Foringer i gearoverföring

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Gunnar Schrøder
Posts: 14
Joined: 10 Jan 2019, 08:34
Car: T4 handicappbil
Phone: 97149561
Location: Lørenskog

Foringer i gearoverföring

Post by Gunnar Schrøder »

Foringer i gearveksler:

Jeg har en 1998 T4 hvor foringen i gearveksleren simpelten hoppet ut. Det er en liten silikonkule (???) som rett og slett hadde sprukket og ramlet ned på gearkassen under. Flaks skal man jo ha noen ganger. Bilen går fint å kjöre men tenkte skaffe ny. Ringte Möller og hörte om de hadde del nr 015 311 544 på lager.

Kunne få den til klokken 12 i dag ned på Hvam. Det var OK men jeg spurte for sikkerhets skyld om prisen. Det er sjelden jeg blir overrasket men nu ble jeg det. Den nette sum av kr 90,-

Jeg vet utmerket de argumenter de benytter for denne ublu prisen men vet at et helt sett med alle foringer kan kjöpes via EBay fra Tyskland for den nette sum av 140 kr levert vår svenske addresse.
Gjett hva jeg gjorde? Stakkaren i enden av telefonen dro selv på smilebåndet.
Jeg skaffer det jeg trenger fra Tyskland via EBay og sender det til vårt hus i Sverige. Ikke noe ekstra omkostninger-
Postverket og myndighetene har, etter min mening, effektivt stoppet muligheten for å handle rimelig i utlandet.
Harald
-
-
Posts: 612
Joined: 10 Jun 2009, 01:37
Location: Vestfold

Re: Foringer i gearoverföring

Post by Harald »

Jeg har og 1998 T4 og kikket en gang på Vagcat (den gang denne deledatabasen fantes på nett) og sjekket foringene til giroverføringen... Min bil var egentlig fin å gire, men jeg tenkte hvorfor ikke? Foringene kostet noen skarve euro per stykk, og jeg var likevel i gang med så mye prosjekter på bilen. Så jeg fyrte i vei en mail til min lokale Møller bestilte foringene......vel vel vel... De fikk inn delene og skulle ha over 800 kr da jeg møtte opp...
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Gunnar Schrøder
Posts: 14
Joined: 10 Jan 2019, 08:34
Car: T4 handicappbil
Phone: 97149561
Location: Lørenskog

Re: Foringer i gearoverföring

Post by Gunnar Schrøder »

Det er typisk Möller og andre forhandlere av bildeler for den del. Vi hadde innbrudd i bilen vår, knust rute på förersiden og forsökt åpne passasjersidens dör med skrujern. Ville ikke kostet meget å reparere låsen da den var hel, rettet ut og lagt silikon på de skadene ovenfor dörhåndtaket. Ikke noe problem for meg og andre men nei. Möller tok jobben og det hele kostet forsikringsselskapet 24 000 kr. Og det hele ble en ny nökkel så nu er det to nökler. Ny dör (???)

Nei, sky dette selskapet som pesten. Jeg föler med deg!

Gunnar
Post Reply