VW T3 Coach 1990
Re: VW T3 Coach 1990 (martins prosjekt nr.2)
0 ved fullgass og tomgang og OL ellers, ja.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
martins.macs
- -

- Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
- Phone: 97071638
Ja, da ser det ut sånn at det er throttle switch,en som har tatt kvelden og skapt alle problemene. Jeg har ikke fått byttet den ut ennå men alt tyder på at det er den som feiler.
Jippii.. endelig lys i enden av tunnelen, tenkte jeg, men ting skal ikke være enkelt med T3.. På fredag kjente jeg at motoren begynner å miste kraft. Etter en liten sjekk fant jeg ut at bensinpumpen som jeg byttet før knapt to måned siden, har bestemt seg å gi opp.
Heldigvis klarte jeg komme til Biltema nesten på tomgang med de siste kreftene som var igjen i pumpen. Kjøpte en lignende pumpe og med litt modifikasjoner fikk jeg den til å fungere.
Utrolig nok har motoren fungert nå uten problemer siden fredag... men dommen har falt - to uker til og den er spiker.

Jippii.. endelig lys i enden av tunnelen, tenkte jeg, men ting skal ikke være enkelt med T3.. På fredag kjente jeg at motoren begynner å miste kraft. Etter en liten sjekk fant jeg ut at bensinpumpen som jeg byttet før knapt to måned siden, har bestemt seg å gi opp.
Heldigvis klarte jeg komme til Biltema nesten på tomgang med de siste kreftene som var igjen i pumpen. Kjøpte en lignende pumpe og med litt modifikasjoner fikk jeg den til å fungere.
Utrolig nok har motoren fungert nå uten problemer siden fredag... men dommen har falt - to uker til og den er spiker.
Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
nå når du endeligen fått fart på denmartins.macs wrote:Ja, da ser det ut sånn at det er throttle switch,en .. men dommen har falt - to uker til og den er spiker.
selv koser jeg meg med min og brummer moms fart på 5 gir opp for lierbakkene og drøbaktunnelen
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
martins.macs
- -

Hehe.. jeg er ganske sikker på at det er ikke lenge til til noe går i stykker igjen. Jeg har litt lite tillit til denne motoren med alle de vakuumslangene og givere som bare venter på når de skal gå i stykker...ducce999s wrote:nå når du endeligen fått fart på denmartins.macs wrote:Ja, da ser det ut sånn at det er throttle switch,en .. men dommen har falt - to uker til og den er spiker.
![]()
selv koser jeg meg med min og brummer moms fart på 5 gir opp for lierbakkene og drøbaktunnelen
Ok, det var litt dramatisert. Selve bilen er jo veldig ok, det bare motoren, drivstofflinje og det elektriske som skal oppgraderes.
Martins
VW T3 Coach 1990 (martins prosjekt nr.2)
Inn med japansk symaskin?
Joachim
-
martins.macs
- -

Ja!subwoofer wrote:Inn med japansk symaskin?
Fikk en grei oppskrift på hvordan man bygger om en T3 til en Japansk symaskin. Her er det er ferdige produktet! Plass til hele familien og alle har noe å bidra med for å komme fram. Sporty!
Ok, fra spøk til sylinder - ja, det blir en japansk symaskin og det var egentlig planlagt helt fra starten av men arbeidet møtte utsettes på grunn av at Westfali,en møtte fikses først. Motor og alle delene er kjøpt inn, ledningsnettet er bygget om så det gjenstår selve arbeidet med å sette inn.
Martins
-
martins.macs
- -

Nå ser det ut sånn at vi har blitt venner med denne motoren... endelig produktivt samarbeid. Det ble en del langkjøring i de siste ukene og bilen har oppført seg veldig bra. Ikke noe tull mer. Pent arbeid på store og små veier.
Litt bilder..

Alltid kjekt med en liten snøstorm.

Og så ble det litt off-roading

..og alt endte med knekt underleppe

Litt bilder..

Alltid kjekt med en liten snøstorm.

Og så ble det litt off-roading

..og alt endte med knekt underleppe

Martins
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Godt det har løst seg, tålmodighet er en dyd 
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
martins.macs
- -

Det var mest de gode tipsene og rådene her på forumet som hjalp å lokalisere og fikse problemet.Tur-Bo wrote:Godt det har løst seg, tålmodighet er en dyd
Martins
-
martins.macs
- -

Nå skjer det veldig lite med denne bilen for tiden. Jeg kjenner at interessen min har blitt ganske lav etter jeg fikk Westfalien tilbake. Jeg ser også at bensin-bil ikke er noe for meg og jeg vil heller satse på diesel-power.
Så jeg vurderer å legge denne bilen ut for salg.
Den store planen var jo å bygge bilen med Subaru motor men dette har ikke blitt gjort ennå. De viktigste delene til ombyggingen er kjøpt inn og det gjenstår selve ombyggingsarbeidet. Delene og Subaru motor følger med ved eventuell salg.
Litt mer om bilen:
Den er en 90 modell. Km stand er ca. 150.000 (ikke dokumentert) men motoren har gått rundt 90.000km (dokumentert). EU godkjent i januar 2012. Alle avgift betalt.
Motoren er en 2.1 wbx DJ som står inne nå. Det har vært litt elektriske problemer tidligere (se tråden) men nå er dette løst og motoren fungerer veldig fint. Dette har også vært en av de grunnene at jeg har ventet med å bytte til Subaru motor. Forbruket ligger på ca. 1L/1mil blandet kjøring. Ikke noe oljeforbruk. Starteren er litt treg og burde byttes snart.
Bilen er omlakkert på grunn av tidligere eiers kunstneriske eksperimenter med pensel. Den gamle malingen ble slipt vekk men allikevel kan man se noen penselstrøk her og der. Karosseriet er fin og rett. Ingen skader. Se bilder i tråden. Innvendig bilen er ganske pen og hel. Mer bilder av interiøret kan skaffes hvis ønskelig. Understellet er i god stand. Nye bremseskiver framme, nye bremseklosser, nye hjullager framme. Geometrien justert i januar 2012.
I tillegg følger med en Subaru motor. Motoren kommer fra en Legacy 96. Gått ca. 240.000km (ikke dokumentert). Motoren er tatt ut fra en bil som jeg selv har testkjørt i over to måned før motoren ble demontert. Jeg regner med at reim, filert må byttes før man setter den i T3.
Alt av det elektriske er bygget om av Speedbulli i Tyskland.
Motorfester er fra Smallcar.com i USA. Disse passer til den originale T3 motorfesten. En fordel ved godkjenning av motorbytte.
Oljepanne er også fra Smallcar.com. Den er designet til T3 og passer perfekt med Smallcar motorfester.
Bellhousing er fra Rjes.com.
Det er et par ting som må skaffes/produseres til kjølesystem. Her finnes det forskjellige løsninger i forskjellige prisklasser. Jeg har oversikt på hva og hvor kan skaffes.
Det er ingen hastverk å selge bilen så her gjelder ikke prinsippet - første mann til mølla. Skiltene er levert inn og bilen er lagret og kan stå der i ubegrenset tid. Som sagt så har jeg lite interesse å ta bilen i bruk og jeg vil gjerne selge den til noen som kan ha mer glede av den. Hvis det er ingen som er interessert å kjøpe den så får den vente til jeg blir lei av diesellukt og tar den i bruk igjen.
Pris
For bilen: 25.000kr + reg.av.
For alle* ombygningsdeler + subaru motor: 19.000kr
*jeg kan lage en detaljert oversikt på alle delene. Ombyggings delene selges kun samlet!
En subaru girkasse kan også følge med hvis ønskelig. Med et par deler fra http://www.subarugears.com kan man få en fantastisk bil!
Et eksempel her: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... sc&start=0
Forbeholder retten til å trekke bilen/deler fra salg.
Bilder av bilen kan sees i tråden. Kontakt via PM eller her i tråden.
Donorbilen

Motorfester fra SmallCar

Så jeg vurderer å legge denne bilen ut for salg.
Den store planen var jo å bygge bilen med Subaru motor men dette har ikke blitt gjort ennå. De viktigste delene til ombyggingen er kjøpt inn og det gjenstår selve ombyggingsarbeidet. Delene og Subaru motor følger med ved eventuell salg.
Litt mer om bilen:
Den er en 90 modell. Km stand er ca. 150.000 (ikke dokumentert) men motoren har gått rundt 90.000km (dokumentert). EU godkjent i januar 2012. Alle avgift betalt.
Motoren er en 2.1 wbx DJ som står inne nå. Det har vært litt elektriske problemer tidligere (se tråden) men nå er dette løst og motoren fungerer veldig fint. Dette har også vært en av de grunnene at jeg har ventet med å bytte til Subaru motor. Forbruket ligger på ca. 1L/1mil blandet kjøring. Ikke noe oljeforbruk. Starteren er litt treg og burde byttes snart.
Bilen er omlakkert på grunn av tidligere eiers kunstneriske eksperimenter med pensel. Den gamle malingen ble slipt vekk men allikevel kan man se noen penselstrøk her og der. Karosseriet er fin og rett. Ingen skader. Se bilder i tråden. Innvendig bilen er ganske pen og hel. Mer bilder av interiøret kan skaffes hvis ønskelig. Understellet er i god stand. Nye bremseskiver framme, nye bremseklosser, nye hjullager framme. Geometrien justert i januar 2012.
I tillegg følger med en Subaru motor. Motoren kommer fra en Legacy 96. Gått ca. 240.000km (ikke dokumentert). Motoren er tatt ut fra en bil som jeg selv har testkjørt i over to måned før motoren ble demontert. Jeg regner med at reim, filert må byttes før man setter den i T3.
Alt av det elektriske er bygget om av Speedbulli i Tyskland.
Motorfester er fra Smallcar.com i USA. Disse passer til den originale T3 motorfesten. En fordel ved godkjenning av motorbytte.
Oljepanne er også fra Smallcar.com. Den er designet til T3 og passer perfekt med Smallcar motorfester.
Bellhousing er fra Rjes.com.
Det er et par ting som må skaffes/produseres til kjølesystem. Her finnes det forskjellige løsninger i forskjellige prisklasser. Jeg har oversikt på hva og hvor kan skaffes.
Det er ingen hastverk å selge bilen så her gjelder ikke prinsippet - første mann til mølla. Skiltene er levert inn og bilen er lagret og kan stå der i ubegrenset tid. Som sagt så har jeg lite interesse å ta bilen i bruk og jeg vil gjerne selge den til noen som kan ha mer glede av den. Hvis det er ingen som er interessert å kjøpe den så får den vente til jeg blir lei av diesellukt og tar den i bruk igjen.
Pris
For bilen: 25.000kr + reg.av.
For alle* ombygningsdeler + subaru motor: 19.000kr
*jeg kan lage en detaljert oversikt på alle delene. Ombyggings delene selges kun samlet!
En subaru girkasse kan også følge med hvis ønskelig. Med et par deler fra http://www.subarugears.com kan man få en fantastisk bil!
Et eksempel her: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... sc&start=0
Forbeholder retten til å trekke bilen/deler fra salg.
Bilder av bilen kan sees i tråden. Kontakt via PM eller her i tråden.
Donorbilen

Motorfester fra SmallCar

Martins
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Kan vi få et bilde av denne "throttle switch", jeg har litt lignende smptomer på Syncroenmartins.macs wrote:Ja, da ser det ut sånn at det er throttle switch,en som har tatt kvelden og skapt alle problemene. Jeg har ikke fått byttet den ut ennå men alt tyder på at det er den som feiler.
Hans Sæle
-
martins.macs
- -

Her er et lånt bilde - link til bildethansstef wrote:Kan vi få et bilde av denne "throttle switch", jeg har litt lignende smptomer på Syncroenmartins.macs wrote:Ja, da ser det ut sånn at det er throttle switch,en som har tatt kvelden og skapt alle problemene. Jeg har ikke fått byttet den ut ennå men alt tyder på at det er den som feiler.
Uff..jeg kjenner jeg fikk litt angst av å bare tenke på den fantastiske motoren...
Martins
-
martins.macs
- -

Re: VW T3 Coach 1990
Lenge siden siste oppdatering her. Bilen har stått lagret i snart to år men nå ble den tatt ut til en liten luftetur. Først tok det litt tid å få start på motoren og det ser ut sånn at de gamle startprblemene er tilbake igjen... Det er helt umulig å få start på motoren når den er kald. Det eneste som hjelper er å sprøyte et par dråper bensin rett inn i luftinsuget. Da starter motoren med en gang og fungerer helt fint... 2.1DJ - never ending story
Det har kommet også litt rust rundt tanklokket og i noen skjøter. Planen er å lagre bilen i et halvt år til så blir den kanskje tatt i bruk som bil nr.2

Det har kommet også litt rust rundt tanklokket og i noen skjøter. Planen er å lagre bilen i et halvt år til så blir den kanskje tatt i bruk som bil nr.2

Martins
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Veldig pen bil!
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
-OTO-
- -

- Car: Caravelle GL T3 1986, Transporter Reimo T3 1985
- Phone: 90752036
Hvor mye kostet lakkjobben du satte bort, og den pussejobben du gjorde selv ca? Hva tror du prislappen ble?
-
martins.macs
- -

Needforspace wrote:Veldig pen bil!
Takk, takk, men bildene lyver, dessverre
Alt arbeid ble gjort i utlandet så dette kan ikke sammenlignes med norske priser men pussejobben ble gjort av meg med litt hjelp. Dessverre så hadde vi dårlig tid og gamle malingen ble ikke pusset vekk godt nok. Så førarbeid kostet ingenting men var så dårlig gjort at lakkeringsjobben ble bortkastet penger... Selve lakkeringen, hvis jeg husker det rett, kostet ca. 3000kr men det var kun selve lakkeringen.-OTO- wrote:Hvor mye kostet lakkjobben du satte bort, og den pussejobben du gjorde selv ca? Hva tror du prislappen ble?
Martins