Dato/klokkeslett: 07 Aug 2020, 16:16

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 166 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 25 Mai 2016, 21:41 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Stryn Sommerskisenter åpner i helgen, så da blir Dennis hentet hjem i morgen og klargjort for overnattingstur. Vi kommer selvfølgelig til å bo hos min gode venn Fred Syversen på Folven Camping. Etter som Fred fyller 50 i dag så blir det vel en liten fest også. Været er jo meldt å bli veldig bra, så da ligger alt tilrette for en fantastisk helg.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 12 Jun 2016, 17:21 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Turen til Stryn gikk problemfritt. En ny tur på vekta i Aurdal viste eksakt 3000kg og altså 180kg å gå på. På turen til mandagstreffet i Drammen synes jeg det luktet litt Diesel, men tenkte ikke så mye over det. Torsdag og fredag var så avsatt til LT arbeid. Hanne polerte hele fronten på bilen også rutene med glasspolish, så insektene som ender sine dager der i løpet av sommerferien lettere kommer av. Campingbatteriet på 31,5kg og 88Ah ble byttet med biltema sitt 80Ah AGM som jeg kjøpte til T3. Det veier 23kg. I tilegg ble det flyttet fra et stativ bak pax setet til under sittebenken rett bak og stativet på 6,5kg ble demontert. Totalt har jeg da spart 15kg samt at motorkassa da kan løftes helt opp.
Fiamma Sykelstativet som i august ble kjøpt på KAMA i Strømmstad ble også endelig montert. Dette er laget for Dethlef/Hymer group sitt festesystem. Dette gir mulighet for å løfte lokket på kassa bak med ca 25cm med sykklene på og 5cm mer når de er av. Det er høyt så mulig jeg kommer til å ta med gardintrapp for å lettere få festet syklene.
Jeg har alltid lurt på hvilket turtall disse motorene opperer på. Jeg grep dermed dypt i lommeboken og investerte i en turteller fra Biltema for Dieselmotorer. Den oppererer opp til 6000 o/min Etter å ha fått montert måleren i dashbordet ble den koblet opp. Den ene ledningen til W på dynamoen. det var en ledning der fra før av så det ble skjøtet inn en splitt. Ved oppstart viste det seg at motoren hadde 2500 o/min ved tomgang og ellers kjøres langt over målerens max på 6000. Jeg får vel prøve litt feilsøkning for å finne ut av dette. Da jeg startet motoren for å sjekke turtelleren oppdaget jeg et hull i dyserøret til bakre sylinder. Jeg skulle på en fest i Moss på kvelden så planen ble fulgt om å kjøre Dennis tilbake til dens faste hjem i Greåker, mellom Fredrikstad og Sarpsborg, så vi kunne få Hannes bil tilbake. Dyserøret ble demontert i Greåker, men for å få skrudd det av på pumpa, det satt selvfølgelig nederst, måtte jeg demontere det ved sidenav. Så viser det seg at det er montert i en hylse eller hva man skal kalle det. Isteden for at mutteren løsnet så løsnet hylsa og røret satt like fast. Etter noen omdreininger fant jeg ut at røret ble tvinnet. Dermed må det byttes også. Når jeg tok ut denne hylsa så forsvant en fjær som var inne i denne. Fjæren er ca 19mm lang og 7,5mm i diameter. Så da trenger jeg en fjær også. Dermed blir det en mekkedag i Greåker når delene til dette er på plass. Forøvrig ble den veid på veg ned til 2880kg altså 280kg mindre enn da vi kjørte til Besseggen i august. De kiloene merkes faktisk ganske godt i motbakkene.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 13 Jun 2016, 07:14 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 12 Jan 2009, 19:26
Innlegg: 3751
Bosted: Sandefjord
Telefon: 9entre3989en
Dieselturteller må kalibreres for hver reimskivekombinasjon, du kan ikke bare plugge den på og få noe vettig ut av det.

_________________
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 13 Jun 2016, 09:03 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
subwoofer skrev:
Dieselturteller må kalibreres for hver reimskivekombinasjon, du kan ikke bare plugge den på og få noe vettig ut av det.

Hvordan kalibrerer man da en slik?


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 13 Jun 2016, 09:28 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 12 Jan 2009, 19:26
Innlegg: 3751
Bosted: Sandefjord
Telefon: 9entre3989en
Du er nødt til å få målt turtallet på veiva samtidig, det finnes optiske turtellere som funker på alternerende svarte og hvite felter klistret på noe som går rundt. Så må du stille på turtelleren du skal bruke til de to stemmer overens. Selve justeringen er på baksiden av instrumentet, står vel i "bruksanvisningen" (i anførselstegn siden Ikketemas bruksanvisninger gjerne er lett minimalistiske).

Mulig det finnes turtellere som kan klipses på et dyserør? Vet det finnes tenningslamper for diesel som funker på den måten.

_________________
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 13 Jun 2016, 12:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 07 Jun 2005, 13:19
Innlegg: 4747
Bosted: Måløy
Bil: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Telefon: 41tonull5391
https://www.tinytach.com/diesel.php

Denne er fin

_________________
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 13 Jun 2016, 13:37 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 12 Jan 2009, 19:26
Innlegg: 3751
Bosted: Sandefjord
Telefon: 9entre3989en
Se der, ja. Men blir kanskje litt påkosta å kjøpe en dings til over tusenlappen og bruke den en gang for å kalibrere en turteller til 250 kroner... :mrgreen: :roll: :mrgreen:

_________________
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 13 Jun 2016, 16:47 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 07 Jun 2005, 13:19
Innlegg: 4747
Bosted: Måløy
Bil: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Telefon: 41tonull5391
Amerikanerene feller de inn i midten under diodene på T3

_________________
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 13 Jun 2016, 17:06 
Avlogget

Registrert: 10 Jun 2009, 00:37
Innlegg: 610
Bosted: Vestfold
Nå er det nok. Hvor er bildene? Dette holder ikke. Jeg begynner å tro at denne Lt eksisterer kun i fantasien.

_________________
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 13 Jun 2016, 21:53 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 07 Aug 2009, 00:52
Innlegg: 6424
Bosted: Rjukan / Oslo
Telefon: 9-1-6-0-9-7-9-0
Her eren :-) Bilde

_________________
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 15 Jun 2016, 20:47 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Ja der står han å blunker til Ducce sin nyinkjøpte og prøver å overtale den til å bytte til samme eier som han har, da han stadig får tatt turer ut å luftet seg. Riktig nok har han litt vondt i spytterøret akkurat nå, men komplett sett spytterør er bestilt fra Dieselsend.de i Hamburg, kostet 128€ + fortulling og mva i Norge. De nye dyserørene kommer vel til landet rett over helgen og blir montert et par dager senere, så han er klar for sommerens 5-6000km rundtur i Europa


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 15 Jun 2016, 22:47 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 17 Jun 2006, 01:01
Innlegg: 2575
Bosted: I nærheten av Skiflyvningsbakken i Vikersund
Bil: 3 stk. T3'er
Telefon: 958 30 024
Buss Marius skrev:
subwoofer skrev:
Dieselturteller må kalibreres for hver reimskivekombinasjon, du kan ikke bare plugge den på og få noe vettig ut av det.

Hvordan kalibrerer man da en slik?

Bak på den turtelleren er det et lite hjul (må bruke en liten sportrekker) som du justerer manuelt etter oppstart. Du "hører" ca turtallet og justerer deretter. Normalt tomgangsturtall ligger på 700-900 omdreininger. Da er du i nærheten av "riktig" turtall under kjøring.

_________________
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td. T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk. T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.6 td. T3 Doka 2wd (Svarten)

mail: roar.indsetviken@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 16 Jun 2016, 08:48 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Det er en liten gummipropp på baksiden av turtelleren. Jeg trodde den var til å bytte lyspære, men da sitter nok justeringsskruen på innsiden. Min plan var å stille den inn på 600 o/min ved tomgang, er jo rekkesekser dette, så går nok litt saktere en 4 sylindrede. Det er bare så drittjobb å komme til på baksiden, da denne sitter i et av de originale hullene i Dashbordet. Men jeg må bytte pærer i den delen som er til klokke, temp og tankmåler også, så da får det bli når jeg har skaffet riktig pære. Men først skal det byttes dyserør, monteres sigarett tenner kontakter og fikses innvendig kupelys.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 16 Jun 2016, 11:23 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 17 Jun 2006, 01:01
Innlegg: 2575
Bosted: I nærheten av Skiflyvningsbakken i Vikersund
Bil: 3 stk. T3'er
Telefon: 958 30 024
Buss Marius skrev:
Det er en liten gummipropp på baksiden av turtelleren. Jeg trodde den var til å bytte lyspære, men da sitter nok justeringsskruen på innsiden. Min plan var å stille den inn på 600 o/min ved tomgang, er jo rekkesekser dette, så går nok litt saktere en 4 sylindrede. Det er bare så drittjobb å komme til på baksiden, da denne sitter i et av de originale hullene i Dashbordet. Men jeg må bytte pærer i den delen som er til klokke, temp og tankmåler også, så da får det bli når jeg har skaffet riktig pære. Men først skal det byttes dyserør, monteres sigarett tenner kontakter og fikses innvendig kupelys.

Helt riktig, bak den svarte gummiproppen sitter justerings skruen

_________________
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td. T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk. T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.6 td. T3 Doka 2wd (Svarten)

mail: roar.indsetviken@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 20 Jun 2016, 10:45 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Av og til ser man norske bobiler bygd på LT som ikke er Karmann. Jeg ble derimot veldig overrasket over at det faktisk er bygd bobil i Norge på LT. På Stabbestad står det en uregistrert LT med påbygg fra Bjølseth. Jeg vet de har bygd noen få, bl annet på forgjengeren til MB Sprinter, men på LT var overraskende. Den så ut til å vær i god stand men hadde ikke skilter. Merket som anga om det var LT35-40-45-50 manglett også, men det var hull i framfangeren for slepestag så da er det en av de tunge.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 20 Jun 2016, 12:05 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 15 Mar 2005, 12:29
Innlegg: 9658
Bosted: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Bil: T4b California Coach syncro
Telefon: 666
-Hva er egenvekta å Dennis, tilatt totalvekt & ev hengervekt på den ?

Er det mulig å bivåne denna doningen din på f.eks Drammenstreffet, trur du ?


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 20 Jun 2016, 17:00 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
2700, 3180, 2000, nei. Ribber jeg den for rubbel og bit så veier den ca 2700kg totalvekten er 3180kg 1500 forran og 1680kg bak. Det står 2000kg hengervekt i vognkortet men jeg har ikke hengerfeste og den klarer knapt å dra seg selv opp de bratteste bakkene. Den står parkert nær Sarpsborg og der blir den værende til vi setter nesa mot kontinentet på ferie. Når den kommer hjemmom neste gang vet jeg ikke. Kanskje i forbindelse med Tinntreffet. For øyeblikket står det 3 stk ikke fungerende Caraveller her hjemme så det er ikke plass til den her heller.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 25 Jun 2016, 22:03 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Dennis ble besøkt i går. De 4 dysenerørene som fremdeles satt der ble demontert og løsnet merkelig nok, mye lettere nå når motoren var kald. I tilegg fant jeg den manglende fjæren under bilen så den ble satt i hylsen og skrudd på, dermed er alt klart til å montere settet med dyserør, når det en gang kommer. Når jeg holdt på med dette sjekket jeg om jeg fikk gitt full gass og det fikk jeg ikke, så nå har jeg justert på gassviren så jeg får gitt full gass. Det blir spennende å se om det gir noe effkt. mulig jeg kommer til å prøve å justere enda litt på dette. Volvo hadde jo 85hk av samme motor.

Jeg har kjøpt 4 klipps som holder rullgardinene sammen med sjalusi gardinene, disse sitter med popnagler som er 3,2mm tykke og ca 18mm lange. De eneste jeg har funnet som selger sånne nagler leverer i 500pakning, så jeg får se om jeg kan bruke skruer istede. Sykklen jeg skal ha med på ferie tok vi med å monterte på stativet. Da det ikke er plass til 2 sykkler i en Prius må vi ta med en av gangen, så får vi bare håpe Hanne Marit sin blir ferdigrepparert før ferien starter. Vi påbegynte montering av skinne til gardinene rett bak forsetene, men manglet lite nok bor til dette. Jeg påbegynte også feilsøkning på hvorfor det ikke er lys i innvendige lys men fant ikke feilen. Vi har kjøpt den mørkeste solfilmen til biltema, som skal på frontruten men vi hadde ikke spray og såpevann så det får også vente litt. Neste tur ned blir snarest mulig etter at dyserørene har kommet.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 26 Jun 2016, 11:00 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 07 Jun 2005, 13:19
Innlegg: 4747
Bosted: Måløy
Bil: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Telefon: 41tonull5391
Den popnagle dimensjonen er standard hos enhver blikkenslager med tilhørende bor. Du får de i løsvekt garantert.

_________________
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 28 Jun 2016, 23:14 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Ah scheise. DPD krever ett eller annet nummer, antakelig personnummer for å fortolle dette. Dermed er det returnert til Hamburg og så vidt jeg forstår blir det sendt med DHL i morgen. Jeg er veldig redd det da ikke når frem før etter helgen, slik at vi blir minst et døgn forsinket må kjøpe ny fergebilett.

Ellers får nabolaget sin første Tesla modell X i morgen (ettermiddag så vidt jeg vet), når ventetiden for en meget god venn av mine foreldre er over. Han har da ventet i, tror jeg, over 1300 dager. Jeg får kjøre bort å ta en kikk på den i morgen kveld tror jeg. Overleveringen blir vel behørig dekket i media også tror jeg.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 02 Jul 2016, 21:59 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Vi gav opp å vente på dyserørene, så Hedemark Bilsenter ble kontaktet og de hadde brukte. Kostet 750 for 2 brukte, mot 99€ for seks nye i tyskland :-( Etter som det ikke var tid til å sende de i posten kjørte vi ens æren til Moelv for å hente dem. Det ble også en tur innom IKEA på Ringsaker for å kjøpe nye retro sengesett i lekkert brun-gult, som de bare har der og som er utgående vare. Og da gikk torsdagen....
I går ble det tur til Dennis ved Sarpsborg. Dyserørene ble montert og det høres i alle fall greit ut.
Klipsene til å holde sammmen gardinene ble byttet, så nå er det endelig i orden. Det holdt med 15mm lange nagler for å feste dem. Flaskeholder ble montert på fordørene og folie ble lagt på frontruten i alkoven. Som alt annet kommer også folien fra biltema og med 29,50 for rullen så kan jeg koste på meg å prøve og feile. Det ble ikke så værst, men blir nok mer perfekt på neste forsøk... Det ble montert opp gardinskinne, fra Jysk, rett bak forsetene, til å erstatte den gamle gardinvaieren som var så treg og slitsom å bruke. Bolten som jorder camping batteriet ble skrudd bedre til og da virker innelyset og det ble montert opp et sigarett tenner uttak til campingbatteriet. Tilslutt ble Hanne Marit's sykkel montert på sykkelstativet. Dennis er dermed klar for Europa ferie som går langs vestkysten av S, DK, D, NL, B, og F før vi kjører til Alpene og får med oss noen Tour du France etapper og går noen fjellturer. Alt med Chamonix som base. Vi er vel hjemme om en 3 1/2 ukers tid:-)


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 03 Jul 2016, 00:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 07 Aug 2009, 00:52
Innlegg: 6424
Bosted: Rjukan / Oslo
Telefon: 9-1-6-0-9-7-9-0
God tur B-)
Skal følge med på tv når dere nærmere dere klatre etappene :-)

_________________
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 03 Jul 2016, 10:32 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 27 Aug 2004, 16:57
Innlegg: 8512
Bosted: Skjønhaug, Indre Østfold
God tur. Og hold oss gjerne oppdatert med et og annet reisebrev her :-)

_________________
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 04 Jul 2016, 14:27 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
For øyeblikket står vi utenfor Jensen's Bløfhus i Esbjerg. Turen, de første 600km har gått utmerket. Dennis går litte bitt bedre takket være en justert gasswire. Vi klarte å holde 5 giret de site 10 mil inn til Gøteborg. Forbruket Svinesund-Viborg var 1,4 L/mil som jeg er fornøyd med. Vi følger nå kysten så godt det går og holder oss derfor under 80 hele veien. forbruket ventes derfor å gå ytterligere ned. Kvelden er planlagt å tilbringes i Brunsbuttel (Der Nord-Ostssee kanal og Elbe kommer ut i havet) I morgen skal vi innom Dieselsend i Hamburg for å hente et sett Dieselrør, så kjører vi vestover og har planer om å komme over Grosediijk i Nederland før vi tar kvelden.


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 18 Sep 2016, 21:39 
Avlogget

Registrert: 04 Jan 2011, 14:49
Innlegg: 2040
Bosted: Lommedalen i Bærum
Bil: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Telefon: 92023467
Vi kom hjem fra sommerens lille rundtur 24.07 Siste etappe var fra Trelleborg, der vi kom i land med Stenaline fra Rostock kl 07.30 Vi kjørte rett til Ullared for frokost og siste krampetrekkninger med shopping. Etter at nærmere 3000kr var lagt igjenn i kassen kjørte vi til E6 og rett til IKEA ved Torp/Uddevalla for et siste måltid. så videre til Sarpsborg. Dennis ble parkert i drivhuset ved Sarpsborg og vi lastet over i bilen det vi fikk plass til. Vi hadde ikke tid til å rydde eller vaske og syklene hadde vi ikke plass til.
Tiden har ikke strukket til, for å ta noe mere tur med Dennis, og vi har heller ikke rukket å være innom for å hente syklene eller rydde. I dag ble Dennis hentet hjem for klargjøring til Buscamp i Austbygde. Jeg eksperimenterte litt med justeringen av gasspådrag på pumpa, men det ble ikke noe bedring, så dette blir satt tilbake. Under dette forsøket gikk Dennis tom for diesel, som forventet. Vi hadde da kjørt 591km siden vi tanket i Rostock. Dette gir et forbruk på rundt 1,4l/mil. Jeg vet nå også at jeg kan kjøre til nåla er passert det røde før den stopper og at det er lett å få start på den igjenn, når man får på litt diesel.
Nå er det alle feilene som kom i løpet av ca 6000km i sommerferien som skal fikses, dvs få strøm til klokke og stereo anlegg. Så blir det litt vask, litt polering og rydding. Montere et par strøm kontakter og få på klistremerkene fra der vi var i sommer.


Topp
 Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 166 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support