31 ... es-camping

Camping & rorbugreier i fjæra Børr eide
http://vesteralenkysthotell.no/nb-no/

Hurtigruta stopper på Nesset, fly lander og tar av fra Skagen lufthavn og hovedferdselsåra FV-82 går igjennom regionen.

For å komme seg fra landsbyen vi kaller Hovedstad og opp er det jo alle aksene nordover med destinasjon enten
fergekaia i Bodø for ferge til Moskenes eller en av de havnene Torghatten Nord trafikkerer rute til for så å ta ferga fra Fiskebøl til Melbu, eller at en kjører opp E6 via Fauske (masse grusveier i området Sulitjelma) til Bognes hvor ei times ferge til Lødingen fører en til en av nabokommunene til Hadsel. Derfra går det i E og Rv via Sortland (mer grusveier) hvor riksveien da altså fører forbi Grytting, Skagen og så over Hadselbrua (om en ikke fortsetter vestover til Bø fra området Skagen - Sandnes) - https://no.wikipedia.org/wiki/Hadselbrua - til Børøya og så til Hadseløya etter en kort forsering av Børøybrua - https://no.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8r%C3%B8ybrua .
En kan jo også komme inn fra svensk side og se Narvik (hvorfor det...) og så kjøre LOFAST, europaveien ned mot Lofoten og så hoppe av i tide og finne perler på en snor i Vesterålen.

Verdens fineste strand, Taen, er på Hadseløya. Man kan rusle opp rolige turstier på Hadseløyas høyereliggende området, en kan finne krumelurer og krabber i fjæra. For dem av oss som samler på norske veier (takk til Jan & Anina for den hobbyen) så er dette en eminent måte å innhente flere steder og veier på det nasjonale rutenett 8)
https://no.wikipedia.org/wiki/Europavei_10_(Norge)

Det hadde vært knakande kjekt å ta Drammenstreffet, ev reise til Nijmegen med jentungen (hun skal muligens gå sjøl) og så snirkle seg oppover til havgapet om to år.

Men nok fra meg om Hadsel og Vesterålen :lol:
troyca
-
-
Posts: 612
Joined: 08 Mar 2010, 11:30
Car: `86-Weekender,DJ. .
Phone: 92240310
Location: Romer-Riket

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by troyca »

Jo. , værsågod. (det var da så lite)
Runner
-
-
Posts: 150
Joined: 24 Oct 2014, 11:28
Car: T3 1989 JX
Phone: 9+7-7-2-2-2-1+2
Location: Nordreisa

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Runner »

Dette høres ut som en veldig god plan:)

Legger opp forslag til kjørerute

Image

Image
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by ducce999s »

Hvis jeg fikk med meg korrekt info så blir neste nt2k treff i Sverige, så da burde vel den 2020 være i Norge, så hvorfor ikke gå å ta den der oppe? Tror det vil bli vel mye med treff 3 helger på rappen.

Ta kontakt med styret og begynn å markedsføre. Raymond er vel med fortsatt?

Sent fra min E6553 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by ducce999s »

Men hvis det blir treff i september så får jeg planere å legge fugle jakten til Kiruna igjen [emoji3]

Sent fra min E6553 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Buss Marius »

T4 Jan er på veg til Lofoten, for å se etter passende campingplass for et mulig Nt2k treff i 2020. I så fall blir det et treff etter "vanlig" oppskrift, dvs sitte på ræva å preke og drikke kaffe på dagen og øl på kvelden.

Kan vi da arrangere et treff mandag til torsdag på samme campingplass som Nt2k starter dagen etter? Eller skal vi ha noen dager i Vesterålen først før vi flytter oss til Nt2k sitt treff? Skal vi arrangere treff i treffet? Jeg finner det litt vanskelig å stelle seg til med en disk og selge opplevelsesturer som fisketur med fiskebåt, ribtur, klatretur og fottur, under ett annet treff. Vi kan selvfølgelig avtale dette privat, men jeg synes det er trist om bare noen få, får den muligheten.
Vel vel, vi får se hva Nt2k kommer opp med.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Rudeboy »

Nu var vel Nordlandstreffet skildret som helga etter Busfest, tidligere i tråden. Har vi gått bort fra den løsningen ?

Jeg repeterer - Drammenstreffet, ukedager imellom med kjøring til - Busfest, ukedager imellom med kjøring til- Nordlandstreff. Dette var også ene og alene årsaken til at jeg i ren iver heiv meg på og skildret tur til NL for egen dels skyld tidligere her, Busfest ligger alltid i feil helg for deltakelsen :D

Jeg er sikkert den eneste som alltid har hatt problemer med Busfests tidspunkt (og på generell basis, og det på tross av ambulerende lokasjon, også sted)(gi meg sønderjylland any day - evt Tórshavn) men om jeg nå ikke er de eneste såeh hva jeg drømmer om betyr i det lange løp ittno menneh..

Verifiser hvilken helg vi snakker om for de respektive treffene, nå da.

EDIT - Lofoten !?? :shock:
Hvem vil til Lofoten når man ellers har forholdt seg til nydelige Vesterålen, komme trekkende med slummen og late som det er aktuelt - nei, la Jan og Anina kjøre grusveiene i Vesterålen (og spør Steinar on Tour) etter egnede treffsteder med fasiliteter for de mest kresne, så går detta seg til :wink:

EDIT II - september ekskluderer vel de fleste utenlandske som i teorien kunne ha tatt turen opp ? Mener at også tyskern så vel som nederlendere og dansker har en tilsvarende form for fellesferie som vi har. Det kan sikkert komme "noen" i september men da mister man jo relevansen ift å gi de som fokuserer på Busfest et forlokkende alternativ ved å stikke til Vesterålen.

My two cents (eller four cents?)
T4Jan
-
-
Posts: 279
Joined: 24 Sep 2009, 10:21
Car: T3 '88, T4 '94

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by T4Jan »

Har vært snakket om Lofoten på hver eneste bussfest siden vi var på Gvarv i 2014. I år pratet vi med styret i nt2k klubben og vi ble invitert på møte med dem der vi la fram forslag om Lofoten neste gang nt2k skal ha bussfest i Norge (2020). De likte ideen veldig godt og vi sa oss villige til å sjekke ut plasser der for dem. Dette blir utredet innen ett par tre måneder.
For ordenskyld: Vi sitter ikke i styret.
Vi har nå ankommet Svolvær og skal sjekke ut plasser som er aktuelle.
Ikke mange steder som kan ta imot så mange busser.
I Finland år var det 160 busser. Også noen fra Estland, Latvia, Moskva, St. Peterburg og enda lengre sør i Russland.
Potensialet er stort i Lofoten.
Medlem av: Heimsnekra Campers Landsforbund.
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
An9na
Posts: 2
Joined: 31 Jul 2018, 16:39
Car: T3

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by An9na »

Jaja godt år det er engasjement, men forventer vel litt god informasjon og kunnskap. Som nordlendinga sei, det nøtt ikkje å sett på Innhavet og ronk kobbkuk hves du ikkje veit kor Innhavet e hen! Og for å ha sagt fra, jeg vil ha meg frabedt å bli referert til uten å bli spurt og kjennskap til hvor jeg måtte befinne meg. Egen empiri står jeg for, andres kan jo virkelig dras i tvil....
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Rudeboy »

Ah, vi snakker altså om at Busfest skal til arkipelagoet nå ? Det blir jo i så måte noe aldeles anderledes :D

Det sto ingen steder før du kom med det, Jan (og takk for det, forresten). Synd dere måtte til skjitschtøgge Lofoten for å se dere omkring :wink: Kos dere.
T4Jan
-
-
Posts: 279
Joined: 24 Sep 2009, 10:21
Car: T3 '88, T4 '94

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by T4Jan »

An9na wrote:Jaja godt år det er engasjement, men forventer vel litt god informasjon og kunnskap. Som nordlendinga sei, det nøtt ikkje å sett på Innhavet og ronk kobbkuk hves du ikkje veit kor Innhavet e hen! Og for å ha sagt fra, jeg vil ha meg frabedt å bli referert til uten å bli spurt og kjennskap til hvor jeg måtte befinne meg. Egen empiri står jeg for, andres kan jo virkelig dras i tvil....
Kjør fra Sortland til Melbu og ha de runde fjellene i vesterålen på høyre side og Lofotveggen (Haikjeften) på venstre siden. Ingen tvil hvorfor Lofoten er spektakulær. Vesterålen er flott men Lofoten tar kaka.

Rudeboy: Har du noensinne vært Lofoten? Hva med Vesterålen? Neste gang ta på Brillene.
Medlem av: Heimsnekra Campers Landsforbund.
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
Busbonde
Posts: 50
Joined: 12 Feb 2016, 23:04
Car: 88 coach JX 91 Cara. C syn JX 05 Transp 2,5 TDI4M
Phone: 97198986
Location: Stokmarknes, Nordland fylke

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Busbonde »

Angående aktuelle lokaliteter, så ble det i fjor arrangert nordnorsk amcartreff på Vesterålen kysthotell på Stokmarknes i Vesterålen, var mye bra omtale rundt det treffet ,og jeg mener det var ny besøksrekord for nordnorgetreffet. Så dette er nok en lokalitet som kan håndtere et større antall besøkende med bil, pluss at de nå har erfaring med den type treff.
Lokaliteten er også midt i smørøyet om en ønsker å se Lofoten og Vesterålen. 3 kvarter i bil pluss ferge på 25 min så er man i Svolvær, en og en halv andre veien, så er du i Nyksund.
T4Jan
-
-
Posts: 279
Joined: 24 Sep 2009, 10:21
Car: T3 '88, T4 '94

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by T4Jan »

edit: Dobbel post.
Last edited by T4Jan on 31 Jul 2018, 19:50, edited 1 time in total.
Medlem av: Heimsnekra Campers Landsforbund.
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Rudeboy »

her sto det en lattermild besvarelse til en som a) kom med flett ny informasjon rundt hva denne tråden omhandler og b) en avvæpning av skarp ordlyd :lol:

Men det gjør det jo ikke lenger.
Last edited by Rudeboy on 31 Jul 2018, 20:20, edited 1 time in total.
An9na
Posts: 2
Joined: 31 Jul 2018, 16:39
Car: T3

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by An9na »

Rudeboy wrote:fjesing, du veit like godt som meg jeg bodde der i sju år :lol:
Vil du være så elskverdig å fortelle meg hvor i Lofoten du bodde? Du skjønner, jeg har som antagelig nevnt, kjørt alle offentlige veier i Norge, inkludert alle veier forøvrig i Lofoten og er svært usikker på hvor di n lokale kunnskap kommer fra.

Men sånn ellers, svar gjerne meg og ikke andre når innlegg sendes inn!

Ha en fortreffelig kveld.
J
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Rudeboy »

An9na wrote:
Rudeboy wrote:fjesing, du veit like godt som meg jeg bodde der i sju år :lol:
Vil du være så elskverdig å fortelle meg hvor i Lofoten du bodde? Du skjønner, jeg har som antagelig nevnt, kjørt alle offentlige veier i Norge, inkludert alle veier forøvrig i Lofoten og er svært usikker på hvor di n lokale kunnskap kommer fra.

Men sånn ellers, svar gjerne meg og ikke andre når innlegg sendes inn!

Ha en fortreffelig kveld.
J
Jeg hadde inntil nå til gode å besvare noe som helst du har prestert her. Punktsettinga di er notert. Formuleringene likeså.

Jeg måtte ved anledning dengang da bli med til den stygge delen av øyriket fordi familien av forskjellige årsaker hadde ærend der sør. Det var et lettelsens sukk å komme nordover til Austvågøy eller enda lenger nord, hver gang.

Om du kanskje mistrodde min besvarelse til Jans noe ufokuserte ralling som nu er editert vekk, så er det sånt som skjer.
Den gamle vitsen om at vi lar turistene slite ned Lofoten slik at Vesterålen kan bestå, uhm - består ?

Er det fler som vil noe nå kan dere sende PM. Jeg avventer til trådens poenger er konkretisert mtp Busfest eller som trådens førsteside omhandlet, serie av treff. Det er to forskjellige konsept og det er ikke alltid lett å følge med på forumet når kommunikasjonen foregår utenfor forumet, si. Begge konsept er interessante i og for seg - jeg vil neppe kunne delta på Busfest men det har jeg jo aldri gjort og ikke er det noe tap for andre, men samtidig så kom ikke Busfest inn i bildet før dette innlegget som ble redigert nevnte det 8)

Til alle - ikke glem å spise. Blodsukker, and all that jazz.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Arctic Bus meet 2017

Post by Rudeboy »

Alternativt tidspunkt, selv om det neppe går mtp Arctic Bus meet, er rundt 14. - 18. august når 2019 Arctic Race, sykkelløpet, går av stabelen der nord.

Noen skal.
Post Reply