Overland Journal - A Journey to Africa med T3

Diverse linker til sider som handler om VW bus.
Post Reply
Rudeboy
-
-
Posts: 7706
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Overland Journal - A Journey to Africa med T3

Post by Rudeboy »

Har holdt et øye til OJ i årevis, og jeg får vel legge til de årene har gått fortere og fortere.

Av og til er det gullkorn for "oss" der også og nå reiste en gjeng med 2xLandie, 1xLassbil & 1xT3 til Africa.

Resten får du lese her
https://expeditionportal.com/a-journey-to-africa/
OddN
-
-
Posts: 7603
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Overland Journal - A Journey to Africa med T3

Post by OddN »

Drømmetur :-)

Skulle likt å vite litt mer om den syncroen. Undermotorisert og mangler lavgir... javisst. Og at det setter begrensninger i evnen til å takle de store sanddynene, absolutt. Men hvilke specs snakker vi om her? Uti fra bildet under ser det ut som en diesel, og hvis det er standard JX så kan jeg absolutt tro dem.

Men sånn bortsett i fra å leke i sanddynene, så burde jo G-giret og en nyere 1,9 td eller tdi holde til en Afrikasafari, eller?

Image
Needforspace
-
-
Posts: 4321
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Overland Journal - A Journey to Africa med T3

Post by Needforspace »

Å kjøre i sanddynene er tungt, utrolig tungt. Tenker at en liten T3 motor blir veldig liten da. Husker godt noen turer med en 3 liter 140 hp bensin Patrol, eller Safari som den hette der nede, du kunne formelig høre bensinen surkle gjennom rørene.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Alf Torp
-
-
Posts: 1151
Joined: 06 Mar 2009, 13:50
Car: 86/91 T3 JX/AAZ
Phone: 40-62-70-60
Location: Skaun, Sør-Trøndelag
Contact:

Re: Overland Journal - A Journey to Africa med T3

Post by Alf Torp »

Needforspace wrote:Å kjøre i sanddynene er tungt, utrolig tungt. Tenker at en liten T3 motor blir veldig liten da. Husker godt noen turer med en 3 liter 140 hp bensin Patrol, eller Safari som den hette der nede, du kunne formelig høre bensinen surkle gjennom rørene.
Du vet du må gjøre noe med drivstofforbruket når tankmåler nåla spretter opp igjen når den treffer bunnsperra...
Mvh,
Alf

- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 87 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle Syncro 1.6TD Trufa Halvcamper
- 90 T3 Doka Syncro 2.1 MV
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
OddN
-
-
Posts: 7603
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Overland Journal - A Journey to Africa med T3

Post by OddN »

Needforspace wrote:Å kjøre i sanddynene er tungt, utrolig tungt. Tenker at en liten T3 motor blir veldig liten da. Husker godt noen turer med en 3 liter 140 hp bensin Patrol, eller Safari som den hette der nede, du kunne formelig høre bensinen surkle gjennom rørene.
Ingenting slår en tidlig åttitalls Range Rover med V8 med to usynkroniserte SU-forgassere og slarkete tretrinns Chryslerautomat. Kjenner en som hadde en sånn for lenge siden, og i de årene han hadde den tror jeg knapt bensinlampa var slukket mer enn et kvarters tid av gangen :lol:
Post Reply