Hvordan går det å lakke utv. plast? (lykter T4)

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Stian
-
-
Posts: 1924
Joined: 20 Oct 2004, 10:04
Car: 2004 Multivan
Location: 4353 Klepp st.

Hvordan går det å lakke utv. plast? (lykter T4)

Post by Stian »

Har dayline sine lamper på T4'en. Sysler med tanken på å lakke "øyelokk" på disse. Noen som har noen formening om dette vil holde over tid? Har jo ikke spylere eller noe slikt, så det blir kunn vær og vind som sliter på det.

Jeg veit om at det selges øyelokk, men jeg syns lyktene ligger for langt ut/panser ligger for langt opp til at jeg tror dette kan bli fint.
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Even
-
-
Posts: 1434
Joined: 26 Feb 2007, 17:35
Phone: 95011694
Location: Håbet, Sandnes

Re: Hvordan går det å lakke utv. plast? (lykter T4)

Post by Even »

Spesiallakk som du får hos lakk-forhandlere burde vel holde?Snakk med noen som driver med det,så kan nok di gi et svar.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Kristian87
Posts: 52
Joined: 30 Nov 2008, 22:18
Car: 1996 Transporter 2,4D
Location: Oslo / Hobøl

Re: Hvordan går det å lakke utv. plast? (lykter T4)

Post by Kristian87 »

Hva med tape? Tenker på firmaet som legger film på hele biler, men jeg vet hvordan det er med fargeutvalget...
VWegard
-
-
Posts: 1651
Joined: 08 Apr 2005, 21:41
Car: T4 1995
Phone: 95035197
Location: Trondheim

Re: Hvordan går det å lakke utv. plast? (lykter T4)

Post by VWegard »

caravelleman wrote:Har dayline sine lamper på T4'en. Sysler med tanken på å lakke "øyelokk" på disse. Noen som har noen formening om dette vil holde over tid? Har jo ikke spylere eller noe slikt, så det blir kunn vær og vind som sliter på det.

Jeg veit om at det selges øyelokk, men jeg syns lyktene ligger for langt ut/panser ligger for langt opp til at jeg tror dette kan bli fint.
Jeg har også dayline-lamper og øyelokk fra Martin, og synes det er mye penere med øyelokk enn uten.
Image
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
jallaballa
Posts: 3
Joined: 17 Sep 2009, 01:10
Location: Sandnes

Re: Hvordan går det å lakke utv. plast? (lykter T4)

Post by jallaballa »

film funker fint da, fåes i alle mulige farger.
Stian
-
-
Posts: 1924
Joined: 20 Oct 2004, 10:04
Car: 2004 Multivan
Location: 4353 Klepp st.

Re: Hvordan går det å lakke utv. plast? (lykter T4)

Post by Stian »

VWegard wrote:
caravelleman wrote:Har dayline sine lamper på T4'en. Sysler med tanken på å lakke "øyelokk" på disse. Noen som har noen formening om dette vil holde over tid? Har jo ikke spylere eller noe slikt, så det blir kunn vær og vind som sliter på det.

Jeg veit om at det selges øyelokk, men jeg syns lyktene ligger for langt ut/panser ligger for langt opp til at jeg tror dette kan bli fint.
Jeg har også dayline-lamper og øyelokk fra Martin, og synes det er mye penere med øyelokk enn uten.
Image
Ser av ditt bilde at det blir litt slik jeg helst ikke vil ha det (no offence :D ). Det blir for mye "kant". Fryktelig vanskelig å forklare uten å fornærme deg, men jeg tror du skjønner ;)
Ser mer for meg en skrå fra panserkant mellom grill og lykt og opp mot blinklys-siden.....

Men film var et godt tips. Ikke tenkt på dette. :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Post Reply