Omlakkering - original eller custom?

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Post Reply
gelgjo
Posts: 15
Joined: 09 Aug 2008, 22:52
Car: 1985 T3 1,9liter bensin
Phone: 90 28 50 18
Location: Tromsø

Omlakkering - original eller custom?

Post by gelgjo »

Skal omlakkere transporter 1985 og må ta noen valg: Har mye respekt for arbeidet som ble nedlagt i å velge farger og lakk da bilen var original (fargekode H3P6MG), men det er fristende å benytte seg av muligheter som ikke fantes da bilen var ny. Feks bruke lakk med skimmer (perlemor). Eller å lakke svarte deler som dørhåndtak og støtfanger i blank sort istedenfor matt sort, som vel var original. Eller å lakke felgene (stål) i samme farge som toppen (beige på min) istedenfor standard sølv. Det går en fin linje mellom hva som er elegant og hva som er "harry" og jeg søker etter tips og synspunkter fra folk som har vært i samme situasjonen, tatt et valg, og om de er fornøyd med valget. Hører gjerne fra enhver entusiast med estetisk sans og en mening om hva som er best.
Geir Ivar Elgjo
Tromsø
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Omlakkering - original eller custom?

Post by Buss Marius »

Har du bilde av bilen, eller bilde av en bil med tilsvarende farge kombinasjon du kan linke til? Jeg har ikke fargekodene til VW i hodet.
Dette er din bil, så du kan gjøre som DU vil. Men originalt er originalt. 1985 var dessuten i overgangen mellom vanlig lakk og metalikk som det vanligste.
Men vær så snill. ikke noe matt svart
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Omlakkering - original eller custom?

Post by OddN »

Post Reply