Vestlandstreff -17

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Post Reply
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Vestlandstreff -17

Post by Needforspace »

Tenker midten av august, men har fortsatt ikke helt spikret hvilken helg. Velger i utgangspunktet å ta hensyn til andre arrangement i distriktet. Ser generelt på Bremanger kommune, den har ikke vert besøkt på dette treffet før. Avhengig av hvor i kommunen man velger treffsted (steder) er det flere måter å komme frem. Om man kommer over Strynefjellet eller lenger nord fra er det mest aktuelt med ferje over Nordfjord, enten Stårheim-Isane eller Måløy-Oldeide.
Kommer man via Sogn, Førde og ellers sør fra, er det ferjefritt via Svelgen som er kommunesenter.

Ser ikke vekk fra at dårlig vær kan gjøre det hensiktsmessig å trekke lenger inn i fjorden og da kanskje tilbake til Gloppen Camping.

Det er tilgjengelig en fantastisk nettside med bilder tatt fra drone rundt om i Bremanger som jeg legger ved her.
Steder som er spesielt aktuelle er feks Grotlesanden, Vellene, Langesjø, Kalvåg. De som er interessert kan leke litt rundt og se hva som er mulig å se, dette er veldig fine bilder tatt fra tildels stor høyde, men de gir en fin innfallsvinkel for å gjøre seg kjent.

Når det gjelder treffsted kan man se for seg at man starter på fredag på et sted og flytter seg til et annet sted i løpet av lørdag og camper der til søndag.
Hva folk ha? Strøm? Toalett? Nyklipt plen eller grus, torv og kongler?
Kom med innspill, ingenting er bindende enda, heller ikke fra min side. :roll:

Bremanger: http://www.bremanger360.no/
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Vestlandstreff -17

Post by Der Postmeister »

Skal du ha med damer er en skikkelig dass og dusj en god forutsetning. Sier ikke at de er sære, for jeg setter fantastisk pris på en god dass jeg og, men det er erfaringsmessig lettere.

Ellers trur jeg muligheter til å samles slik vi gjør på Tinn og ikke innafor separerte ruter som på Ål folkepark er og viktig. Campingen på Ål er god den, men ikke til treff... De som har vært der skjønner hva jeg mener.

Og den som arrangerer, må strengt tatt bare si en dato og en plass, da det er klink umulig å gjøre alle til lags.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
jakob
-
-
Posts: 2148
Joined: 22 Apr 2008, 15:48
Phone: 46809101
Location: Rena.
Contact:

Re: Vestlandstreff -17

Post by jakob »

Er med jeg, men det er jo en fordel for min del å dra det inn i en fjord, blir så langt å kjøre på en helg hvis man tar det helt vest.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
rocoloco
Posts: 72
Joined: 16 Jul 2016, 23:20
Car: T4 2002 Westfalia
Location: Bergen

Re: Vestlandstreff -17

Post by rocoloco »

Needforspace wrote:Tenker midten av august, men har fortsatt ikke helt spikret hvilken helg. Velger i utgangspunktet å ta hensyn til andre arrangement i distriktet. Ser generelt på Bremanger kommune, den har ikke vert besøkt på dette treffet før. Avhengig av hvor i kommunen man velger treffsted (steder) er det flere måter å komme frem. Om man kommer over Strynefjellet eller lenger nord fra er det mest aktuelt med ferje over Nordfjord, enten Stårheim-Isane eller Måløy-Oldeide.
Kommer man via Sogn, Førde og ellers sør fra, er det ferjefritt via Svelgen som er kommunesenter.

Ser ikke vekk fra at dårlig vær kan gjøre det hensiktsmessig å trekke lenger inn i fjorden og da kanskje tilbake til Gloppen Camping.

Det er tilgjengelig en fantastisk nettside med bilder tatt fra drone rundt om i Bremanger som jeg legger ved her.
Steder som er spesielt aktuelle er feks Grotlesanden, Vellene, Langesjø, Kalvåg. De som er interessert kan leke litt rundt og se hva som er mulig å se, dette er veldig fine bilder tatt fra tildels stor høyde, men de gir en fin innfallsvinkel for å gjøre seg kjent.

Når det gjelder treffsted kan man se for seg at man starter på fredag på et sted og flytter seg til et annet sted i løpet av lørdag og camper der til søndag.
Hva folk ha? Strøm? Toalett? Nyklipt plen eller grus, torv og kongler?
Kom med innspill, ingenting er bindende enda, heller ikke fra min side. :roll:

Bremanger: http://www.bremanger360.no/
Bremanger har det meste, har gode kontakter her, så mye kan ordnes;) Både Kalvåg og Igland har fullverdige fasiliteter. På Grotle er det gode muligheter, men krever litt forarbeid. gode muligheter her også ;)
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Vestlandstreff -17

Post by Needforspace »

Da ser det ut til at det blir helgen 11-13. august.
Tenker som tidligere nevnt at fredag 11. til søndag 13. er helgen som gjelder i år.
Førstevalget blir Bremanger der jeg har noen aktuelle steder i kikkerten.
Tenker også på Sandane og Gloppen Camping, men da som en reserveløsning om været blir ille.
Skal innhente litt mer oplysninger om lokale forhold og komme tilbake med de etterhvert.

Image

Grotlesanden, ett av de aktuelle turmålene.
Last edited by Needforspace on 12 Aug 2018, 00:55, edited 4 times in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Re: Vestlandstreff -17

Post by erjo »

jakob wrote:Er med jeg, men det er jo en fordel for min del å dra det inn i en fjord, blir så langt å kjøre på en helg hvis man tar det helt vest.
Det er vel på tide at det går rett vest....
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Vestlandstreff -17

Post by Needforspace »

Ikke noe bestemt enda, men ser på alternativer med å legge treffet til Lodalen. Dette utgjør ikke veldig store forskjeller for noen i reisetid så jeg holder valgene åpne inn til videre. En liten tilbakemelding på hvem som kommer, tror de kommer, er helt flott.

Image

Image
Last edited by Needforspace on 12 Aug 2018, 00:27, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Vestlandstreff -17

Post by Needforspace »

Da blir det sånn:
Vestlandstreff -17 blir lagt til
Helset Camping i Loen 11.08-13.08 Campingen ligger ved Loenvatn, litt lenger oppe langs vannet enn Sande Camping for de lokalkjente.
Dette er en liten camping med mye velstelt gressplen. Standplasser ligger nært vannet og det er mulig å leie båt om man vil utpå og fiske. Det er ikke fiskekort så her er det fritt frem med fiskestanga, mye ørret som bare venter på å bli kveldsmat.
Kjenndalsbreen ligger lengst oppe i enden og nede i Loen ligger den nye og spektakulære Loen Skylift som tar deg med til Hoven 1000m over fjorden.
Det vil bli mulig å lade batterier på campingen om vi har med skjøteledninger men det er begrenset kapasitet så oppvarming blir ikke mulig.
Det er utplassert gruer for vedfyring.
Jeg har "bestilt " et område for oss men trenger litt tilbakemeldinger for ikke å blokkere for andre kunder om vi uteblir.

Image

Image

Image
Last edited by Needforspace on 12 Aug 2018, 00:30, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
narle
-
-
Posts: 3207
Joined: 17 Nov 2004, 21:20
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Location: Raufoss,Oppland

Re: Vestlandstreff -17

Post by narle »

Loen er et fint område.Bare reisen hjemmefra over fjellet er en fin tur.Vil anbefale alle som har anledning til å ta turen til dette treffet å gjøre det.Det har vært flere treff her før og det var veldig bra.Slå dere sammen og kjør i følge,det er trivelig.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Vestlandstreff -17

Post by Needforspace »

Da er Vestlandstreffet -17 avlyst.
Som sagt før måtte campingplassen holde av plasser og naturlig nok også få beskjed for å kunne slippe til andre gjester. Plassen har begrenset kapasitet.

Siden ingen har meldt sin interesse er det nå gitt beskjed om at vi ikke kommer.:roll:
Beklager dette.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
troyca
-
-
Posts: 612
Joined: 08 Mar 2010, 11:30
Car: `86-Weekender,DJ. .
Phone: 92240310
Location: Romer-Riket

Re: Vestlandstreff -17

Post by troyca »

Dette var for dumt, volkens.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Vestlandstreff -17

Post by Rudeboy »

varslingstid er no dritt.
Post Reply