Trenaren
Re: Trenaren
Hei!
og det beste av alt er at unga liker den. Navnet er jo på dialekt, vi får se. Håper at du liker T5.
og det beste av alt er at unga liker den. Navnet er jo på dialekt, vi får se. Håper at du liker T5.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
TaigAGreEn
- -

- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
-
Rudeboy
- -

- Posts: 7784
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: Trenaren
x2, hvor er prosjekttråden ?
Re: Trenaren
Morgen!
Det er en fra forrge eier før han jeg handla av, samt jeg så en tråd som jag handla av starta på en men valgte å starte denne! Reiser snart til FunRun.
Raymond!
Det er en fra forrge eier før han jeg handla av, samt jeg så en tråd som jag handla av starta på en men valgte å starte denne! Reiser snart til FunRun.
Raymond!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Trenaren
Da er den på hjula igjen!



Mangler Africa grill og spredere.



Mangler Africa grill og spredere.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
solrikioo
- -

- Posts: 2578
- Joined: 19 Dec 2004, 21:48
- Car: Skoda Octavia 2014
- Location: Drammen
- Contact:
Re: Trenaren
Hærlig! 
Re: Trenaren
God kveld!
Da ble det et annet ratt! Bedre å holde i. Men det rekker ikke ned til sleperingen, mener at jeg har lest noe om at man kan justere noe der slik at man får en forbindelse.

Litt skuffet over at jeg ikke fant noen nr på senkesettet på bilen, full av understells masse. Så da må man kjøpe et nytt sett. Uten nr ingen godkjenning! Hvis ikke man kan få av den massa. Noen tips!
Da ble det et annet ratt! Bedre å holde i. Men det rekker ikke ned til sleperingen, mener at jeg har lest noe om at man kan justere noe der slik at man får en forbindelse.

Litt skuffet over at jeg ikke fant noen nr på senkesettet på bilen, full av understells masse. Så da må man kjøpe et nytt sett. Uten nr ingen godkjenning! Hvis ikke man kan få av den massa. Noen tips!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Trenaren
Har i den senere tid bare kost meg med bilen, DVS kjøring og dulling!
Men den har begynt å gå i nødmodus, det jeg tror det muligens er: Luftmassemålern, Turbo, turbojusteringa. Litt usikker, men skal prøve litt forskjellig fremover.
Symtomene er når man belaster motoren så forsvinner kraften plutselig, Sperrer på turtallet på ca 3500+-. Hvis det er noen som vet noe så er det bare å skrike ut.
Har vurdert ombygging til mtdi. Er ikke glad i elektronikk som styrer alt. Ser det er en spanjol her som tilbyr ombygging, så vi får se.
Men den har begynt å gå i nødmodus, det jeg tror det muligens er: Luftmassemålern, Turbo, turbojusteringa. Litt usikker, men skal prøve litt forskjellig fremover.
Symtomene er når man belaster motoren så forsvinner kraften plutselig, Sperrer på turtallet på ca 3500+-. Hvis det er noen som vet noe så er det bare å skrike ut.
Har vurdert ombygging til mtdi. Er ikke glad i elektronikk som styrer alt. Ser det er en spanjol her som tilbyr ombygging, så vi får se.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
Rikskringkastingen
- -

- Posts: 2785
- Joined: 29 Oct 2007, 23:17
- Car: T3 Syncro
- Location: Re / Vestfold
Re: Trenaren
Det kan være lurt å få lest ut feilkoder først, men dette er typisk for en TDI som går i nødprogram på grunn av for høyt ladetrykk. Jeg gjetter på magnetventilen som styrer ladetrykket. Eventuellt reguleringsmekanismen i turboen som har satt seg fast i sot og koks.
Bygge om til "MTDI"??
Jeg tror du er gal mann! Her har du en fint fungerende skikkelig TDI. Og så vil du rive ut det som virkelig er bra med TDI, og sette inn noe jallagreier som fungerer dårligere? "MTDI" er for folk som ikke har tålmodighet eller kompetanse til å gjøre det skikkelig, og som tror de kan få ei "frankenpumpe" til å fungere nesten like bra. Din ombygging er vel gjort skikkelig fra før? Ikke begynn å tulle med det. Har ikke du AFN-motor med VTG-turbo? Det er ikke en helt enkel sak å regulere ladetrykket på den uten TDI-styreenheten..
Bygge om til "MTDI"??
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Re: Trenaren
Takk for tips!
Skal sjekkke om en del ting før jeg ikke bygger om. Ja det er en AFN. Går sabla godt når den ikke går i nødmodus, men regner med at jeg kan få fikset det. Skal se over en Passat med Afg, eller afv motorfode, samme greia men med 130 hestekrefter. Har funnet et par ting som ender opp i ingenting.
Det er bare litt irriterende når ting ikke fungerer. Bilen er ombygd på en god måte. oversiktlig og greit. Mulig jeg skaffer en orginal motorstyring som ikke er chippet for å se om det kan hjelpe.
Liste på et tdi forum ang dette problemet og en av årsakene til nødmodus kunne komme av at motoren ville ha mer diesel men ikke får det.
Så vi får se lyst på håpe at det løser seg.
PS: Hvis det er noen som har en motorstyring til en AFN så er jeg veldig interesert i en. Er flere på Finn.no, men de vil ofte selge motor og styring samlet.
Skal sjekkke om en del ting før jeg ikke bygger om. Ja det er en AFN. Går sabla godt når den ikke går i nødmodus, men regner med at jeg kan få fikset det. Skal se over en Passat med Afg, eller afv motorfode, samme greia men med 130 hestekrefter. Har funnet et par ting som ender opp i ingenting.
Det er bare litt irriterende når ting ikke fungerer. Bilen er ombygd på en god måte. oversiktlig og greit. Mulig jeg skaffer en orginal motorstyring som ikke er chippet for å se om det kan hjelpe.
Liste på et tdi forum ang dette problemet og en av årsakene til nødmodus kunne komme av at motoren ville ha mer diesel men ikke får det.
Så vi får se lyst på håpe at det løser seg.
PS: Hvis det er noen som har en motorstyring til en AFN så er jeg veldig interesert i en. Er flere på Finn.no, men de vil ofte selge motor og styring samlet.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
Rikskringkastingen
- -

- Posts: 2785
- Joined: 29 Oct 2007, 23:17
- Car: T3 Syncro
- Location: Re / Vestfold
Re: Trenaren
AVF, tenker jeg. En helt annen motor. Annen blokk og topp. Pumpedyseteknologi, ikke fordelerpumpe slik som AFN. Det er vel kanskje en simmering eller to som er like på de to motorene..jakob wrote:Skal se over en Passat med Afg, eller afv motorfode, samme greia men med 130 hestekrefter.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Re: Trenaren
Skal finne rett code i dag eller morgen. Så slipper vi slik forvirring. Alt ser helt likt ut.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Trenaren
Olje og oljefilter er byttet siden sist.
Ser ut som jeg har fått bukt på at bilen gikk i nødmodus, håper det var de vakummslangene som var problemet.
.
Ser ut som jeg har fått bukt på at bilen gikk i nødmodus, håper det var de vakummslangene som var problemet.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Trenaren
God kveld!
Har siden i natt kjørt ca 70 mil med bilen. Må si at jeg blir mer og mer fornøyd. Det er et utrolig dreimoment som jeg elsker ved bilen. Topp fart er en annen ting, men den holder alle fartsgrenser her tillands.
Har lyst til å prøve dra vogna med den, jeg antar et den er bedre å dra med enn vr6 en. Husker ikke hva den har av moment, men det er jo bensin.
Turtellern min i fra biltema tok kvelden. Håper det er selve tellern som er defekt, kjøpte en makan. Og hvis det er noe annet så kan vel den passe i dokan.
Og før jeg reiste så fikk hele bilen en omgang med mr turtle. Samt montert daylight under front fangern. Hadde tenkt å feste dem i den svarte leppa men den var så slarkete. Så da hadde de sikkert bare viberert.
Er nå på KJevik, reiser hjem den 9 juli, kan da ta med ting og tang herfra og nordover hvis det er noen som trenger transport.
Raymond
Har siden i natt kjørt ca 70 mil med bilen. Må si at jeg blir mer og mer fornøyd. Det er et utrolig dreimoment som jeg elsker ved bilen. Topp fart er en annen ting, men den holder alle fartsgrenser her tillands.
Har lyst til å prøve dra vogna med den, jeg antar et den er bedre å dra med enn vr6 en. Husker ikke hva den har av moment, men det er jo bensin.
Turtellern min i fra biltema tok kvelden. Håper det er selve tellern som er defekt, kjøpte en makan. Og hvis det er noe annet så kan vel den passe i dokan.
Og før jeg reiste så fikk hele bilen en omgang med mr turtle. Samt montert daylight under front fangern. Hadde tenkt å feste dem i den svarte leppa men den var så slarkete. Så da hadde de sikkert bare viberert.
Er nå på KJevik, reiser hjem den 9 juli, kan da ta med ting og tang herfra og nordover hvis det er noen som trenger transport.
Raymond
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Trenaren
Vurderer og selge denne da jeg ikke vet hva jeg skal med den.
Trufa baksete og nr på senkesett må finnes igjen. Samt motor bør godkjennes.
Kan byttes i t2 eller noe annet T3 kjøretøy, westfalia eller liggnende
Ring 46809101.
Trufa baksete og nr på senkesett må finnes igjen. Samt motor bør godkjennes.
Kan byttes i t2 eller noe annet T3 kjøretøy, westfalia eller liggnende
Ring 46809101.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
Bugman
- -

- Posts: 2206
- Joined: 24 Apr 2007, 19:48
- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
- Location: Fjelldal/Harstad-Sør-Troms
Re: Trenaren
Du som liker at bilene er litt lave, trenger jo en slik, vil jeg tru?!
Selg heller en Grevling!
Har du noen flere bilder av denne (inni!)?
Hadde vært kjekt uansett om du selger, eller ikke...
Selg heller en Grevling!
Har du noen flere bilder av denne (inni!)?
Hadde vært kjekt uansett om du selger, eller ikke...
Re: Trenaren
Nei den står på lagring. Dessverre.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: Trenaren
Mtp bytte så kan den byttes mot en doka veteran.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
bjørn53
- -

- Posts: 1303
- Joined: 18 Oct 2009, 00:37
- Car: t3 + golf
- Phone: 90134047
- Location: Utenfor brumunddal
Re: Trenaren
He hejakob wrote:Mtp bytte så kan den byttes mot en doka veteran.
Enten så legger du den ut til en pris den fortjener, eller så lar du den stå og pjusker litt med den når du har tid.
Kanskje Martins langbente girkasse eller et hevetak. Flott bil. Litt for flott til å begynne å å sage og skru i.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Re: Trenaren
Mest intresant å bytte. Vi får se.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro