LT 4x4

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

LT 4x4

Post by Tur-Bo »

En ny doning i garderoben :D

Image
1988 modell LT 45. med stive aksler, utkoblebar 4x4, sperrer på begge aksler og høy/lav kasse. turbodiesel.
Foreløpig status er: litt rust i nedre kant hytte, pil råttent lasteplan, mangler dieselpumpe og instrumentpanel, men ellers ser det bra ut :) Har snoket litt i gamle EU lapper og det kan se ut som om bilen ikke har gått over 100000 km :D
Digger snorkelen !
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

Takk :) Har ikke prøvd den selv så jeg er spent på å få i gang beistet :) Drømmer om tipplan stort nok til å transportere en T 3. En liten kran og med tiden kanskje en camperkasse :)
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT 4x4

Post by Renax »

Tippplan? Du lager vel bare til 2 lange planker og kjører oppå? Får vel en T3 på planet som det er?

Er den lastebilregga?

Grattis uansett, gammel LT er fett, som en forvokst t3:-)

Sent from my TECNO_N7 using Tapatalk
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

Nå er jo denne LT en noe høyere enn en vanlig Lt, og så vil jeg gjerne gå opp litt på dekkstørrelsen hvis det lar seg gjøre å få tak i dekk som er lovlige, og da blir den enda litt høyere.
Kikker litt rundt etter et plan i alu som har samme størrelse som orginalt, eller litt lenger.
Den er registrert som c1 bil ja, litt over 2000 kg lasteevne.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: LT 4x4

Post by OddN »

Tøff bil det der :-)

Når det gjelder dekk så er vel i allefall 255/85-16 innenfor. Ellers så får du argumentere med at Noriker'n er samme bil og den kunne leveres med 9.00-16 som jo er noe større.


Image
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

Når jeg surfer rundt på dekkbutikken til dekkonline, finner jeg mye i 235x85, men går jeg opp til 255eller 265 går plutselig profilen ned til 75 :?
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12745
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: LT 4x4

Post by Der Postmeister »

Mener det står en 2wd med samma plan på Gol i noe bedre stand.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

JIT wrote:
Tur-Bo wrote:Nå er jo denne LT en noe høyere enn en vanlig Lt, og så vil jeg gjerne gå opp litt på dekkstørrelsen hvis det lar seg gjøre å få tak i dekk som er lovlige, og da blir den enda litt høyere.
Kikker litt rundt etter et plan i alu som har samme størrelse som orginalt, eller litt lenger.
Den er registrert som c1 bil ja, litt over 2000 kg lasteevne.

Bare et lite tips....det er en kar på "turpaahjul" forumet som har et par LT 4x4 som prosjekt...Harald har mere info...
Er allerede i kontakt med han :D
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: LT 4x4

Post by OddN »

Tur-Bo wrote:Når jeg surfer rundt på dekkbutikken til dekkonline, finner jeg mye i 235x85, men går jeg opp til 255eller 265 går plutselig profilen ned til 75 :?

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop ... p=R-166537
Rudeboy
-
-
Posts: 7717
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: LT 4x4

Post by Rudeboy »

Tur på hjul-forumisten har vel en DOKA LT men likevel - beintøffe biler :D

(M.A.N-versjonene også)

Og desverre ligger TPH nede pga tenåringer uten hobbyer, de har gang på gang hacket sidene til Harald.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

OddN wrote:
Tur-Bo wrote:Når jeg surfer rundt på dekkbutikken til dekkonline, finner jeg mye i 235x85, men går jeg opp til 255eller 265 går plutselig profilen ned til 75 :?

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop ... p=R-166537
Det var da som...... Men tusen takk :) Nytt spørsmål melder seg, på merkinga her står det 123/120 og hva er da riktig Li på dette dekket ? Dimmensjonen er jo perfekt for bilen. og jeg trenger 1450 kg
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
ducce999s
-
-
Posts: 5747
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: LT 4x4

Post by ducce999s »

SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: LT 4x4

Post by OddN »

Tur-Bo wrote: Det var da som...... Men tusen takk :) Nytt spørsmål melder seg, på merkinga her står det 123/120 og hva er da riktig Li på dette dekket ? Dimmensjonen er jo perfekt for bilen. og jeg trenger 1450 kg
På dekk med to tall for lasteindex så gjelder det laveste tallet når du har tvillinghjul. Har du single bakhjul er det det største tallet, altså her 123 som gjelder.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

:D Flott !! da kan jeg jo bruke de dekka, synes jo det er merkelig at loadindexen er høyere med single hjul enn med dobble, men men, jeg klager ikke.
hvordan bir 255 på 6" felger tru ? ser for meg at de blir litt ballong :wink:
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: LT 4x4

Post by OddN »

Tja, det kan du si. Vet ikke om det kan ha noe med varmgang å gjøre, dekkene står jo veldig tett på tvillingmontasje. Eller har det med utbuling mot veibanen å gjøre. Uansett så gjelder jo tallet per dekk, og feks 1400 kg x 4 dekk blir nå 5,6 tonn på bakakselen.

Men du har nok rett i at det blir snaut med 6 toms felger.
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: LT 4x4

Post by Renax »

Lastindex ved tvillinghjul er kansje lavere pga utbulinga ved mye vekt ikke skal utgjøre så mye at dekka tar i hverandre, da det vil skape problemer...

Dekkstrekk er for pysebiler som er redde for fortauskanter, svære ballonger er tingen på 4wd.
Men vegvesenet har også et ord i saken om hvor breie/smale dekk vs felgbredde man kan ha, og jeg kan tenke meg at 255 på 6" kommer uttafor der... om man bryr seg om slikt. Kan også vere en ide å høre med dekkfabrikanten, jeg ser for meg at ekstremt forsjell på dekk og felgbredde kan skape feil belastning...

Sent from my TECNO_N7 using Tapatalk
Alf Torp
-
-
Posts: 1151
Joined: 06 Mar 2009, 13:50
Car: 86/91 T3 JX/AAZ
Phone: 40-62-70-60
Location: Skaun, Sør-Trøndelag
Contact:

Re: LT 4x4

Post by Alf Torp »

Tur-Bo wrote:En ny doning i garderoben :D

Image
1988 modell LT 45. med stive aksler, utkoblebar 4x4, sperrer på begge aksler og høy/lav kasse. turbodiesel.
Foreløpig status er: litt rust i nedre kant hytte, pil råttent lasteplan, mangler dieselpumpe og instrumentpanel, men ellers ser det bra ut :) Har snoket litt i gamle EU lapper og det kan se ut som om bilen ikke har gått over 100000 km :D
Digger snorkelen !
Kjørte en LT(35?) 4x4 kassebil i militæret. Kantinevogn. Fryktelig morsomt, for den tok seg dritbra fram. Ble imponert.
Mvh,
Alf

- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 87 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle Syncro 1.6TD Trufa Halvcamper
- 90 T3 Doka Syncro 2.1 MV
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

Da er det gjort avtale om kjøp av dekk, Toyo open country i dimmensjonen 255/85x16 :) Får med noen forsterket stålfelger i samme slengen, så får vi se om det er mulig å bygge om senteret på dem sånn at de passer på LT en.
Forespørsel til Møller om alternative hjulstørrelser, nedklassing til LT 35, og maks hengervekt er sendt :)
Og jakten på en dieselpumpe og instrumentpanel er fortsatt i gang, vil gjerne få prøvestartet dyret.
Så har jeg spadd vekk sikkert 4 år med gammelt løv fra planet og konstatert at det må i allefall byttes i sin helhet, pil råttne kryssfinerplater. Får se om jeg legger trykkimpregnert terassebord i stedet, får man de med not og fjær tro ?
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Rudeboy
-
-
Posts: 7717
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: LT 4x4

Post by Rudeboy »

Spekulerer på om Westfalias LT Sven Hedin er det som er basis for Playmobil Camper, et morsomt sett jeg aldri fikk som barn - noen som veit ? 8)
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

Er jo i utgangspunktet bare et vanlig LT karosseri som er boltet fast på en ramme, bøygen vil nok være å få godkjent festene. Liker jeg bilen godt nok, kan det jo være at jeg anskaffer meg et isolert fryseskap som kan innredes og festes på planet ved behov, planet er 2x4 meter så det er muligheter for en grei feriebolig :D
Men med en sånn høytak sak oppå ramma tror jeg kanskje vi begynner å snakke fallskjerm som en del av sikkerhetssystemet :D
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

Denne er jo rimelig tøff da :)
Image
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
ducce999s
-
-
Posts: 5747
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: LT 4x4

Post by ducce999s »

Skaravelles gamle dette :)
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

For en sånn skrotnisse som meg ( min nabos beskrivelse) er nok lasteplan ett must. gjerne så stort at jeg får plass til en T3. Det som er der i dag er på 4x2 meter, det holder på et kusehår, tror jeg. :)
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
ducce999s
-
-
Posts: 5747
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: LT 4x4

Post by ducce999s »

har godt om plass på flaket for en T3. Aksel bredde CC-hjulnav er 1585mm så dekkene står godt innenfor.
Lengde messig vil du få et overheng på ca 600mm, så plasser T3 med motor mot førerhytt.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: LT 4x4

Post by Tur-Bo »

Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Post Reply