t5 motor i t4

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Post Reply
therkildsen
-
-
Posts: 1050
Joined: 18 Jan 2008, 19:36
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574
Location: aust agder, arendal ,saltrød

t5 motor i t4

Post by therkildsen »

som over skriften sier kan en putte t5 motoren inn i en t4 :?: :?: :?:
tenkte helst på om det passer på girkasse og om motorfester fra t4motoren paser på t5 motoren.
regner med at det er en del eletrisk som ikke passer overens men det går an og få til.
tenkte på t4 med 2,5tdi og en 2,5tdi motor fra t5.
kansje byte ut 2,5tdi 102hken med en 2,5tdi 130hk
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
Martin Sandvik
-
-
Posts: 4573
Joined: 31 Oct 2003, 13:11
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030
Location: Heggedal
Contact:

Post by Martin Sandvik »

Skaff deg en T4 motor du så sparer du deg for masse jobb. Bytt til en 150TDI fra T4
Stian
-
-
Posts: 1924
Joined: 20 Oct 2004, 10:04
Car: 2004 Multivan
Location: 4353 Klepp st.

Post by Stian »

Martin Sandvik wrote:Skaff deg en T4 motor du så sparer du deg for masse jobb. Bytt til en 150TDI fra T4
Har du noe anelse om pris på en 150TDI motor til T4?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
therkildsen
-
-
Posts: 1050
Joined: 18 Jan 2008, 19:36
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574
Location: aust agder, arendal ,saltrød

Post by therkildsen »

Martin Sandvik wrote:Skaff deg en T4 motor du så sparer du deg for masse jobb. Bytt til en 150TDI fra T4
passer den rett inn :?: :?: må det eletriske byges om for at det skal passe :?: :?:
men det er hveld lettere og fine en t5 motor med lav km end en t4 150hk med lav km for det er jo ikke så mange 150hk som blir høgd
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
Martin Sandvik
-
-
Posts: 4573
Joined: 31 Oct 2003, 13:11
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030
Location: Heggedal
Contact:

Post by Martin Sandvik »

Sjekk Tyskland
Peter
-
-
Posts: 696
Joined: 22 Aug 2006, 23:12
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396
Location: Oslo

Post by Peter »

Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
wickie
-
-
Posts: 188
Joined: 31 Mar 2004, 17:24
Location: Raufoss

Re: t5 motor i t4

Post by wickie »

I Tyskland er det mange som gjerne ville gjort det omvendt.
Dvs. hat en 2,5 TDI fra T4 i T5'en sin!
91 Typ2 T3 Caravelle Syncro DJ
66 Typ1 1300
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: t5 motor i t4

Post by Der Postmeister »

flere som ville gjort det... Tross alt bedre maskiner viser det seg.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
royterje
Posts: 77
Joined: 08 Feb 2010, 17:08
Car: t4 +++++
Phone: 45423537
Location: haugesund

Re: t5 motor i t4

Post by royterje »

eg har t4 med 2,5tdi 102hk og en t5 2,5tdi 130hk
det frister nå sinnsykt mye og selge t5en for og heller kjøre t4.
t5en bruker noe sinnsykt med diesel sammenlignet med t4.

at den bruker 1,2-1,8 på blandet kjøring er eg ikke i tvil om. ved litt pådrag så viser måleren at den bruker der og da helst over 2l
og eg må fylle for 1000kr i uka på beiste.

men gode gamle trofast (t4) bruker 0,7-09 med samme kjøringa. og eg fyller opp tanken hvær tredje uke.

nå skal det sies at t5en spinner på alle 4 men alikaveld.
1981mod vw lt35 bobil
1981mod vw lt35 bilberbingsbil
1997mod vw transe 2,5tdi
2005mod vw transporter 2,5tdi 4motion lang og blå
1985mod vw golf2 vr6 turbo rslykter recardo intriør og 0 rust
1986mod vw golf2 syncro 1,8l 20v med stor turbo og datasprut
CarlOt2
-
-
Posts: 863
Joined: 12 May 2006, 13:12
Car: T1, 3 og 4 +Golf1
Location: Haugesund (Rogaland)
Contact:

Re: t5 motor i t4

Post by CarlOt2 »

royterje wrote:

t5en bruker noe sinnsykt med diesel sammenlignet med t4.

at den bruker 1,2-1,8 på blandet kjøring er eg ikke i tvil om. ved litt pådrag så viser måleren at den bruker der og da helst over 2l
og eg må fylle for 1000kr i uka på beiste.

men gode gamle trofast (t4) bruker 0,7-09 med samme kjøringa. og eg fyller opp tanken hvær tredje uke.



Er dette allmenn oppfattning...og flere som har den opplevelsen? Altså at 2,5TDI'motor i en T4 går rimeligere enn den i T5 ?? Høres rart ut at en nyere motor skal være tørstere enn den gamle med samme sylindervolum... :?

Roy Terje, du har ikke Automat-kasse i din T5 da? :P
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: t5 motor i t4

Post by Der Postmeister »

den gjør det. Samt at mange har klaga over ekstremt høyt oljeforbruk.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Re: t5 motor i t4

Post by hunter »

det er da en alvorlig feil på bilen om en T5 2,5 130hk bruker 1,2 l på mil!!!
Var aldri over 0,95 selv med stor tung henger eller i 170 på autobahn... 0,68 var snitt med tiptronic på min!
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Re: t5 motor i t4

Post by hunter »

royterje wrote:at den bruker 1,2-1,8 på blandet kjøring er eg ikke i tvil om. ved litt pådrag så viser måleren at den bruker der og da helst over 2l
og eg må fylle for 1000kr i uka på beiste
er det den gamle til Eirik du kjøpte? Er vel en softwaretuning der som har laget til noe klur eller?
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: t5 motor i t4

Post by Der Postmeister »

hunter wrote:det er da en alvorlig feil på bilen om en T5 2,5 130hk bruker 1,2 l på mil!!!
Var aldri over 0,95 selv med stor tung henger eller i 170 på autobahn... 0,68 var snitt med tiptronic på min!

Ved bykjøring har jeg opplevd dette ja. Ved landeveiskjøring fikk jeg den ned i 0,76. T4 er MYE jevnere på forbruk enn T5 med denne 5eren, det kan mange skrive under på som har hatt begge utgaver.

2.4D er forresten ennå mer snill på forbruk. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Neergård
-
-
Posts: 5000
Joined: 17 Jul 2010, 01:46
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848
Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: t5 motor i t4

Post by Neergård »

Der Postmeister wrote:
hunter wrote: 2.4D er forresten ennå mer snill på forbruk. ;)
Snillere enn 2.5tdi? Det gjelder ikke min/far min sin mot min tdi i alle fall.
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: t5 motor i t4

Post by Der Postmeister »

Har hatt flere av begge, også nye biler, og alle mine 2.4D(3 stk) har brukt en dl mindre pr mil enn TDi (3 stk). Dieselvarmeren på TDi drar ennå mer opp vinterstid.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Neergård
-
-
Posts: 5000
Joined: 17 Jul 2010, 01:46
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848
Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: t5 motor i t4

Post by Neergård »

Med dieselvarmeren er forbruket på tdien vår omtrent som på 2.4n ved turer på under 3 mil per vei.
Den har gått over 360'000km, og veier 200kg mer.
Har du hatt 2.4d noe påskrudd eller har de vært "originalt" justert da?
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: t5 motor i t4

Post by Der Postmeister »

Jeg kjører kun originalt. Den siste T4n kjøpte vi brukt og den er chippa av forrige eier. 340000km. Forbruk er ingen forskjell fra de andre, men den er litt sprekere.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Neergård
-
-
Posts: 5000
Joined: 17 Jul 2010, 01:46
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848
Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: t5 motor i t4

Post by Neergård »

Jaja, det er jo noe forskjell på alle men at det skulle være så utrolig at du sitter på kun en erfaring, og jeg motsatt er jo litt spesielt da :-P
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: t5 motor i t4

Post by Der Postmeister »

ja det er litt rart, men etter 3 biler av hver utgave tør jeg påstå at det er hold i påstanden. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rikskringkastingen
-
-
Posts: 2785
Joined: 29 Oct 2007, 23:17
Car: T3 Syncro
Location: Re / Vestfold

Re: t5 motor i t4

Post by Rikskringkastingen »

Der Postmeister wrote:T4 er MYE jevnere på forbruk enn T5 med denne 5eren, det kan mange skrive under på som har hatt begge utgaver.
Jeg har aldri hatt Transporter/Caravelle med motoren i gærne enden, men jeg har inntrykk av at de gamle TDI-motorene med fordelerpumpe generelt er jevnere på forbruket enn de nyere pumpedysemotorene. Jeg har litt erfaring med dette fra mine foreldres '94 Passat med 90 hk og '05 Touran med 105 hk. Begge med 1,9 liter TDI, men fordelerpumpe i Passaten og pumpedyse i Touranen. Begge bilene har pleid å ligge på ca 0,5 liter på mila i snitt, men det var mulig å kjøre Touranen litt billigere enn Passaten hvis man kjørte pent. Derimot brukte Touranen noe mer enn Passaten hvis den ble kjørt hardt. Selv om den har gått langt over 400000 km tror jeg ikke det er mulig å få den Passaten til å bruke over 0,6/mil, uansett hva du gjør. Jeg mistenker at noe av det samme kan være tilfelle med T4 med fordelerpumpe kontra T5 med pumpedyse også.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Post Reply