Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
God dag!
Tenkte jeg skulle legge inn noen tips og triks ang turbo til 2,4 diesel.
Hvor får man tak i dette:
Jeg fikk tak i her på forumet.
Der man kan finne dette er jo hos bilopphuggerne rundt om i landet. Når jeg sendt ut pris forespørsel på turbo kit til 2,4d så ville de fort ha 10 000. kroner for alt man trenger.
Hva trenger man!
Man henter settet i fra en 2,5 tdi.
Bilde er lånt av WVegard
Deler:
Turbo
Eksosmanifoil
Insugsmanifoil
Oljeslange inn til turbo
Peilepinnen (retur av olje)
Intercooler og slanger.
Man trenger også en slange fra utluftinga til motor og bort til innsugs røret rett før turboen.
Brakketter til intercoolern. (husk kort/ lang front)
Nye pakkninger til manifoiler og eksos utplåsten ( overgang manifoil og eksos anlegg.) Får å demontere og montere eksosen så har biltema det verktøyet man trenger.
Fint med en turbotrykks måler slik at man får justert trykket rett.
Forbredelser
Før man gårt igang med jobben så er det lurt og blende alt som skal blendes. Siden dette er en motor uten motorstyriing som styrer trykk og fuel så må man blende alle plasser der det går slanger og ledninger inn. Spesilt å legge merke til er å blende egr ventilen.
Bilde er fra Torgeir Aaker
Selve skruinga
Dette er veldig rett frem. ta av innsugs og eksosmanifoil. Her er det lurt med bra unbracho verktøy. Og eksosverktøyet fra Biltema.
90% av all skruing utførte jeg fra toppen. Det eneste jeg skrudde under var peilepinnen med oljeretur.
Olje inn til turboen henter man fra toppen av oljfilter holdern. Der sitter det en blendeskrue, som man skrur ut og olje slangen skrus rett i.
Det letteste er hvis man har motoren ute.
Hva bør du sjekke når du er ferdig og før du legger ut på tur.
Turbotrykket bør justeres/ kontrolleres. Det finnes to utgaver av AAB motoren. Den eldste har papir topppakkning, fra 91-ca okt.95.
Denne utgaven sier man at man ikke bør kjøre for høyt trykk på. Jeg har denne og kjørere på 0,5 bar trykk. Motorer som har ståltopppakkning kan nok trykt kjøres på mer trykk. Dette har ikke jeg prøvd selv så jeg kan ikke utale meg så mye om det. Men jeg hadde nok selv kjørt med en 0,7-0,9 bar på motoren med ståltoppakning.
Når dere har justert/ kontrollert turbotrykk så er det dieselpumpa sin tur. Når man putter mer luft inn så må det mer fuel til.
Man bør justere opp pumpa så mye at det ryker litt når man gir full gass. (Skal prøve å legge inn et bilde av ei pumpe, har en liggenes løst hjemme!)
Husk at begge justerings skruene har kontra muttere som må løsnes før dere justerer.
Mine resultater!
Bilen min gikk på 3 gir og 60 km/t opp fra vingrom og mot Dokka. Etter montasje av turbo så klarte den 5 giret og godt over 100km/t.
Det er mer moment i bilen og man bruker 5 giret mye. Min turbo begynner alt å virke i fra 1600-1700 omd.
Hvis jeg tippe på hvor mange hestekrefter min har så vil det ligger rundt 100hk. Bilen min har en akselrasjon som er noe bedre enn 2.5 tdi. Men husk at 24.d har en annen Girkasse.
En annen ting man bør passe på er tempraturmåleren. Lange oppoverbakker og henger med tunglast, så bør man følge med. Et annet pluss etter konverteringa er at coupen er mye varmere om vinteren.
Bilde er fra Torgeir Aaker
Lykke til!
Raymond
Tenkte jeg skulle legge inn noen tips og triks ang turbo til 2,4 diesel.
Hvor får man tak i dette:
Jeg fikk tak i her på forumet.
Der man kan finne dette er jo hos bilopphuggerne rundt om i landet. Når jeg sendt ut pris forespørsel på turbo kit til 2,4d så ville de fort ha 10 000. kroner for alt man trenger.
Hva trenger man!
Man henter settet i fra en 2,5 tdi.
Bilde er lånt av WVegard
Deler:
Turbo
Eksosmanifoil
Insugsmanifoil
Oljeslange inn til turbo
Peilepinnen (retur av olje)
Intercooler og slanger.
Man trenger også en slange fra utluftinga til motor og bort til innsugs røret rett før turboen.
Brakketter til intercoolern. (husk kort/ lang front)
Nye pakkninger til manifoiler og eksos utplåsten ( overgang manifoil og eksos anlegg.) Får å demontere og montere eksosen så har biltema det verktøyet man trenger.
Fint med en turbotrykks måler slik at man får justert trykket rett.
Forbredelser
Før man gårt igang med jobben så er det lurt og blende alt som skal blendes. Siden dette er en motor uten motorstyriing som styrer trykk og fuel så må man blende alle plasser der det går slanger og ledninger inn. Spesilt å legge merke til er å blende egr ventilen.
Bilde er fra Torgeir Aaker
Selve skruinga
Dette er veldig rett frem. ta av innsugs og eksosmanifoil. Her er det lurt med bra unbracho verktøy. Og eksosverktøyet fra Biltema.
90% av all skruing utførte jeg fra toppen. Det eneste jeg skrudde under var peilepinnen med oljeretur.
Olje inn til turboen henter man fra toppen av oljfilter holdern. Der sitter det en blendeskrue, som man skrur ut og olje slangen skrus rett i.
Det letteste er hvis man har motoren ute.
Hva bør du sjekke når du er ferdig og før du legger ut på tur.
Turbotrykket bør justeres/ kontrolleres. Det finnes to utgaver av AAB motoren. Den eldste har papir topppakkning, fra 91-ca okt.95.
Denne utgaven sier man at man ikke bør kjøre for høyt trykk på. Jeg har denne og kjørere på 0,5 bar trykk. Motorer som har ståltopppakkning kan nok trykt kjøres på mer trykk. Dette har ikke jeg prøvd selv så jeg kan ikke utale meg så mye om det. Men jeg hadde nok selv kjørt med en 0,7-0,9 bar på motoren med ståltoppakning.
Når dere har justert/ kontrollert turbotrykk så er det dieselpumpa sin tur. Når man putter mer luft inn så må det mer fuel til.
Man bør justere opp pumpa så mye at det ryker litt når man gir full gass. (Skal prøve å legge inn et bilde av ei pumpe, har en liggenes løst hjemme!)
Husk at begge justerings skruene har kontra muttere som må løsnes før dere justerer.
Mine resultater!
Bilen min gikk på 3 gir og 60 km/t opp fra vingrom og mot Dokka. Etter montasje av turbo så klarte den 5 giret og godt over 100km/t.
Det er mer moment i bilen og man bruker 5 giret mye. Min turbo begynner alt å virke i fra 1600-1700 omd.
Hvis jeg tippe på hvor mange hestekrefter min har så vil det ligger rundt 100hk. Bilen min har en akselrasjon som er noe bedre enn 2.5 tdi. Men husk at 24.d har en annen Girkasse.
En annen ting man bør passe på er tempraturmåleren. Lange oppoverbakker og henger med tunglast, så bør man følge med. Et annet pluss etter konverteringa er at coupen er mye varmere om vinteren.
Bilde er fra Torgeir Aaker
Lykke til!
Raymond
Last edited by jakob on 27 Mar 2011, 12:29, edited 4 times in total.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
- Posts: 74
- Joined: 13 Feb 2011, 12:19
- Car: T4 1995
- Location: Fauske/Nordland
Re: Turbo konvertering T4 2,4D
Takker og Bukker for meget nyttig Info.
Bare for å nevne det, så hadde du glemt og må med at man trenger down-pipen i tillegg..
men det er jo nesten en selvfølge
Bare for å nevne det, så hadde du glemt og må med at man trenger down-pipen i tillegg..
men det er jo nesten en selvfølge
Re: Turbo konvertering T4 2,4D
ikke kjent med down-pipen, kan du forklare?Bare for å nevne det, så hadde du glemt og må med at man trenger down-pipen i tillegg..
men det er jo nesten en selvfølge
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
- Posts: 74
- Joined: 13 Feb 2011, 12:19
- Car: T4 1995
- Location: Fauske/Nordland
Re: Turbo konvertering T4 2,4D
nei, glem det.. er jeg som surrer.. 1.del av eksosen sitter jo på selve turboen.. altså, man kan bruke samme eksos anlegget
Re: Turbo konvertering T4 2,4D
Det stemmer deet ja
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Oppdatert med bilder.
Jeg håper at det var i orden at jeg "lånte" bilder i fra to på forumet som også har turbokonvertert sine biler.
Så takk for lånet av bilder til Torgeir Aaker og WVegard!
Raymond!
Jeg håper at det var i orden at jeg "lånte" bilder i fra to på forumet som også har turbokonvertert sine biler.
Så takk for lånet av bilder til Torgeir Aaker og WVegard!
Raymond!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
meget bra dette her.
Et tema som ofte kommer opp og som ingen har gitt noen god forklaring på - inntil nå
keep up the good work!
Et tema som ofte kommer opp og som ingen har gitt noen god forklaring på - inntil nå
keep up the good work!
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
- -
- Posts: 1050
- Joined: 18 Jan 2008, 19:36
- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
- Location: aust agder, arendal ,saltrød
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
jakob du skrev lengre oppe her et en trengte også innsug manifoil hvorfor må man det???
er det kun fra 2,5tdi caravelle en kan ta deler fra eller kan en bruke deler fra 2,5tdi audi for det er vel også en 5syl motor??
er det kun fra 2,5tdi caravelle en kan ta deler fra eller kan en bruke deler fra 2,5tdi audi for det er vel også en 5syl motor??
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Hei!
jeg kjenner ikke 2,5 audi motoren! Men det er sikkert mulig.
det som er fordelen med å bruke innsugsmanifoilen i fra vw er jo at man har alle slanger osv som passer.
Det du bør se etter er vel hvordan audimanifoilen bygger, det er jo bedre plass i en audi en caravelle.
Hvis jeg finner en audi med 2,5 tdi så skal jeg prøve å kikke nedi motorrommet.
Skal du bygge om?
jeg kjenner ikke 2,5 audi motoren! Men det er sikkert mulig.
det som er fordelen med å bruke innsugsmanifoilen i fra vw er jo at man har alle slanger osv som passer.
Det du bør se etter er vel hvordan audimanifoilen bygger, det er jo bedre plass i en audi en caravelle.
Hvis jeg finner en audi med 2,5 tdi så skal jeg prøve å kikke nedi motorrommet.
Skal du bygge om?
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
- -
- Posts: 1050
- Joined: 18 Jan 2008, 19:36
- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
- Location: aust agder, arendal ,saltrød
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
nei jeg har tdi men de lange her på forum lurer litt på en om byging så jeg spør for han
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
-
- -
- Posts: 5000
- Joined: 17 Jul 2010, 01:46
- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
- Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag
Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Det er noe bedre plass i en langsmontert sak ja.
Om noen ønsker bilder av hvordan det ser ut i en Audi med R5 2.5 tdi så kan jeg bistå med bilder fra den på gårdsplassen min.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Frode.
Om noen ønsker bilder av hvordan det ser ut i en Audi med R5 2.5 tdi så kan jeg bistå med bilder fra den på gårdsplassen min.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Frode.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Ja det kunne vært fint å sammenlignet. Jeg innbiller meg at i caravellen så bygger man i høyden. Og på Audien vil jeg anta at man bygger i bredden!
Uansett så vil detr bli en ny bil med turbo på.
Raymond!
Uansett så vil detr bli en ny bil med turbo på.
Raymond!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
- -
- Posts: 5000
- Joined: 17 Jul 2010, 01:46
- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
- Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag
Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Da skal jeg ordne med noen bilder i løpet av helga!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Frode.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Frode.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
noen som har prøvd dette på en syncro ?
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Ser ikke hvorfor det ikke skal funke:) gi gass!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Turbo konvertering T4 2,4D var en veldig interessant tråd og motiverende. Har selv en VW Transporter 2,4 D -98 kort med "AJA" motor, ikke veldig sprek I følge tråden her har min motor stål toppakning, altså de beste forutsetninger for turbo.
Hva med gammel motor med mange kilometer vil den tåle turbo konverteringen, jeg har forståelse for at levetiden blir påvirket ? Hvilken årsmodeller av 2,5 TDI kan det tas deler fra ? Har jeg kort eller lang front ? Er det fysisk mulig å gjøre jobben med motor sittende i bilen ? Turbotrykk måler tenker du for montering i bil eller løs for bare justering ? En annen ting, hva med å montere hele 2,5 TDI motoren går den inn uten masse frisering ? Det ble mange spørsmål, takk for en interessant tråd uansett !
Siterer sammendrag av dele behov for konvertering:
Hva med gammel motor med mange kilometer vil den tåle turbo konverteringen, jeg har forståelse for at levetiden blir påvirket ? Hvilken årsmodeller av 2,5 TDI kan det tas deler fra ? Har jeg kort eller lang front ? Er det fysisk mulig å gjøre jobben med motor sittende i bilen ? Turbotrykk måler tenker du for montering i bil eller løs for bare justering ? En annen ting, hva med å montere hele 2,5 TDI motoren går den inn uten masse frisering ? Det ble mange spørsmål, takk for en interessant tråd uansett !
Siterer sammendrag av dele behov for konvertering:
Turbo Kit fra 2,5 TDI
Brukte deler:
Turbo
Eksosmanifoil
Insugsmanifoil
Oljeslange turbo
Peilepinnen retur
Intercooler / slanger
Åndeslange motor / innsugsrøret turbo
Fester intercoolern (kort/ lang front)
Nye deler:
Pakkninger manifoiler, eksos mm
Biltema verktøyet eksos
Spesielle hensyn:
Blende EGR ventil
Motoren ut av bil
Turbotrykks måler, juster trykket
Mvh. "dypen"
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Hvis avataren din ligner bilen din så har du kort front!Hva med gammel motor med mange kilometer vil den tåle turbo konverteringen, jeg har forståelse for at levetiden blir påvirket ? Hvilken årsmodeller av 2,5 TDI kan det tas deler fra ? Har jeg kort eller lang front ? Er det fysisk mulig å gjøre jobben med motor sittende i bilen ? Turbotrykk måler tenker du for montering i bil eller løs for bare justering ? En annen ting, hva med å montere hele 2,5 TDI motoren går den inn uten masse frisering ? Det ble mange spørsmål, takk for en interessant tråd uansett !
Jeg har kjørt rundt 40000 med turbo og motoren har ikke tatt noe skade av det, turbotrykk mellom 0,5 -0,7.
Jeg mener mitt sett er tatt fra en acv, usikker her!
Hvis du hiver inn en 2,5 tdi motor som helt sikkert ikke er umulig så må du tenke på ledningsnettet også!
Monteres med motor i bilen er ikke noe problem!
Turbotrykk måler kan du gjøre som du vil. jeg taper bare en på ruta en gang i blant for å sjekke, vil du ha en fast i bilen så finnes det en del alt. til under 500kr.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Tusen takk! Kort front på min da ja, og motorens levetid er ikke noe problem ser jeg. Jeg synes det ser trangt ut oppi motorrommet Det er vel ikke all verdens jobb å montere en fast trykkmåler i bilen heller.. Uansett om det vurderes motorbytte eller ettermontering av turbo og intercooler vil det muligens lønne seg å kjøpe en delebil / vrakbil med inntakt 2,5 TDI motor. Da blir det å flytte over alt som det er behov for ved konvertering evt flytte over komplett motor med ledningsnett før resten av bilen avhendes på en fornuftig måte.
I påvente av at ønskebilen / delebilen dukker opp med rett motor vurderer jeg å teste ut oppjustering av pumpe og bytting av filterinnsats ... Noen erfaringer her ? http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=15932
I påvente av at ønskebilen / delebilen dukker opp med rett motor vurderer jeg å teste ut oppjustering av pumpe og bytting av filterinnsats ... Noen erfaringer her ? http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=15932
Mvh. "dypen"
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Hei!
Jeg har kun justert på bil som har turbo konvertert, så det kan ikke sammenlignes, jeg antar at motoren blir mer turtalls villig, og den går en tanke bedre. Mener at jeg har lest det en plass.
Bakdelen er mer røyk og høyere forbruk!
Jeg har kun justert på bil som har turbo konvertert, så det kan ikke sammenlignes, jeg antar at motoren blir mer turtalls villig, og den går en tanke bedre. Mener at jeg har lest det en plass.
Bakdelen er mer røyk og høyere forbruk!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
- Posts: 69
- Joined: 14 Jul 2010, 16:07
- Car: T4/S6/Opel zafira/Hyundai H1/Bmw 525 turbo prosjek
- Phone: 40604121
- Location: Bergen
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
hvor mye ca skal mengdeskruen skrues??
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Til det ryker litt ved mye gasspådrag
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
- Posts: 69
- Joined: 14 Jul 2010, 16:07
- Car: T4/S6/Opel zafira/Hyundai H1/Bmw 525 turbo prosjek
- Phone: 40604121
- Location: Bergen
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
med andre ord,prøve seg frem litt??jakob wrote:Til det ryker litt ved mye gasspådrag
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Det han ikke nevnte er at han ved første gangs justering røykla Rena med bilen under normal kjøring
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
TullDet han ikke nevnte er at han ved første gangs justering røykla Rena med bilen under normal kjøring
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: Turbo konvertering T4 2,4D Nå med bilder!
Nja, du får snakke til han som kjørte sin bil i samma bakken som deg dengang da, Raymond - ikke glem fenomenet var tema på et tidlig kaffekopptreff på Grindalsmoen