T5 California vinterisolering?

Her kan du legge inn guider og forklaringer på diverse saker og ting.
Post Reply
runmos
Posts: 4
Joined: 20 Nov 2019, 09:34
Car: 2005 California 4Motion 174HK

T5 California vinterisolering?

Post by runmos »

Hei. Er det noe som har erfaringer med isolering av California T5. Ser det er litt forskjellig å få tak i på diverse nettsider. Har en Cali-topper for toppetasjen. Tenkte denne var grei så man slipper å få snø og rein inn på duk og saksemekanismen. Også blir det jo i tillegg varmere oppe. Ser man får noe man kan bruke på innsiden oppe, men dropper det. Tenkte mer på vinduer nede. Er det best med utvendig eller innvendig til frontruten? Ser for meg at utvendig blir en utfordring når det blåser? Hva bruker dere elles på rutene, dere som har god erfaring med Cali om vinteren?

Mvh
Rune
silenhag
-
-
Posts: 630
Joined: 21 Feb 2015, 12:14
Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
Phone: 41264794
Location: Fjellhamar

Re: T5 California vinterisolering?

Post by silenhag »

Cali-topper fungere glimrende, det er det viktigste syns jeg. Jeg har ikke noe mer enn det. Har sett at det finns ulike varianter å sette på innsiden også, men jeg har ikke hatt behov for det. En kompis har til frontruten av typen man setter på utsiden. Den sitter bra og blåser ikke bort i vinden. Slipper å skrape bort rimfrost også. Vet ikke hva slags merke han har, men den klemmes fast i døren på noen måte. Men ellers syns jeg det bare er å kjøre bodelsvarmer, den har god kapasitet. Jeg trur ikke man vinner så voldsomt mye på å legge energi på isolering...Dieselforbruk på bodelsvarmer er 0,17-0,42 L/time...
________________________________
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Bosted: Lørenskog
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
grumpy
Posts: 12
Joined: 13 Sep 2018, 14:58
Car: 2004 VW California (T5)
Phone: 908 71 638
Location: Tau, Rogaland

Re: T5 California vinterisolering?

Post by grumpy »

Litt sent dette, men for fremtiden, kan det nevnes at jeg har en bekjent som hadde slike innvendige termomatter i frontrutene. Det var mest for å holde varmen ute på sommeren riktignok, men han våknet en morgen av at frontruten eksploderte.
Needless to say, jeg har aldri tatt sjansen på dette, så jeg kjører en utvendig variant som både isolorerer varme og kulde og holder lyset ute. Så har de øyne på seg, så alle kidsa peker og roper når de går forbi :):)
Post Reply