T3 i etterforskning med politiet

Diverse linker til sider som handler om VW bus.
Post Reply
hansstef
-
-
Posts: 2055
Joined: 18 Jul 2009, 21:41
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Location: Bergen

T3 i etterforskning med politiet

Post by hansstef »

Hans Sæle
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: T3 i etterforskning med politiet

Post by Der Postmeister »

De hadde flere slike. Jeg vaska den syncroen Kongsberg politiet hadde i 1990 en gang da jeg jobba på utplassering hos Ljosland.
Og når jeg var på barneskola var vi på tur til gamle kammerset på kjerketorget der og da hadde de Bay. Mørk grønn trur jeg. Jeg var vel ikke helt Transporterfixert den gangen. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: T3 i etterforskning med politiet

Post by Rudeboy »

T3 i bruk, heter det vel strengt tatt - på lik linje med forsvaret, sivilforsvaret, Statskraft og allverdens andre enheter og etater med egen kjøretøypark skulle selvfølgelig ordentlige biler (også,) kunne brukes.

EDIT - i tillegg til at etterforskere brukte slike, hadde f.eks Reindriftspolitiet sine, der VW sloss med Toyota etter at Hiace kom med 4wd. Ulempen for nettopp Toyota var at en transferkasse midt under bilen var bilens laveste punkt og dermed gikk dette i Toyotas disfavør - syncro ble rett og slett foretrukket (selv om bilene kanskje ikke hadde sperrer/decoupler).

Kompis var i oppsynet for reindrifta, han sverget til Toyota 2wd med heving og kufanger i front. Staten ville han skulleplukke av kufangeren "for den kunne skade fotgjengerne" hvorpå han replisserte at de kunne bli med på jobb og se etter disse fotgjengerne sine på vidda :D Fikk skrudd på to bøttelykter også, etter det.
Post Reply