Postens e-Crafters er tatt i bruk

Diverse linker til sider som handler om VW bus.
Post Reply
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Postens e-Crafters er tatt i bruk

Post by Rudeboy »

Snubla over denna artikkelen om at Posten Norge har anskaffet (bl.a) tre Craftere som er elbiler. Bra tiltak, også hva branding angår.

https://www.an.no/motor/elbil/posten/i- ... 5-4-925977

Stor overflate oppå som sikkert kunne ha hatt solcellepanel attåt for litt underveis-lading, men Møller og ekstrautstyr, da :lol:
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Postens e-Crafters er tatt i bruk

Post by Buss Marius »

Rudeboy wrote:Snubla over denna artikkelen om at Posten Norge har anskaffet (bl.a) tre Craftere som er elbiler. Bra tiltak, også hva branding angår.

https://www.an.no/motor/elbil/posten/i- ... 5-4-925977

Stor overflate oppå som sikkert kunne ha hatt solcellepanel attåt for litt underveis-lading, men Møller og ekstrautstyr, da :lol:
Men Møller og noe som helst da....
Vi satser på å øke vår elbil-vognpark i løpet av ett halvt år og VW E-Golf eller E-UP har vi ikke en gang vurdert. Og det har ingen ting med selve bilen å gjøre.
Dekker man taket med solceller så vil den kanskje gå en kilometer eller 2 lenger per dag.
Denne investeringen kan jo være med å veie opp for at all post i Norge nå skal til Oslo for å sorteres. Selv føler jeg at posten driter i miljøet når post fra Bergen Kommune, til en innbygger i Laksevåg, må kjøres T/R Oslo for å sorteres.

P.S. Du skriver 3 Craftere. Regner du med at en da konstant er på verksted, etter som de har anskaffet 4?
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Postens e-Crafters er tatt i bruk

Post by Rudeboy »

Hehe, ditt syn på hhv Møller og Posten er identisk med mitt (men jeg har ikke jobbet i Møller, bare opp mot..).

Vil jo tro at en eller to km ekstra om dagen gjør at vognfører slipper måtte sette fra seg kjøretøyet i veikanten når arbeidsdagen nærmer seg slutt - forutsatt at hver varebil står og krampelader i lunchpausen, selvsagt. At man kommer helt tilbake til utgangspunktet i.l.a arbeidsdagen, mener jeg.

Det - selvsagt - forutsatt at både vindusviskere og A/C eller luftanlegg i kupéen som sådan ikke er montert i disse bilene.
Post Reply