VW lastesykkel!

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Post Reply
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

VW lastesykkel!

Post by solrikioo »

Neste år kommer det en elektrisk lastesykkel-folkevogn fra Volkswagen Commercial Vehicles, eller som det heter på mitt favorittspråk: Volkswagen Nutzfahrzeuge.

Image

Den ble nettopp vist på IAA-utstillingen for nyttekjøretøyer i Hannover, og her er det som skrives:

– Tre hjul med tilt-funksjon
– 250W motor (uvisst hvilken)
– Maks 210 kilo nyttelast (inkludert fører)

«Last but not least, Volkswagen Commercial Vehicles presents the Cargo e-Bike, a pedal-assist bike or pedelec destined for deliveries on the last mile. Maximum payload is 210 kg, with the load platform positioned between the two front-wheels, carrying a cargo box with a storage volume of 0.5 m3. The electric motor has a standard 250 Watt while assisted speed is capped at 25 kph, thus allowing the electric cargo bike to ride through areas not even an electric car can go. The tilting function promises added fun and safety once the electric Cargo e-Bike will hit the market next year.»

For Volkswagen handler dette om å kunne levere nyttekjøretøyer for godstransport hele veien fram, også den siste kilometeren i indre bykjerner der laste- og varebilene ikke egner seg like godt. Sjekk linken for å se hvilke andre kjøretøyer Cargo e-Bike lanseres med:

https://www.electrive.com/2018/09/19/vo ... -vehicles/

(Teksten er skamløst kopiert fra Transportsykkelforumet på facebook, ved Geir Anders Rybakken Ørslien.)
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Re: VW lastesykkel!

Post by solrikioo »

Jeg liker konseptet utrolig godt, og har stor tro på at dette er "redningen" for morgensdagen byer. Uansett utrolig kult at de kaster seg på.

Så da spørs det om vi ikke får en ny underkategori også. :P
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: VW lastesykkel!

Post by Needforspace »

Jeg ser bare at det blir utfordrende å bygge sykkelstativ i fremtiden.... :roll:
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: VW lastesykkel!

Post by Rudeboy »

Jeg er enig med Nützfahrzeug og Rune, dette må da være den ultimate måten å frese rundt på Wietzendorf og transportere ølkasser og matpakka si på.

-Men, ja. At dansker og nederlendere var inne på noe da de på hvert sitt hold laget Christianasykler og etterhvert elektrifiserte disse gjør jo ting litt mer anvendelig her i steinrøysa også. Moro !
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: VW lastesykkel!

Post by Buss Marius »

Hvorfor ikke benytte et godt innarbeidet VW navn: Plattenvagen!!!!
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Re: VW lastesykkel!

Post by solrikioo »

Buss Marius wrote:Hvorfor ikke benytte et godt innarbeidet VW navn: Plattenvagen!!!!
Image

Det var en god ide. ;) Denne hadde gått i glemmeboka mi, men utrolig kul!
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: VW lastesykkel!

Post by OddN »

Ikke glem E-en. Det må jo bli en E-plattenwagen. :D

Smart liten sak det der.

Var forresten i sommer på VW museet og der falt jeg for den lille sammenleggbare elsykkelen som kan slås sammen så den passer i reservevbulsbrønnen på feks en Golf.
Post Reply