Verdens kuleste bil!

Transporter 1950-1967
Post Reply
Fredrikt2
Posts: 1
Joined: 12 Nov 2012, 19:23

Verdens kuleste bil!

Post by Fredrikt2 »

Hei! er en gutt på 18 år som skal kjøpe min første bil og jeg har forelsket meg totalt i disse Transporterne!
Og jeg ser etter en Transporter T2 dobbelcab, med plan!
Jeg lurer på noen ting, hva må jeg se etter når jeg evnt skal kjøpe en sånn bil? Hvor er det vanlig med rust? er det lett å få tak i deler til bilen?
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Verdens kuleste bil!

Post by Buss Marius »

Det er mange som synes doka er verdens kuleste bil, jeg har enkelte motforestillinger, som:
Den er trang i baksete, ja direkte trang. Skal du på treff er planet ofte litt for kort til å sove på (på T3 doka er den 188cm) og det blir ofte litt problem å sove inni. Skal du frakte med deg noe så kan det ikke være mer en ca 185cm langt og det vil ligge utsatt for vær og vind på planet. Det er dessuten relativt høyt opp til kanten på planet. Kjøper du buss/kassevogn kan du lage camping interiør, det er den perfekte parybrakke, du har fra god til vannvittig god benplass, du kan bruke den som flyttebil, der alt er låst og godt beskyttet. Skal man transportere noe som ikke egner seg inni en bil, så bruk tilhenger. Det er litt lettere å få tak i deler til buss/kassebil en Doka/sika.
På T2 dvs bay(67-79 mod.) så er de veldig utsatt under batteriet i motorromet, nederst på karosseriet på begge sider mellom hjulene, men egentlig over alt og det er tidvis en relativt komplisert bil å sveise på da det er mye plater som overlapper hverandre.
Selv om T2 er en kul bil så vurder også T3, du får vanvittig mye mer for pengene, den er mye mer kolisjons sikker og ikke så rust utsatt, den ligger mye bedre på vegen og har mye bedre sving radius og med originalmotor går de ganske bra, eller Diesel som går billig. Kulhets faktoren er etter min mening like høy på en T3 Syncro som en bay.
Ellers holder luftfolkene seg stort sett på http://www.vwnorge.no/
Lykke til :D
Post Reply