Reservehjulskrybbe kort/lang syncro. Innvendig å få tak i?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Theodor
-
-
Posts: 515
Joined: 07 Oct 2007, 19:59
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430
Location: Nes, Akershus

Reservehjulskrybbe kort/lang syncro. Innvendig å få tak i?

Post by Theodor »

Kjøpte jo en ex-buss forrige uka, og får helt flass ved tanken på reservehjulet som henger midt under og samler møkk og salt (snart er jo snøen her må vite), og kan slå nedi både her og der i skogene rundt hos svigers...

Fadern har en lang ex-buss, den har en brakett bak 1-setern på rad2. Er dette bestillingsvare tro? Og kan jeg få den til å passe i min bil? Forrige eier har fjerna det bakerste enkle klappsetet ifbm nedregging, men jeg tenkte kanskje jeg kunne flytte det fremre bak, og montere krybba/braketten der? Om det evenuelt ikke passer med standard, lage en brakett til reservehjulet der istedet? Ser for meg at bakre setet og dekket vil bygge omtrent like mye. Noen som har gjort dette? Sveisinga er forøvrig ingen fare. Det får jeg bistand til, om det skulle knipe. Så det blir sikkert nok!

Obs, jeg har lest at noen her hever 2-setern i rad 2 og legger det under der. Det utgår, ettersom det skal inn ski og staver og material etc både titt og ofte. I tillegg er jeg litt usikker på innfestinga der, og legaliteten i det?
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Reservehjulskrybbe kort/lang syncro. Innvendig å få tak

Post by Der Postmeister »

Går ut ifra ar du har buss nr1 ? Greit med slik info. Uansett så har min syncro vare hjulet festa midt over hjulkassa på venstre side bak. Der er det gjengeparti i veggen, tilgjengelig gjennom et rundt høl i veggplata. Dette er nok original plass. Hjulet er festa med et T-håndtak med gjenger i enden. Identisk med de T3 har på de med hjul montert inni og over ved motorlokket.

T-håndtak med trekloss. Om alle T4 har gjengeparti i veggen aner jeg ikke.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Theodor
-
-
Posts: 515
Joined: 07 Oct 2007, 19:59
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430
Location: Nes, Akershus

Re: Reservehjulskrybbe kort/lang syncro. Innvendig å få tak

Post by Theodor »

Ja, det skrev jeg jo ikke i innlegget, tenkte ikke på det. Men det står jo under bildet mitt forresten.

Men ja, det var buss nr.1.

Vil helst beholde treseterbenken, det tar liksom minimalt med plass, så venstresiden utgår. Får reise på studievisitt til senior og se på innfestinga. Om jeg ikke tar feil, er vel klappsetene tildels montert i den originale sofafestene i bussene, samt i selefestene nede? Har ikke studert dette så godt enda, det var en tanke som slo meg imorges...
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Reservehjulskrybbe kort/lang syncro. Innvendig å få tak

Post by Rudeboy »

Hehe, Tyskerbrakka var også ex.buss nummer 1 så glem nå ikke at det fantes to norske buss nummer 1.

Der var reservehjulskrybba bakom bakhjula mot bakfangeren men så var ikke den syncro heller. Mange løsninger for bilene, gitt :D
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Reservehjulskrybbe kort/lang syncro. Innvendig å få tak

Post by Der Postmeister »

Kun 2wd som kan ha de der pga bakalsel på syncro. Dermed norsk jalla midt under på venstre side. Beste er løsninga med hjulet på bakluka men det koster noen kroner.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply