Dato/klokkeslett: 16 Okt 2019, 21:11

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 25 Jan 2011, 00:56 
Avlogget

Registrert: 24 Apr 2008, 15:36
Innlegg: 8
Bil: 1977 T2
Bilen er en 1977, funnet bak en låve etter 17år i vær og vind.. Noe den bar litt preg av.

Den har vert under omfattende arbeide, og har kostet fett, flesk og en stor haug med "rutaskjorter".

Alt innvendig er nytt av både lakk og lær, varerom er nytrukket og bilen har fått ny utvendig lakk, senkeforstilling, dempere, bremser, hjullager, frontrute, alt som finnes av gummi rund dører og vinduer, hjul, chrome, lykter og det meste som kan skrues løst er nytt..

Den har fått Bug-Tech shifter og en 2332motor som gjør at hjulene graver etter gull..

Det eneste som nå mangler er en optimal gearkasse, men dette er også på tur.

Legger ut noen bilder for å vise hvordan bilen har blitt.



Bilde
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 25 Jan 2011, 01:18 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 29 Okt 2007, 23:17
Innlegg: 2979
Bosted: Re / Vestfold
Bil: T3 Syncro
Tøff! Fin miks av retro og high-tech, synes jeg. Er det ekte køl i lykteringene? Ved første øyekast så det ut som noe dell'orto-greier på motoren, men det rimer dårlig med datasprut. Er det spjeldhus som ligner på doble forgassere? Er motoren bremset?

_________________
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 25 Jan 2011, 09:01 
Avlogget

Registrert: 24 Apr 2008, 15:36
Innlegg: 8
Bil: 1977 T2
Lyktringene har jeg laget selv i "kølfiber" ja.. Når det gjelder motoren så kan du lese litt mere om den her:

http://www.agdervwklubb.com/forum/index ... pic=1126.0


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 25 Jan 2011, 22:13 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 29 Okt 2007, 23:17
Innlegg: 2979
Bosted: Re / Vestfold
Bil: T3 Syncro
T2-Vandal skrev:
Lyktringene har jeg laget selv i "kølfiber" ja..

Bilde

Ska det værra køl så ska det værra køl! Alt som ser ut som køl, men ikke er det, er juggel. Om det er diamanter eller fiber.

T2-Vandal skrev:
Når det gjelder motoren så kan du lese litt mere om den her:

http://www.agdervwklubb.com/forum/index ... pic=1126.0

Den var bremset ja. :shock: Ikke noe juggel her heller! Jeg skjønte etterhvert at det er Vidar Christensen som har bygget motoren, da er det nok bra greier. Vil tro denne flytter seg greit..

_________________
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 25 Jan 2011, 22:26 
Avlogget

Registrert: 24 Apr 2008, 15:36
Innlegg: 8
Bil: 1977 T2
Vidar er en mester i særklasse!!.. Og dette er vel antageligvis en av Norges, hvis ikke Norges hotteste luftavkjølte VW motor. Med tanke på sammenligning når det gjelder delepris, effekt og holdbarhet.. Og ikke minst Vidars gjennomtenkte delesammensetning.. Dette er gjennomtenkt og proft!!..

Aldri blir det sommer heller... :x


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: 25 Jan 2011, 22:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 18 Des 2003, 14:38
Innlegg: 3492
Bosted: Hemnes - Nordland
Bil: T3 SYNCRO
Telefon: 40492641
Tommel opp!!!

_________________
Tage Vedal

T3-fan


Topp
 Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support