Hvist du synes det koster for mye, kan du gjøre som meg.
Bygge til et tilleggs system som har forvarme til drivstoffet og da kan du bruke brukt frityr olje som drivstoff dette kan du få gratis på nesten alle gatekjøkken
Dette er mer kjent i Tyskland hen her i kjære Norge, men har en tysk venn som har kjørt på det i 2,5 år og det siste året her i Norge med et kulde test på Røros i 30 minus, og det fungerer perfekt.
Det vil koste deg ca 10.000 kr å bygge og litt jobb med å samle inn frityren og filtrere denne, men så har du en liter pris på ca 15 til 20 øre..
Det eneste rare er at folk begynner å lure på hvem som griller når du kjører forbi

Hilsen Jonny
P.S. Glemte et par ting: dette er ikke å anbefalle for TDI motorer
Men 2,4 D er nesten den perfekte motor for slik drift, har kjørt bare noen få mil med det selv enda, og har bare oppdaget følgende:
Mer bunndrag på motoren når jeg kjører på frityr, virker nesten som den får noen hk mer.
Dette opp til ca 2,800 rmp deretter detter effekten litt.
Natur oljer som frityren er (palmeolje for det meste) har en brattere anntenelse kurve hen diesel, så du får bedre bunndrag men litt effektap på høyere turtall.
Har nettopp montert dette systemet på min 2.4 D Syncro og er kjempefornøyd..
Det er ikke prisen på drivstoffet som stopper, men man erger seg litt på at det tar så mange timer å kjøre