Dato/klokkeslett: 20 Okt 2019, 19:46

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 19 Jun 2009, 20:38 
Avlogget

Registrert: 01 Jun 2009, 19:07
Innlegg: 62
Bosted: Ottestad ved Hamar
Bil: T3 1987 med DG motor.
Telefon: 45289048
Da åpner jeg en prosjekttråd for bussen. Har vært og henta den nå, og den trenger en god del TLC. Heldigvis er den så og si rustfri, bare noen blemmer i lakken og noe overfladisk her og der.

Plan for oppussingen er omtrekking av setene foran til å matche baksetene, samt å skaffe fullstendig interiør til rommet bak (taktrekk + interiørplater på veggene + ny plate på innsiden av skyvedøra da denne er stygg, samt hellakkering. Det vil også være nødvendig å bytte de fleste pakninger rundt dører, vinduer, motorrom-dør og bakluke da disse har fått erfare tidens løp.

Bussens eksosanlegg var så og si ikke-eksisterende (mer hull enn metall), så å kjøre hjem var uaktuelt. 6 originale seter som har hatt varetrekk hele livet ble slengt med for en slikk og ingenting. Disse skal monteres, og framsetene (beige) skal trekkes opp igjen med maken skai til baksetene (svarte).

Her er bussen på hengeren på vei hjem:

Bilde


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 20 Jun 2009, 20:17 
Avlogget

Registrert: 01 Jun 2009, 19:07
Innlegg: 62
Bosted: Ottestad ved Hamar
Bil: T3 1987 med DG motor.
Telefon: 45289048
Komplett eksosanlegg kom i posten i går, og tenkte jeg skulle forsøke demontering etter at jeg i går tilførte latterlige mengder rustløser og lot anlegget stå natten over for løseren til å virke - uten resultat. Skruene sitter noe innerst inne i svarteste h*****e fælt, og jeg ender bare opp med å gni i stykker kantene på de morkne mutterne. Hvordan jeg skal få det av blir spennende å se.

Vindusviskerne virker heller ikke. Det er litt kjedelig.. verken trinn 1 eller 2, eller pumpa fungerer. Men det er vel bare en fillefeil.. (håper jeg)

Dessuten oppfører den seg rart på tomgang. Det virker som den får altfor mye bensin. Når jeg gir forsiktig gass, så øker turtallet jevnt og greit. Gir jeg brått mye gass, så kveles den. Samme når jeg tar igang - den holder på å kveles, med mindre jeg gir jevnt med gass, og slurer veldig på clutchen. Kjennes ut som den har 3 hestekrefter XD

Bildeoppdateringer følger!


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 20 Jun 2009, 20:33 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 26 Feb 2007, 17:35
Innlegg: 1934
Bosted: Håbet, Sandnes
Bil: Vw t5 180hp dsg 4motion
Telefon: 98890315
Er ikke tenninga som gjør at den vil kveles da??Har vært ute for det på noen biler.Dårlig tenning gir jo dårlig forbrenning...

_________________
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

T5 2011 180hp dsg 4motion 7 seter


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 20 Jun 2009, 20:45 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 22 Feb 2004, 10:38
Innlegg: 1656
Bosted: Drammen,Buskerud
hva slags motor er det??
1600 med en forgasser
eller type 4 motor med 2 forgassere?
eller innsprut?
hvis det forgasser tipper jeg det er akspumpa på gasser (e).
ta av luftfilter og se om den spruter bensin når du gir gass.
gjør den ikke det, er nok membranen defekt

_________________
Jørn Tangen


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 21 Jun 2009, 07:35 
Avlogget

Registrert: 01 Jun 2009, 19:07
Innlegg: 62
Bosted: Ottestad ved Hamar
Bil: T3 1987 med DG motor.
Telefon: 45289048
Sant.. har ikke sjekka tennpluggene, får jo ta og gjøre dèt da. Ellers kan det jo være justering av tenning og.. men har ikkeno problemer med å få startet den, lettstarta sak, dette... og den skyter aldri :)

er 1600 med gasser ja. luftfilteret har jeg allerede tatt vekk, men har ikke sett etter det du sa. Skal sjekke om det spruter bensin, takk for tipset!


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 21 Jun 2009, 19:08 
Avlogget

Registrert: 01 Jun 2009, 19:07
Innlegg: 62
Bosted: Ottestad ved Hamar
Bil: T3 1987 med DG motor.
Telefon: 45289048
Sånn... etter å ha prøvd alt jeg makter, så er mutterene pent avrundet i alle hjørner, og ingen nøkler funker lenger.. verksted neste, for å få "operert" det av ... *sukk* Eksosanlegg er koselig!


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 22 Jun 2009, 10:50 
Avlogget

Registrert: 28 Mar 2008, 22:00
Innlegg: 3092
Bosted: Løten.
Bil: 1990 Diesel Syncro doka.
Hei og gratulerer med Bay'n..... !
Hvor fikk du tak i eksos'n..? Kan je spør deg om prisen på denne og ?

_________________
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 23 Jun 2009, 14:24 
Avlogget

Registrert: 01 Jun 2009, 19:07
Innlegg: 62
Bosted: Ottestad ved Hamar
Bil: T3 1987 med DG motor.
Telefon: 45289048
Komplett eksosanlegg med potte, rør, og alle opphengsskruer og fester er 1515,- inkl. moms hos www.unneberg-bil.no ;)

_________________
Har eid litt av hvert.. VW Boble 1200 fra 1975, VW Passat 1,8 fra 1985, VW Passat 1,8 fra 1990, Audi 80 1,8 fra 1985 osv osv...
Kommer fra helfrelst VW-familie!


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 23 Jun 2009, 15:06 
Avlogget

Registrert: 28 Mar 2008, 22:00
Innlegg: 3092
Bosted: Løten.
Bil: 1990 Diesel Syncro doka.
huh..?? dette var jo meget rimmelig !! :shock:

_________________
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 23 Jun 2009, 22:36 
Avlogget

Registrert: 01 Jun 2009, 19:07
Innlegg: 62
Bosted: Ottestad ved Hamar
Bil: T3 1987 med DG motor.
Telefon: 45289048
Jeg veit ;) Unneberg har hjulpet meg mange ganger! Et godt tips er å sette inn anlegget de selger med noe varmebestandig guffe før montering, så det ikke ruster opp igjen så fort :)

_________________
Har eid litt av hvert.. VW Boble 1200 fra 1975, VW Passat 1,8 fra 1985, VW Passat 1,8 fra 1990, Audi 80 1,8 fra 1985 osv osv...
Kommer fra helfrelst VW-familie!


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 24 Jun 2009, 07:07 
Avlogget

Registrert: 25 Sep 2007, 14:09
Innlegg: 76
Bosted: Moss
Et bedre tips er vel å unngå småkjøring. Er vel oftest slik at eksosanlegg ruster innenfra pga kondens. Og da gjør ikke guffe utenpå saken noe bedre...

_________________
--------------------------------------------

1992 T4 2.4d

Johnny Kristiansen


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 24 Jun 2009, 11:18 
Avlogget

Registrert: 01 Jun 2009, 19:07
Innlegg: 62
Bosted: Ottestad ved Hamar
Bil: T3 1987 med DG motor.
Telefon: 45289048
Greit nok, dèt. Men jeg tenkte på om man vil bevege seg ut i saltet om vinteren med bussen, kan det være greit å beskytte det bare metallet.. Men then again, hvem er ute og kjører veteran i saltsørpa?? :S

_________________
Har eid litt av hvert.. VW Boble 1200 fra 1975, VW Passat 1,8 fra 1985, VW Passat 1,8 fra 1990, Audi 80 1,8 fra 1985 osv osv...
Kommer fra helfrelst VW-familie!


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 25 Apr 2010, 16:04 
Avlogget

Registrert: 01 Jun 2009, 19:07
Innlegg: 62
Bosted: Ottestad ved Hamar
Bil: T3 1987 med DG motor.
Telefon: 45289048
Da må jeg nok dessverre selge denne... Har mistet lagringsplassen pga påbygging av hus :-(

Link til salgstråd:

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=22354

_________________
Har eid litt av hvert.. VW Boble 1200 fra 1975, VW Passat 1,8 fra 1985, VW Passat 1,8 fra 1990, Audi 80 1,8 fra 1985 osv osv...
Kommer fra helfrelst VW-familie!


Topp
 Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support