Være eier av T2

Transporter 1968-1979
Post Reply
Pettur
Posts: 75
Joined: 04 Sep 2014, 09:54
Phone: 91552928
Location: Oslo

Være eier av T2

Post by Pettur »

Hei og hopp

Til dere som kan noe om T2, hvordan er disse å være eier av? Forstår at disse ikke er de mest driftssikre bilene i verden, men er det så ille mange folk skal ha det til? Er det aktuelt å dra på langtur med disse?

Har selv drevet en del med T3 og trives med skruing og vedlikehold som må til.
Men fristes jo stadig av flotte T2.

Takk for alle meninger.

Pettur
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Være eier av T2

Post by Der Postmeister »

Det er vel andre vegen: de er mer driftssikre. Enklere. Mindre som kan ryke(lekke)
Aber er å finne en som ikke er neglisjert...noe som gjør de til tikkende bomber om de er. Noe som gjelder egentlig alt VW. Men sikker er man aldri.

Jeg har hatt mange T2, men den beste å kjøre er vel den 2L fra senere årgang. I sammenligning med T3, så tar jeg glatt en T3 istedenfor. Trøbbel eller ikke
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
CARASYN87
-
-
Posts: 293
Joined: 01 Jan 2011, 17:28
Car: T3 Syncro 1992DJ ,T3 Carav.1,6TD,T3 Reimo 1,9 D
Phone: 90206949
Location: Sjøholt/Nordvestlandet

Re: Være eier av T2

Post by CARASYN87 »

Fruen min og jeg er nye eiere av en 1972 T2a/b siden Januar i år.Hadde noen prøveturer med bussen og endte opp ved alle turen at vi måtte slepe han heim igjen etter sånn 15 km kjøring.Har flere T3'er og dem er mye bedre enn T2.Ja dem er mer komplisert i teknikk men sååå mye bedre å kjøre enn T2 på lange turer.
T2a/b'en står nå i garasjen under en presenning og venter på bedre tider og pågangslyst fra sin eier...
Med vennlig hilsen CARASYN87.
HC
-
-
Posts: 396
Joined: 28 Nov 2006, 09:51
Car: VW T2b Westfalia
Location: Buskerud

Re: Være eier av T2

Post by HC »

En godt vedlikeholdt T2 er driftsikker som en hvilken som helst annen bil. Jeg bruker min 1977 T2 som dagligbil og feriebil på sommerhalvåret. Det er null problem. Men, en skal ha i bakhodet at de aller fleste av disse bilene ble på 80 og 90-tallet ansett som skrot, og missbrukt deretter. Det er gjerne dette som medfører dårlig driftsikkerhet også.
Jeg har forøvrig både T2 og T3 (har hatt flere T3 opp gjennom årene), og kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i at T2 skal være så mye dårligere å kjøre. Hvis alt er i orden, og den ikke er senket og tullet med, så er kjørecomforten minst like bra i en T2 som i en T3. Den er dog noe annerledes, men ikke nødvendigvis dårligere. (støynivået er vesentlig høyere i T2)
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-

Member of Team Syncronaut.
Post Reply