Det er en -86 modell Multivan, bestilt ny med hevetak, 1,6TD, 5trinns kasse og Marsalarød lakk med brunt interiør. Bilen er solgt ny i München (Nærmere bestemt Höhenkirchen) og har skiftet eier en gang i Tyskland. Eier nr to tok bilen med seg til Norge i 2002. Det var også han jeg kjøpte bilen av. Det fulgte med en del dokumentasjon, blant annet salgspapirene fra da bilen var ny
Dessverre har bilen en del karosseriskavanker, både i form av rust, og også tidligere reparasjoner utført mer med tanke på hurtig utbedring enn kosmetisk perfeksjonisme... Dette blir det første å få oversikt over, så får jeg bestemme meg for hvordan jeg skal angripe den saken.
Interiøret ser ok ut, trenger en grundig vask, men er for det meste helt. Noe slitt sittepute på førersetet, men ikke noe hull. Den orginale kjølebagen er med, har ikke testet den enda, og madrassene ser bra ut både baki og på hemsen.
Motoren høres grei ut, nå er ikke jeg noen dieselekspert, så her ser jeg behov for litt kompetanseheving. Girkassa virker tight og fin, er visst byttet noen foringer i giroverføringen, men clutchen synger absolutt på siste verset. Måtte gire flittig opp de verste fjellovergangene på tur hjem, og være forsiktig med gasspådrag. Det frister å bruke Berlinertaxi-delene på denne bilen, må i tenkeboksen der og.
For de som ikke fikk med seg salgstråden så ser bilen altså sånn ut: