hansstef wrote:Startet arbeid med bytte av bakplate til bremser, samt hjullager bak. Da trommelen var av fikk jeg meg en artig overaskelse. 80% av innfestningen til lagerhuset var kjeks. Hvordan det lille som er igjen av stål har bært denne bilen fra Trondheim til Bergen, aner jeg ikke. Sykt flaks at ikke jeg har mistet hjulet!
Leste dette nå, og må kommentere, for du er ikke alene med en slik opplevelse. Caddyen jeg kjøpte i januar som donorbil fikk jeg beskjed at det var "farlig rust i travers". Hadde ikke helt troa på det men kikka litt kjapt og tenkte at dette holdt en stund til. Kjørte så bilen ca 5 mil med "førstegangstest", altså mer eller mindre stresstest av bilen, bånn gass på fartshumper, høy fart så nedbremsing osv osv.
For ordens skyld heiste jeg bilen opp på bukk for å inspisere mer grundig. Det jeg trodde var bra stål med litt overflaterust på kjørte jeg skrujernet rett gjennom, og etter å ha pirket en stund mangla en stålbit på ca 15cm. Var bare galvaniseringa som holdt traversen sammen... når bilen ble satt på hjula igen så hørtes et knekk, og så var hjulvinkelen litt rar:-P
Bra du oppdagde det i tide!
Hjullager kan lage lyd i forsjellige situasjoner ettersom hvilken del av lageret som er gåent, så bytt på andre sia og se.
Rykking ved gasspådrag kan vere motorfester, cluch (eller dette automatgreiene) drivaksler, foringer på berearmer osv. Så det er egentlig bare å feilsøke til hele bilen er ny;-) en kompis bytta så og si alt forran frontruta på passaten sin uten å få løst problemet sitt...
Sent from my X506-3G using Tapatalk