Bilen er en 1977, funnet bak en låve etter 17år i vær og vind.. Noe den bar litt preg av.
Den har vert under omfattende arbeide, og har kostet fett, flesk og en stor haug med "rutaskjorter".
Alt innvendig er nytt av både lakk og lær, varerom er nytrukket og bilen har fått ny utvendig lakk, senkeforstilling, dempere, bremser, hjullager, frontrute, alt som finnes av gummi rund dører og vinduer, hjul, chrome, lykter og det meste som kan skrues løst er nytt..
Den har fått Bug-Tech shifter og en 2332motor som gjør at hjulene graver etter gull..
Det eneste som nå mangler er en optimal gearkasse, men dette er også på tur.
Legger ut noen bilder for å vise hvordan bilen har blitt.
Mitt påløpende prosjekt "Vandalbussen"..
-
- -
- Posts: 2785
- Joined: 29 Oct 2007, 23:17
- Car: T3 Syncro
- Location: Re / Vestfold
Re: Mitt påløpende prosjekt "Vandalbussen"..
Tøff! Fin miks av retro og high-tech, synes jeg. Er det ekte køl i lykteringene? Ved første øyekast så det ut som noe dell'orto-greier på motoren, men det rimer dårlig med datasprut. Er det spjeldhus som ligner på doble forgassere? Er motoren bremset?
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Re: Mitt påløpende prosjekt "Vandalbussen"..
Lyktringene har jeg laget selv i "kølfiber" ja.. Når det gjelder motoren så kan du lese litt mere om den her:
http://www.agdervwklubb.com/forum/index ... pic=1126.0
http://www.agdervwklubb.com/forum/index ... pic=1126.0
-
- -
- Posts: 2785
- Joined: 29 Oct 2007, 23:17
- Car: T3 Syncro
- Location: Re / Vestfold
Re: Mitt påløpende prosjekt "Vandalbussen"..
T2-Vandal wrote:Lyktringene har jeg laget selv i "kølfiber" ja..
Ska det værra køl så ska det værra køl! Alt som ser ut som køl, men ikke er det, er juggel. Om det er diamanter eller fiber.
Den var bremset ja. Ikke noe juggel her heller! Jeg skjønte etterhvert at det er Vidar Christensen som har bygget motoren, da er det nok bra greier. Vil tro denne flytter seg greit..T2-Vandal wrote:Når det gjelder motoren så kan du lese litt mere om den her:
http://www.agdervwklubb.com/forum/index ... pic=1126.0
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Re: Mitt påløpende prosjekt "Vandalbussen"..
Vidar er en mester i særklasse!!.. Og dette er vel antageligvis en av Norges, hvis ikke Norges hotteste luftavkjølte VW motor. Med tanke på sammenligning når det gjelder delepris, effekt og holdbarhet.. Og ikke minst Vidars gjennomtenkte delesammensetning.. Dette er gjennomtenkt og proft!!..
Aldri blir det sommer heller...
Aldri blir det sommer heller...
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland