Transfăgărășan.

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Post Reply
Indian
-
-
Posts: 3431
Joined: 24 Dec 2006, 13:38
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546
Location: Skjeberg

Transfăgărășan.

Post by Indian »

Jeg er i Bucharest og har vært her i en uke. Jeg tok en tur til Transfăgărășan og kjørt hele strekning fra Pitesti til Sibiu. Det var mange køer pga feilparkeringer. På mange plasser ble den ene kjørebane blokkert av parkerte biler. I Romania slår de bare på nødblink og parkerer hvor som helst. På rundkjøringer, på motorveien, fjellveier og midt i veikryss. Jeg satt 3 timer i kø til det ble mørk.
Fikk pulverlakkerte vinterfelgene mine. Sommerfelgene blir klar i morgen. Disse blir i Shadow Chrome som er chrome på svart base.
Her bruker de en dedikert maskin for lettmetall felger. De legger på teip før montering av dekk.

Image

Image

Image

Image

Image

ImageImage

Image



Sent from my iPhone using Tapatalk
Last edited by Indian on 15 Aug 2018, 08:53, edited 3 times in total.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Transfăgărășan.

Post by Rudeboy »

Veldig flotte bilder, de hårnålskurvene er først på lista over veier man bør kjøre (som MC-fører, men jeg slår på stortromma og unner oss alle disse veiene i bil, også)

http://www.fortheride.com/stories/the-t ... ean-roads/
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Transfăgărășan.

Post by OddN »

Rudeboy wrote:Veldig flotte bilder, de hårnålskurvene er først på lista over veier man bør kjøre (som MC-fører, men jeg slår på stortromma og unner oss alle disse veiene i bil, også)

http://www.fortheride.com/stories/the-t ... ean-roads/

Og jeg som trodde jeg hadde nådd toppen (bokstavelig talt) da jeg kjørte Stelvio på Harleyen i sommer...

Image

Må nok ta en tur til Romania også da.

Tør nesten ikke innrømme det, men tredjeplassen (Trollstigen) på den lista har jeg heller ikke kjørt på mc enda. :oops:
Indian
-
-
Posts: 3431
Joined: 24 Dec 2006, 13:38
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546
Location: Skjeberg

Re: Transfăgărășan.

Post by Indian »

Jeg har kjørt Trollstigen og ca 11-15 fjelloverganger i Østerikke, Slovenia og Croatia med MC.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Indian
-
-
Posts: 3431
Joined: 24 Dec 2006, 13:38
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546
Location: Skjeberg

Transfăgărășan.

Post by Indian »

Rumensk parkering på trikkesporet.

https://www.facebook.com/libertatea.ro/ ... 692562176/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Indian
-
-
Posts: 3431
Joined: 24 Dec 2006, 13:38
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546
Location: Skjeberg

Re: Transfăgărășan.

Post by Indian »

For to dager siden i Targoviste, ble jeg stoppet og avskiltet av politiet. Fikk dem tilbake etter jeg satt på originalskiltene på bilen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Transfăgărășan.

Post by Rudeboy »

Indian wrote:For to dager siden i Targoviste, ble jeg stoppet og avskiltet av politiet. Fikk dem tilbake etter jeg satt på originalskiltene på bilen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Det er akkurat min forventning til personlige bilskilt;

-de er ikke iht konvensjonen som regulerer hvordan (norske) registreringsnummer skal se ut, i allefall til de folkevalgtes saksbehandlere har fårr framforhandlet tillegg i tekst på konensjonen, og man kan i verste fall møte en lokal polititjenestemann som avkrever avskilting fordipersonlige skilt ikke oppfyller konvensjonen om skilts utseendes krav.

Men da kan en krysse fingrene og sette på de opprinnelige skiltene og håpe på det beste, og her ser det jo ut som om lokalmyndighet anså problemet som løst :D
For dere som ikke har personlig bilskilt, er det et krav fra norske myndigheter at man kjører med originalskiltene i bilen - og her ser vi hvorfor :lol:
Indian
-
-
Posts: 3431
Joined: 24 Dec 2006, 13:38
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546
Location: Skjeberg

Re: Transfăgărășan.

Post by Indian »

Er det stemmning på en gruppetur til Tranfaragasan og Transalpina til sommeren?
Post Reply