Eberspacher på California T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
ebenfalk
Posts: 2
Joined: 05 Jun 2017, 18:15
Car: VW T4 California

Eberspacher på California T4

Post by ebenfalk »

Hei, har en vw California T4 98 mod
Røra på Eberspacher har morkna og blitt tatt av før jeg kjøpte den, derfor lurer jeg på om noen har oversikt over hvordan layouten på de 60 mm røra/slangene er, evt hvor er de å få tak i. Modellen min er den med to ventiler som blåser luft ut i oppholdsrommet.

Bør ikke være originalt.

Og ett annet spørsmål noen her kanskje kan hjelpe med også, noen som har erfaring med å få VW Westfalia modeller fiksa i Tyskland, tenker da på Rust og Lakk jobber, også få fikset andre ting. Tips tas imot med stor takk.
Pølsetyskeren
-
-
Posts: 133
Joined: 17 Feb 2017, 20:40
Car: 2000 T4 California Coach 2,5 TDI 102 hk
Phone: 98404254
Location: Andebu Vestfold

Re: Eberspacher på California T4

Post by Pølsetyskeren »

Hei. Angående ebern er jeg ikke noe stort hjelp. Men det med å fikse rust og lakk, kan jeg ut fra egen erfaring anbefale Zingler Karosseriebau i Rostock. En familibedrift sm ble startet i 1951. Og så har jeg vært innom firmaen "Van 360" i Rostock som også har et bra rykte. Det er mekanikere som har spesalisert seg på alt av Volkevogen bus. Det sto til og med en norsk registrert T3 på verkstedet der jeg var innom.
Last edited by Pølsetyskeren on 23 Aug 2019, 22:24, edited 1 time in total.
Hilsen Ronald
ebenfalk
Posts: 2
Joined: 05 Jun 2017, 18:15
Car: VW T4 California

Re: Eberspacher på California T4

Post by ebenfalk »

Tusen takk for svar!

Fikk hjelp med ebern av Bosch verkstedet ved Trollåsen.
Fant også slanger hos Ferd ved tusenfryd. Og vedrørende Westfalia modeller så er det Ferd ved Jessheim som er de som visstnok skal kunne hjelpe hva inventar angår.
Ebern var i fin stand, samme med varmeanlegget i bilen og. De ventilene jeg trengte slanger til viste seg å være lufting for lekkasje av gass fra røra som går til brennere i kjøkken, den andre i bo delen tipper jeg er mtp kullos etc. Bruker selvfølgelig alt av alarmer vedrørende gass, co og brann.

Har sett litt på sidene til van360, de ser veldig bra ut, kunne tenke meg å ta en tur ditt. Men skal også sjekke ut de du anbefalte. Hvordan var priser, og hvor lang tid bruker de på forskjellige ting, din opplevelse?
Pølsetyskeren
-
-
Posts: 133
Joined: 17 Feb 2017, 20:40
Car: 2000 T4 California Coach 2,5 TDI 102 hk
Phone: 98404254
Location: Andebu Vestfold

Re: Eberspacher på California T4

Post by Pølsetyskeren »

Prisene varierer jo etter behov og omfang. Californian våres, fikk en hellakkering opp frem til hevetaket plus ny frontrute, dørpakninger nye California klistremerker og antirustbehandling med Mike Sanders.

Alt sammen kom på rund 5000€. Ikke lite penger, men nå etter 3 år er jeg fremdeles strålende fornøyd. Det er også grunnen, hvorfor den går tilbake dit for å ta de småskadene som vi har fått til i løpet av disse tre årene :? .

Tidsmessig, så tok det noe med 4-5 uker. Det kan sikkert gjøres raskere, men siden jeg er håndverker selv, så,sa jeg dem at det er ikke nødvendig å stresse og jeg mener resultatet ble deretter. Dem hadde rett og slett tid, til å gjøre en skikkelig jobb.

Enda ett argument for Zingler, er at det alle sammen faglærte folka både billakkerere og opprettere :)

En siste ting, han Steffen fra Van 360, fortalte meg at det er det beste for nye kunder som ønsker en litt mer omfattende jobb/ restaurering, så er det best å bestille time på en mandag siden det er dagen der de tar en full gjennomgang av sånne prosjekter.
Hilsen Ronald
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Eberspacher på California T4

Post by Rudeboy »

Eberspächers eksosrør koster ittno.
Post Reply