Drivknute eller den lille akslingen mellom girkasse og indre drivknute, det er sånn på T4 også ikke sant?
Jeg har klassisk drivknutelyd ved mye sving og lav hastighet mot høyre. Tok av hjulet og dytta litt på knuten, prøvde med motor på tomgang i første og lett brems uten hell. Må vel ned med balja og kikke under der men tar veldig gjerne i mot tips.
Drivknute eller den lille akslingen mellom girkasse og indre
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Drivknute eller den lille akslingen mellom girkasse og indre
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 3431
- Joined: 24 Dec 2006, 13:38
- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
- Location: Skjeberg
Re: Drivknute eller den lille akslingen mellom girkasse og i
Det må være venstre ytre ledd som er slitt.
-
- -
- Posts: 807
- Joined: 13 Jan 2013, 23:47
- Location: Bergen
Re: Drivknute eller den lille akslingen mellom girkasse og i
Kan like gjerne være indre knuter. På min skiftet eg først ytre. Like mye kakling fra aksel. Skiftet indre så ble det tyst.
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.