Synspunkt og meninger generelt om skjøterust?
Fant dette bildet på Samba og tenker at jeg heller ville lagt på grunning først og fuget etterpå, eller?
Utbedring av skjøterust
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Utbedring av skjøterust
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 760
- Joined: 20 Feb 2011, 10:04
- Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
- Phone: 004915904504925
- Location: Eckernførde / tyskland
Re: Utbedring av skjøterust
Jeg synest også at det er bedere med grunning før fuging ! og da ta jeg helst syregrunning .
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
mekke på alt som dufter Diesel
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: Utbedring av skjøterust
Bilen dette bildet kommer fra har utviklet rust langs skjøter, fugingen var utført for ca tre år siden. Grunnen hevdes å være fordi det drøyde med lakk utenpå grunningen. Mulig det er grunnen, men det vet man jo ikke.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: Utbedring av skjøterust
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 156
- Joined: 17 Mar 2013, 18:56
- Car: VW T3, 1,9 TD, 1982
- Phone: 46788898
- Location: Verdal
- Contact:
Re: Utbedring av skjøterust
Jeg har sandblåst mine. Lagt på grunning først, deretter fugemasse (bør være god masse som er veldig fleksibel - spør på Wurth). Ble veldig bra, selv om det vises litt.
-
- -
- Posts: 2349
- Joined: 17 Jun 2006, 02:01
- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
- Location: Like ved Skiflyvningsbakken i Vikersund
Re: Utbedring av skjøterust
Nja..jeg har slipt skjøtene helt inn til sveisepunktene på platene. Brukte kappeskiver til Dremmer'n, nitig arbeid men.
Hadde så på syregrunning og kaldgalvansering før skjøtene ble fuget og lakkert. Innvendig ble platene "sauset inn" med sagkjede olje. Har holdt i over 3 år nå uten tegn til rust.
Hadde så på syregrunning og kaldgalvansering før skjøtene ble fuget og lakkert. Innvendig ble platene "sauset inn" med sagkjede olje. Har holdt i over 3 år nå uten tegn til rust.
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
-
- -
- Posts: 102
- Joined: 26 Jul 2015, 00:51
- Car: T3 Caravelle Syncro
- Location: Bodø
Re: Utbedring av skjøterust
Jeg har fått sandblåst alle plateskjøter på min, selv om det kun var tilløp til rust i to skjøter, langt ned.
Han som sandblåste la på sink umiddelbart, jeg la i godt med karosserimasse, før jeg grunnet, lakkerte og klarlakk.
Er på ingen måte utstillingsstand, men bilen tåler litt MadMax-stuk
Det vil vise seg om 5 år om dette holder, men med sink og 2k klarlakk i tørre varme omgivelser, ser jeg ingen grunn til at det ikke er tett
Apropos rust, de jeg har snakket med som jobber i faget, sier sliping ikke er godt nok, rust må sandblåses bort for at flatene skal bli rene.
Men med syregrunning etc holder det sikkert i mange tilfeller.
Overraskende billig å få sandblåst, og i 2019 er utstyret som brukes noe helt annet enn for 15 år siden.
Han jeg brukte påsto at han kunne blåse skriften av en sigarett uten å skade sigaretten
Han som sandblåste la på sink umiddelbart, jeg la i godt med karosserimasse, før jeg grunnet, lakkerte og klarlakk.
Er på ingen måte utstillingsstand, men bilen tåler litt MadMax-stuk
Det vil vise seg om 5 år om dette holder, men med sink og 2k klarlakk i tørre varme omgivelser, ser jeg ingen grunn til at det ikke er tett
Apropos rust, de jeg har snakket med som jobber i faget, sier sliping ikke er godt nok, rust må sandblåses bort for at flatene skal bli rene.
Men med syregrunning etc holder det sikkert i mange tilfeller.
Overraskende billig å få sandblåst, og i 2019 er utstyret som brukes noe helt annet enn for 15 år siden.
Han jeg brukte påsto at han kunne blåse skriften av en sigarett uten å skade sigaretten