Barndoor ?

Transporter 1950-1967
Post Reply
jokgel
-
-
Posts: 760
Joined: 20 Feb 2011, 10:04
Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Phone: 004915904504925
Location: Eckernførde / tyskland

Barndoor ?

Post by jokgel »

På en kaffeekopp med en bekjent af meg, ha jeg fåt vite om en tidlig splitbuss. Han fortalte meg at han hadde denne bussen i 60-70 tallet som familienbil og etter den ikke ville kjøre videre :shock: blir den nedgravt på tomter hans :roll: . Dette var en buss uten luftegreier under taket og uten denne overhångende takenden i fronten heter det . Delte frontruter og det spennendste !!!! bøyde takvindue over i taket :P ..! Lysegrønn med grå overs sir han og kommer i svelge i gamle dager, 26 hester hadden og vis det stemmer han fortalte meg so liggern under Garagen hans samman med etterfolgern han hadde kjøpt og barna hans brukte som lekestue i hagen, kun stolpene blir kappet og taket blit vrid ned, so stå nøkkelen enda i låsen :mrgreen:

Allerede ca. 40 år siden hele historiken og tomter blir fylt med masse i form af leire med stein
ca.4-5 mtr.

Vell ikke noen igjen nå ??!! :|

Barndoor samba ??
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Barndoor ?

Post by Buss Marius »

Dersom dette faktisk er en Barndoor Samba så er det nesten verdt å rive garasjen å grave den opp.
Jeg har en misstanke om at du har prøvd deg litt på litt lettere sveise arbider tidligere, så du kan kanskje klare å få bil ut av dette igjenn. Men i tilfele du får denne på vegen, vær så snill, ikke bygg den om til hverken diesel eller firehjulstrekk. :twisted:
jokgel
-
-
Posts: 760
Joined: 20 Feb 2011, 10:04
Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Phone: 004915904504925
Location: Eckernførde / tyskland

Re: Barndoor ?

Post by jokgel »

Ikke noen som få låv af han og grave :wink: eller må det kjøpes hele tomter , men da snakker vi mellom 4 og 5 med seks nuller bak :shock:

Og nei , ha ikke tenkt og lage diesel eller firehjulstrekk .. :mrgreen: :mrgreen:
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
Post Reply