Det går helt fint å gjøre det med med T5'en.Karamell GL 2.5 wrote:tenk å få ligge i 100 på 2500rpm..
drømmer....
Det er bare å geare ned et gear.
(unnskyld, måtte bare...)
Det går helt fint å gjøre det med med T5'en.Karamell GL 2.5 wrote:tenk å få ligge i 100 på 2500rpm..
drømmer....
hei..har du noen bilder av hvordan det er satt opp.altså turboen å intervoolerenTunhøvdingen wrote:Nei, det er jo min tanke også.
Må vel prøve dette, går jo ikke an å kjøre rundt i en bil som holder over 2500 omdr i 80 km/t på 5. gir.
Har heldigvis turbo og intercooler på min 2,4d.
Går som en Tdi denne.
Ser med min VR6 så har eg 1850 rpm i 80km/t å 2300rpm i 100km/t .synest det er rart det er så stor forskjell fra din bil som har automat til min bil som har manuellgirIndian wrote:Jeg ligger i 100 på 3000 RPM....det er faktisk 2X tomgangs hastighet fra 70-tallet.
Med erfaring fra 94 2.4 Caravelle GL så er det normalt med et turtall på 3000 i 100km/t.
Hei, Peter !Peter wrote:Hei .har ikke lest hele tråden men kansje dnne her hjelper .http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe_(Langer_5._Gang)
Peter
En kan jo putte linken inn i google ....og så får en en ca oversettelse:Peter wrote:Hei .har ikke lest hele tråden men kansje dnne her hjelper .http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe_(Langer_5._Gang)
Peter
Har du lest det som står på den linken? Der er det en tabell over mulige delenummer på femtegirsdreva til CHS-kasse, med angivelse av hvilken utveksling du får med forskjellige kombinasjoner av drev. Er det ikke akkurat det du er ute etter?chr18 wrote:Den linken til Peter ligger på første side i tråden også.
Får høre med møller om de ikke kan gi meg en utskrift av drevene på 5. giret på alle kassene da?
Tunhøvdingen: du har ikke noe mere info? sånn som utvekslingene og eventuelle delenumre?
ringte møller Fredrikstad nå, og fikk nå avklart hvorfor de på Harald A Møller mente jeg hadde en trinns automat, de forrige klarte gi meg en z isteden for en s, så egentlige kasse goden er chS, ikke chZ.