Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Post Reply
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Post by torddale »

Noen som kan anbefale bra steder å campe/stå nær Oslo (1-2 timer kjøring)
Av og til våkner man opp lørdag morra, sola skinner, eller er sånn passe og tenker - nå vil jeg ut av byen. Lurer på om folket kan anbefale steder å stå, campe, med eller uten vann, ferskt eller salt.. Ikke for lang kjøring slik at det er mulig å gjøre det som en dagstur med grill og solstoler.

Tord
Indian
-
-
Posts: 3431
Joined: 24 Dec 2006, 13:38
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546
Location: Skjeberg

Re: Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Post by Indian »

Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Post by Buss Marius »

Det er en grunn til at folk bør fylle ut hvor de bor i infoen på venstre side i innleggene. Nei, vi trenger ikke eksakt gateadresse men kommune hadde vært greit.

Bor du i Oslo så har du ganske mye å velge i innen 2 timer:
Svenske vestkysten ned til Smøgen. Nesten til Karlstad eller til Arvika. I Norge så rekker du helt ut til verdens ende på Tjøme og til Stavern. Vestover så rekker du til Seljord, nesten til Austbygdi, til Gol og Fagernes og nordover Lillehammer, Rena og Osensjøen.
Ellers er det sånn at det bare er Oslo som har et Parkeringsregime som er inspirert av Gestapo, mao ofte så kan man ta sjansen på å parkere på hvilken som helst p-plass i helgene og det går bra. Jeg har overnattet både på Halden brygge og på Rolfstangen på Fornebu. Fergeleiet på Storsand på Hurum kan virke Ok. og sikkert mange andre steder på Hurumlandet. Fra Sylling retning Vikersund er det en liten badeplass, den kan jo prøves. Finn frem NAF veibok, finn et sted der en liten vei går intill et vann og så drar man avgårde på lykke og fromme.
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Post by subwoofer »

Et av de finere stedene her i området synes jeg er Ula Camping, men den fineste delen er reservert teltere, ingen biler tillatt. Åpen furumo med sandstrand i direkte forlengelse.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Post by HappyT3 »

ImageImage
Ramton camping, i nordenden er det off-pist camping, her er det nærmest som å fri-campe så nære vannet du tør. Samtidig tilgang til WC og dusj.
ramton.no
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Post by Rudeboy »

Ramton og NAFs tre campingplasser som i sommerhalvåret er åpne er gode, de. Oslo fjordcamping og Ekeberg camping stenger ut i september.

Hva med andre ikke-campingplasssteder i teig, kom med dem også :D
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Post by HappyT3 »

Hva med denne da. Fullt lovlig, god plass, ved fjorden, sentralt, fint turområde, og flott område:

Image
Image
Image
Image

Lokasjon:
https://www.google.no/maps/@59.4287802, ... 56!6m1!1e1
HappyT3
-
-
Posts: 756
Joined: 27 Oct 2009, 11:40
Car: T3 1986
Location: Vestfold

Re: Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Post by HappyT3 »

Dagstur? Hvorfor ikke hit? Kanskje til og med overnatting? Finnes WC på området.
https://www.google.no/maps/place/Feskj% ... 14!6m1!1e1
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Post by Rudeboy »

Meget godt tips, skal sjekkes ut ved første ledige høve :D

Jeg skal oppom Merkedammen på rekognosering ifm Turpaahjul's årlige tur neste helg, vi har en form for treff 24. - 26. august med oppmøte på Brufoss camping i/på Svarstad fredag. Det skal være ti'ish minutters kjøring unna Merkedammen.
Derfra rattes det via diverse bakevjer og grusveier på lørdag til Siljan Rv 32 - Opdalen - Grorud/Sporvann/Mykle overnatting i området der. Fricamping til søndag med utforsking i diverse grusveier før oppbrudd.

Ser for meg å ratte via Horten - Moss hjem utpå søndagseftan og dersom kapitalen strekker til (hvor ble de faste jobbene av, vikarhelvetet unner jeg enhver politiker som skal på Tingen å lide) så blir det Strömstad - Sandefjord på veien ut, snike jentungen ut av skola den fredagen 8) ("host, host").

Jeg kan ikke i mine villeste fantasier se for meg at den nye ledelsen i Turpaahjul (sant, Boge ?) skulle ha noe i mot at det kommer mer enn 1 buss dit for å delta. Båltjeneste på kveldene, mat kan man innta sammen ved de andre eller ved eget kjøretøy, det bestemmer du selv.

Og alt dette minner meg på at jeg må bytte gasslangen til toblussbrenneren i bilen, den slangen jeg fikk tak i nå i sommer er gjenget feil vei på koblinga til bilens installasjon.. :D

EDIT - snublet over denne hvor det er både fricamp og campingplasser, Haldenkanalen og vassdraget oppover Europas høyeste sluseanlegg.
Bet meg merke i en noe stiv pris for dusjkort på NOK 300,- men så kan du da dusje så mye du vil i samtlige dusjanlegg langsetter kanalen :wink:

Ble greit igjen, da.
torddale
Posts: 37
Joined: 29 Apr 2016, 16:49
Car: T3 1990 Syncro (1,9TDI)
Phone: 40451414

Re: Anbefalinger til "spots" nær Oslo

Post by torddale »

Enda en tur på Omlidstranda Camping i helga, like ved Nevlunghavn. Time og tre kvarter fra Oslo.
De har døgnplasser helt nede ved sjøen/stranda, flatt og fint, strøm og fine sanitæranlegg. Var lite folk. God sørvis. http://omlidstranda.no/

Er selvsagt et fullt campinganlegg med mye spikertelt og vogner, men det trenger ikke gjøre så mye. Så flere som hadde kajakk ved vogna si, og vurderer å ta med den en annen gang.

Takk for gode tips, kom gjerne med flere! Skal sjekke ut noen av spottene etterhvert. Høsttur er ikke feil!
Post Reply