Das Doka, 1975 modell "Klubbilen"
Posted: 17 Nov 2008, 22:12
Henta gamle klubbilen søndag for 2 uker siden, Folkevognklubbens gamle traver fra 1975:
Før :
Det var en lilla "n" på høyresiden av skiltet.. ^_^
Nu er den slik:
Lot bobla være igjen jeg, synes den gir bilen litt særpreg - det samme gjør den distinkte refleks-stripen!
Bilen skiller seg litt mer ut enn med kun syregrunning!
Baki sitter den en illsint 1600motor, som skal få kjørt seg på SCC 2009!
Planer (ikke kronologisk rekkefølge):
- Få bilen til å fyre skikkelig, trenger en tomgangsjustering.
- Bytte batteri.
- Sette inn anlegget (skjult), regner med å begynne på dette fortløpende.
- Nytt setebelte på førersiden, det er ikke helt bra.
- Montere skvettlapper.
- Montere kufanger.
- Montere ekstralys.
- Montere klistremerker.
- Flytte skiltet ned under fangern.
- Race på SCc 2009 i Stock klassen - og banke alle andre
Montere kufanger:
Det skal bli noe i denne rettning:
Takk til Solrikioo for bilde, og mål!
Montere ekstralykter, type Bosh:
Min samboer pollerte opp felgkoppene med Autosol:
Før dere ser bildene, prosjektet er basert på alle de gamle greiene jeg fant i garasjen, fra diverse bilprosjekter.
Kompsett er Lightning Audio, og de trekkes av en gammel Kenwood forsterker - som fungerer ypperlig.
Subben er en MTX Thunder 5500, som trekkes av en RF Punch 325-1.
Kabler er fra Biltema og spilleren er en gammel Clarion 348RMP!
Kassa og forsterker rack ferdig i dag - bilder kommer snart.
Monterte 5,5" komp. sett foran i døra, med MDFring rundt.
Bilder:
Det regna litt i går kveld, så vi måtte ty til folkevognklubbenspartytelt!
Kasse montert dog ikke fuget innvendig, eller høvlet på sidene. Dette ble gjort senere.
Aleksander, fra Custom Car Audio tegnet litt:
Jeg tok ikke bare bilder, men trakk også strømkabelen, her med påmontert sikring:
Borret et lite hull i veggen mellom "bensintanken" og under setet, la imellom en kabel gjennomføring - for å spille gnagde kabler.
Strømkabelen er på 16mm2, og er stripset fast i taket over bensintanken.
Vi kom fram til at vi ikke tok høyde for setets laveste punkt, så da kappet vi av endel av braketten/rammen til setet.
Dette er prøvesittet, og funker udmerket.
Kassa ferdig trukket:
Forsterker rack:
Ferdig trukket og montert, med linselus (Aleksander fra CCA):
Enda en linselus :
Montering av kompsett, laget braketten selv, i MDF.
Røret/dreneringen fra vinduet er flyttet litt på, og hullene er tettet:
Førerside:
Diskantene er bare festet rett i dashen, nedenfor kald-luft dysene.
Den gamle radioen er demontert, og fjernet + at det krevde endel arbeid å tilpasse rammen for en DIN-slot.
Bilder av dette må jeg ta i morgen!
I går byttet jeg plugger, justerte ventiler, stift, tenning, tomgang og suppe og bilen går nå 100% bedre!
I dag har jeg hentet 1 stk nytt setebelte på Vikers Bildeler, samt 20 nye hjulmuttere og 1 stk bolt (må kappe av foran, da mutteren er rund).
Kjøpte også 2 knapper jeg "trenger".
En bestilling til Cip1 gikk akkurat unna, nytt påfyllingsrør (begge delene) og olje pakninger, ventildeksel pakninger og nye stiftkabler er bestilt.
Så nå venter jeg i spenning, så jeg får skrudd mer!
Håper dette var interessang lesning,
Vemund
Før :
Det var en lilla "n" på høyresiden av skiltet.. ^_^
Nu er den slik:
Lot bobla være igjen jeg, synes den gir bilen litt særpreg - det samme gjør den distinkte refleks-stripen!
Bilen skiller seg litt mer ut enn med kun syregrunning!
Baki sitter den en illsint 1600motor, som skal få kjørt seg på SCC 2009!
Planer (ikke kronologisk rekkefølge):
- Få bilen til å fyre skikkelig, trenger en tomgangsjustering.
- Bytte batteri.
- Sette inn anlegget (skjult), regner med å begynne på dette fortløpende.
- Nytt setebelte på førersiden, det er ikke helt bra.
- Montere skvettlapper.
- Montere kufanger.
- Montere ekstralys.
- Montere klistremerker.
- Flytte skiltet ned under fangern.
- Race på SCc 2009 i Stock klassen - og banke alle andre
Montere kufanger:
Det skal bli noe i denne rettning:
Takk til Solrikioo for bilde, og mål!
Montere ekstralykter, type Bosh:
Min samboer pollerte opp felgkoppene med Autosol:
Før dere ser bildene, prosjektet er basert på alle de gamle greiene jeg fant i garasjen, fra diverse bilprosjekter.
Kompsett er Lightning Audio, og de trekkes av en gammel Kenwood forsterker - som fungerer ypperlig.
Subben er en MTX Thunder 5500, som trekkes av en RF Punch 325-1.
Kabler er fra Biltema og spilleren er en gammel Clarion 348RMP!
Kassa og forsterker rack ferdig i dag - bilder kommer snart.
Monterte 5,5" komp. sett foran i døra, med MDFring rundt.
Bilder:
Det regna litt i går kveld, så vi måtte ty til folkevognklubbenspartytelt!
Kasse montert dog ikke fuget innvendig, eller høvlet på sidene. Dette ble gjort senere.
Aleksander, fra Custom Car Audio tegnet litt:
Jeg tok ikke bare bilder, men trakk også strømkabelen, her med påmontert sikring:
Borret et lite hull i veggen mellom "bensintanken" og under setet, la imellom en kabel gjennomføring - for å spille gnagde kabler.
Strømkabelen er på 16mm2, og er stripset fast i taket over bensintanken.
Vi kom fram til at vi ikke tok høyde for setets laveste punkt, så da kappet vi av endel av braketten/rammen til setet.
Dette er prøvesittet, og funker udmerket.
Kassa ferdig trukket:
Forsterker rack:
Ferdig trukket og montert, med linselus (Aleksander fra CCA):
Enda en linselus :
Montering av kompsett, laget braketten selv, i MDF.
Røret/dreneringen fra vinduet er flyttet litt på, og hullene er tettet:
Førerside:
Diskantene er bare festet rett i dashen, nedenfor kald-luft dysene.
Den gamle radioen er demontert, og fjernet + at det krevde endel arbeid å tilpasse rammen for en DIN-slot.
Bilder av dette må jeg ta i morgen!
I går byttet jeg plugger, justerte ventiler, stift, tenning, tomgang og suppe og bilen går nå 100% bedre!
I dag har jeg hentet 1 stk nytt setebelte på Vikers Bildeler, samt 20 nye hjulmuttere og 1 stk bolt (må kappe av foran, da mutteren er rund).
Kjøpte også 2 knapper jeg "trenger".
En bestilling til Cip1 gikk akkurat unna, nytt påfyllingsrør (begge delene) og olje pakninger, ventildeksel pakninger og nye stiftkabler er bestilt.
Så nå venter jeg i spenning, så jeg får skrudd mer!
Håper dette var interessang lesning,
Vemund