Dato/klokkeslett: 19 Jul 2019, 21:55

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 116 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 09 Apr 2015, 10:02 
Avlogget

Registrert: 20 Feb 2011, 10:04
Innlegg: 869
Bosted: Eckernførde / tyskland
Bil: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Telefon: 004915904504925
Skulle lime in et bilde , men klarte ikke med nettbrett..!

_________________
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 09 Apr 2015, 15:03 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Nå ble jeg nysjerrig, prøv igen!:-)

Sendt fra min Lenovo P780


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 09 Apr 2015, 20:04 
Avlogget

Registrert: 20 Feb 2011, 10:04
Innlegg: 869
Bosted: Eckernførde / tyskland
Bil: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Telefon: 004915904504925
Hehe , ... :mrgreen:

Bilde


Denne er vel ikke sarlig brukbart her til lande..! Men har sikkert noen løftegreia og få den opp :lol:

_________________
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 09 Apr 2015, 20:28 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Å dæven, jeg har tenkt på senk altså, men det der får bli i drømmene, må være seriøst modifisert undersell, for den blir bare 7-10cm lavere bak om man fjerner bladfjærene..

Sendt fra min Lenovo P780


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 10 Apr 2015, 11:54 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 1917
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Perfekt høyde for en 75hk den er så motorsvak at den kommer seg ikke av flekken uansett.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 10 Apr 2015, 12:11 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Buss Marius skrev:
Perfekt høyde for en 75hk den er så motorsvak at den kommer seg ikke av flekken uansett.

Heeey, ikke mobb, den er riktig rask. I nedoverbakke...

Sendt fra min Lenovo P780


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 14 Apr 2015, 08:23 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Annet kjøretøy som skal stå bakpå LT på tur:
Bilde

Sendt fra min Lenovo P780


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 14 Apr 2015, 08:51 
Avlogget

Registrert: 20 Feb 2011, 10:04
Innlegg: 869
Bosted: Eckernførde / tyskland
Bil: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Telefon: 004915904504925
Er det en stretch sykkel ?

_________________
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 14 Apr 2015, 10:36 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Litt rare proporsjoner hvertfall:-) bare for morroskyld:-)

Sendt fra min Lenovo P780


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 14 Apr 2015, 12:58 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 27 Aug 2004, 16:57
Innlegg: 8473
Bosted: Skjønhaug, Indre Østfold
Renax skrev:
Annet kjøretøy som skal stå bakpå LT på tur:
Bilde

Sendt fra min Lenovo P780


:D Kreativt.

_________________
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 14 Apr 2015, 13:06 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 07 Jun 2005, 13:19
Innlegg: 4676
Bosted: Måløy
Bil: Vw Passat B6 2,0 TDI, T4b 2,5 Tdi T3 Syncro -89
Telefon: 41tonull5391
Akselavstanden er vel relativt lik så du ikke får noen problemer med myndighetene! :lol: :roll:

_________________
Caravelle T4b -02
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
Passat Highline -07 TDI 2.0 140hp

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 14 Apr 2015, 13:11 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Faktisk en hel del lengre pga vinkelen på gaffelen. Øverste rammerør er forlenget like mye som seterøret er kappet, ca 10cm
Oppdagde kl 3 på natta når alt annet var ferdig, at bakhjulet er punktert, har sikkert noe med kapping og sveising å gjøre:-)

Men skal prøve å få fikset det idag, så jeg får en prøvetur, må sikkert få styret endel bakover.

Sendt fra min Lenovo P780


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 14 Apr 2015, 13:13 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Faktisk en hel del lengre pga vinkelen på gaffelen. Øverste rammerør er forlenget like mye som seterøret er kappet, ca 10cm
Oppdagde kl 3 på natta når alt annet var ferdig, at bakhjulet er punktert, har sikkert noe med kapping og sveising å gjøre:-)

Men skal prøve å få fikset det idag, så jeg får en prøvetur, må sikkert få styret endel bakover.

Sendt fra min Lenovo P780


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 15 Apr 2015, 13:59 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Bilde

Ble helt skakk, fram og bakhjul er sikkert 10° utav vinkel iforhold til hverandre... så må gjøre et forsøk på å rette det..

Sendt fra min Lenovo P780


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 08 Jun 2015, 15:30 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Bilde

Bilde

Bilde

Fortsettelse følger, forhåpentligvis til neste helg:-)


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 08 Jun 2015, 18:44 
Avlogget

Registrert: 20 Feb 2011, 10:04
Innlegg: 869
Bosted: Eckernførde / tyskland
Bil: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Telefon: 004915904504925
vente i spenning :mrgreen:

_________________
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 08 Jun 2015, 23:25 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 1917
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Buss Marius skrev:
Perfekt høyde for en 75hk den er så motorsvak at den kommer seg ikke av flekken uansett.
Jeg trekker denne uttalelsen tilbake og beklager så mye. 75hk er en behagelig 6 sylindret motor som tar enn dit man vil i et behagelig tempo.
En Karmann LT L er dessuten så perfekt at endringer ikke er påkrevd.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 08 Jun 2015, 23:49 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
jokgel skrev:
vente i spenning :mrgreen:

Jeg og, det er mye jeg kan dårlig, men akkurat det å sy får noen andre gjøre: min Mor:-)

Buss Marius skrev:
Buss Marius skrev:
Perfekt høyde for en 75hk den er så motorsvak at den kommer seg ikke av flekken uansett.
Jeg trekker denne uttalelsen tilbake og beklager så mye. 75hk er en behagelig 6 sylindret motor som tar enn dit man vil i et behagelig tempo.
En Karmann LT L er dessuten så perfekt at endringer ikke er påkrevd.


Har du prøvekjørt en i det siste?:-P
Behagelig er den, kjørte den sist igår, går så det suser, i nedoverbakke:-D


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 09 Jun 2015, 07:38 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 1917
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Renax skrev:
jokgel skrev:
vente i spenning :mrgreen:

Jeg og, det er mye jeg kan dårlig, men akkurat det å sy får noen andre gjøre: min Mor:-)

Buss Marius skrev:
Buss Marius skrev:
Perfekt høyde for en 75hk den er så motorsvak at den kommer seg ikke av flekken uansett.
Jeg trekker denne uttalelsen tilbake og beklager så mye. 75hk er en behagelig 6 sylindret motor som tar enn dit man vil i et behagelig tempo.
En Karmann LT L er dessuten så perfekt at endringer ikke er påkrevd.


Har du prøvekjørt en i det siste?:-P
Behagelig er den, kjørte den sist igår, går så det suser, i nedoverbakke:-D

Nei, men: http://www.finn.no/finn//car/mobilehome ... rough=true :D :D :D


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 09 Jun 2015, 16:51 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Se det ja, uten tvil en bra pris om treverket passerer en skrujerntest!

Ser det er samme stoffet bak, og tepper på forstolene indikerer noen av de samme problemer der som her.

180k km begynner å bli mye for orginalmotoren som har levd et hardt liv, god unnskyldning for å sette i TD!:-)


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 09 Jun 2015, 19:46 
Avlogget

Registrert: 20 Feb 2011, 10:04
Innlegg: 869
Bosted: Eckernførde / tyskland
Bil: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
Telefon: 004915904504925
Jeg anbefaler den ikke !!! den ha ja ,, Forhjulsdrift ,, :mrgreen:

_________________
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 09 Jun 2015, 20:45 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
jokgel skrev:
Jeg anbefaler den ikke !!! den ha ja ,, Forhjulsdrift ,, :mrgreen:

Viser hvor mye folk kan om bilene de selger:-P
Noe spesielle, som eneste VW med motor framme og trekk bak...


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 12 Jun 2015, 10:10 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 1917
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Renax skrev:
Se det ja, uten tvil en bra pris om treverket passerer en skrujerntest!

Ser det er samme stoffet bak, og tepper på forstolene indikerer noen av de samme problemer der som her.

180k km begynner å bli mye for orginalmotoren som har levd et hardt liv, god unnskyldning for å sette i TD!:-)

Skrujerntesten?
Jeg flyr T/R Tromsø til onsdag, prøvekjører, betaler og fyller ut alle papirer. 2-3 uker senere flyr vi opp og tar ferie med å kjøre den hjem. Planen er å i alle fall kjøre Rv17 mellom Bodø og Grong, mulig det også blir Lofoten ut til Moskenes. Senja og Andenes kan også være aktuelt. På det meste kann det bli 9 ferger.
Jeg har ikke veldig mye erfaring med LT, men synes lyden og følelsen med diesel rekkesekser under setet er veldig behagelig, men det er med lettlastet varebil. Den siste jeg kjørte hadde faktisk bensinmotor og var en 9seter kombi.
Blir spennede å se hvordan dette flytter på seg og hvor sterkt behovet for en større motor blir.
Hvordan vil det være å putte i en 1,9TDI 110hk? Passe antal HK, passe NM med 235 isteden for 140nm, Masse kunskap, på forumet, om konvertering av denne motoren. Dagens 2,4 ligger på skrå, så en 2,5tdi fra T4 vil bli for høy, da er det lettere med Audi 2,5 da den ligger på skrå, men med 140hk blir det kanskje vanskligere å få det godkjent. 1,9 vil også gi masse plass og dermed lette ombygningen. 55kg vektbesparelse vil heller ikke skade.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 12 Jun 2015, 11:56 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Fin å kjøre, går ikke fort, men det er heller ikke poenget.
Er en Canadier som bygger om sin til firrer tdi, så det går. Tror jeg hadde prøvd meg på en femmer jeg, får Audifemmer med 116hk, burde gå gjennom hos BT også...


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 12 Jun 2015, 11:58 
Avlogget

Registrert: 21 Mai 2013, 07:05
Innlegg: 3082
Bosted: Sola
Bil: T3 coach 1,6td
Telefon: 48355105
Tilbake til saken, min LT. Setene:

Bilde

Bilde

Har armlener til den andre også, bare ikke montert, skal ta mer bilder også bak...


Topp
 Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 116 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support