Rikskringkastingen wrote:Går det ikke an å bore ut splinten?
Problemet er at det sitter en bit av en chrome vanadium dor kilt fast inni der, og jeg har ikke sjangs å bore den ut. Jeg har forsøkt, men det er nytteløst med vanlige stålborrer hvertfall.narle wrote:Splinten kan du borre ut om du kommer til med drill.Klarer du det så får du nok ut den biten som sitter igjen etter vakumklokka.Puss akslingen med fint slipepapir og smør opp før du prøver å dytte den inn.
Men jeg lurer på om det kan ha noe for seg å bore ut det som står igjen etter vakuumklokka, og forhåpentligvis løsne litt på saker og ting fra den siden. Må bare få kjøpt meg et vinkeldrev til drillen først.
Sperra har nok ikke vært i bruk på veldig lenge. Men rusta stammer nok mest fra at slangestumpen som skal ligge rundt og holde greasen på plass, hadde revnet pga. bruk av alt for lang rørsplint. Så det var helt tørt, og sperra satt bom fast da jeg begynte baki der. Nå beveger den seg helt fint igjen, etter at jeg nok har banket den løs mens jeg har strevd med å få ut den gamle rørsplinta.narle wrote:Det må være lenge siden den sperra har vært i bruk,så rusten som den akslingen er.