-88 Syncro "Bluestar"

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Da var ledningsnettet til speilene byttet. Ut kom mange meter uorginal kabel og et par ruller isolasjonstape... Og på plass er et orginalt nett, med plugger der det skal være. Så om dørene en gang senere må av igjen så slipper jeg i alle fall å ta frem avbiteren sånn som jeg måtte i går. Heldigvis var ledningsstumpene ut fra selve speilhuset intakte, så der trengte jeg bare å sette på nye plastholdere til kontaktene. Justeringen er testet og funnet i orden, speilvarmen må jeg teste en dag det dugger :D
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Og idag kom stigen fra Gary :D :D

Montert og testet... dette var bra :D

Bilder kommer...
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Gjorde et impulskjøp her om dagen :D Snublet over dette her hos Komplett:

Image

Veldig fleksibelt, blir nesten som et miniatyr-kaffebord :D Montert på samme plass og. Ville ikke ha vanlig kaffebord i denne bilen da jeg syns det ble i veien for Reimoskapet... Og det er jo bord bak fra før :D

Og så dukket løsningen på sovebenk-problematikken opp som lyn fra klar himmel... Prøvde meg på litt snekring, men ble aldri helt fornøyd...

Forresten så er det oppholdsvær i dag, så da står det bilvask på programmet, og kanskje det til og med blir noen bilder av nymontert stige.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Det begynte å regne, så bilvasken er utsatt. Men her er uansett et bilde av stigen:


Image

Og så ser jeg at jeg skulle hatt svarte skruer til baklysene :oops:
Last edited by OddN on 02 Dec 2009, 01:24, edited 1 time in total.
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Du burde virkelig skjemmes over at du ikke har sorte skruer på baklysene ! Nei, det var en spøk :)

Syns du har en utrolig flott bil der Odd !
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Sunshine wrote:Du burde virkelig skjemmes over at du ikke har sorte skruer på baklysene ! Nei, det var en spøk :)

Syns du har en utrolig flott bil der Odd !
Takk skal du ha... Det med skruene bare vistes så godt på bildet... Har vel noe med blitzen å gjøre regner jeg med :D :D
Caravelle-Kai
-
-
Posts: 1734
Joined: 01 Nov 2003, 17:55
Location: Tynset

Post by Caravelle-Kai »

Slikt skal en Syncro se ut!

Veldig tøff! 8)
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Takker :D

Og så gleder jeg meg til å få mellomakselkryssene, sånn at bilen begynner å oppføre seg som en Syncro også. Sånn som den er nå, er den redd for skogsveier :lol:
RuneA
-
-
Posts: 624
Joined: 19 Feb 2006, 13:16
Location: Oslo/Tallinn

Post by RuneA »

Er en sånn strøken jeg bil jeg drømmer om, når jeg en dag skal over i syncro verdenen :)
Rune

Image
Hus på hjul

1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Ja Rune, det er bare å ta steget... Jeg angrer bare på at jeg ikke kjøpte syncro mye tidligere :D

Og den signaturen din minner meg på at jeg bestilte en sånn bumpersticker for lenge siden: " Home is where you park" står det... Kanskje på tide å leite frem og klistre på :lol:
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

I dag kom faktisk pakken fra Baxter med mellomakselkryss, Fikk også nye hjullager til foran. Har et lite prosjekt med bytting til lengre hjulbolter på gang, og da har jeg hørt at det er greit å bytte hjullager samtidig :D Hadde i allefall ikke lyst å begynne å demontere, for så å finne ut at jeg likevel måtte ha nye lager...
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by OddN »

Akkurat hjemkommet etter en uke på tur. Hovedmålet var Oslo, og Ekeberg, med veterandelemarked på lørdag og grombil på søndag. Tok det med ro nedover landet, og overnattet i bilen når jeg var lei av å kjøre. Stoppet på Melhus og spiste middag på torsdag, og da så jeg faktisk i sidesynet en kjent svart syncro i en rundkjøring. men rakk ikke å gi meg til kjenne :)

Var ute hos Martin på fredag og hentet diverse interiørting. GPS er oppskrytt :? Måtte ta mobilen i bruk for å finne frem... Tror kanskje den GPSen trenger en liten oppdatering, den hadde i allefall ikke hørt om Heggedal :?

Gleder meg til å begynne å montere, men først trenger delene en rens :D

Da jeg på returen kjørte over Dovrefjell hadde jeg litt fusking i motoren, og den stoppet en gang for meg, men etter en liten stund startet den igjen. Så fungerte den helt fint til jeg kom til Saltfjellet der det samme gjentok seg. Da var det ikke livstegn, og siden klokka var langt over midnatt, tok jeg likegodt kveld og la meg. Neste dag var motoren like død, og det luktet bensin. Tok ut pluggene og de var søkkvåte. Hadde heldigvis et sett plugger med, men etter bytte var det like dødt, og de nye pluggene var også våte av bensin. Orket ikke å stå ute i regnet og bedrive videre feilsøking, så en kompis fra Fauske ble tilkalt for å slepe bilen hjem. Regner med at noe i tenningsanlegget har tatt kveld, må bare opparbeide meg litt motivasjon til å gå ut å begynne. :?
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by OddN »

Nå ser det ut som at bilen har hatt et tilfelle av brain damage... Kanskje jeg spilte for mye Pink Floyd på turen. :D Skrudde ut to av innsprøytningsdysene, og med tenninga på sto det en konstant dusj fra begge dysene. Da jeg koblet fra ledningene stoppet det momentant :D Inn i delelageret for å lete etter ny innsprøytningshjerne, og med denne montert ser alt normalt ut... Har ikke prøvd å starte da oljenivået er langt over maks og innholdet lukter mer bensin enn olje :? Så et oljeskift står på programmet, og en liten sjekk av tenningsanlegget og så regner jeg med at bilen er i drift igjen :D
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by OddN »

Oljeskift og oppstart er utført... Og alt fungerer perfekt. :D Nå kan jeg konsentrere meg om å få den nyinnkjøpte innredningen på plass. Må vurdere å endre overskrift på denne tråden... Ikke mye Caravelle CL igjen nå. :D
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by OddN »

Baksete og sidepaneler er på plass... Nå er det endelig mulig å overnatte på en ordentlig måte i bilen igjen :D

Neste steg blir klappstolene. Tenker jeg monterer festene på begge sider, selv om jeg blir å bruke Reimoskapet mitt på førersiden... Må gjøre det mest mulig fleksibelt.

Nå er denne bilen ikke lengre en Caravelle, men en Bluestar Syncro :D :D Kanskje jeg til og med lakkerer speilene blå nå 8)
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by TaigAGreEn »

Steike for ei utvikling på denne bilen! Blir fint å se den live igjen. Kommer du innom en gang så tar vi et minitreff :D bilder...
Tage Vedal

T3-fan
Rapidspeed
-
-
Posts: 5167
Joined: 06 Feb 2005, 23:30
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170
Location: porsgrunn

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by Rapidspeed »

og hvor er bildene hen??!! :mrgreen:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by OddN »

Rapidspeed wrote:og hvor er bildene hen??!! :mrgreen:
Bilder... er da ingen her som liker det vel... 8)

Joda det dukker nok opp bilder etterhvert :D

Og Tage, vi kan godt ta et minitreff ei helg... er jo ikke lange turen.
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by Sunshine »

Tar av meg hatten for deg og denne bilen :) Gleder meg til å se bilder!
Minitreff, ja takk :)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Bugman
-
-
Posts: 2206
Joined: 24 Apr 2007, 19:48
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Location: Fjelldal/Harstad-Sør-Troms

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by Bugman »

OddN wrote:Baksete og sidepaneler er på plass... Nå er det endelig mulig å overnatte på en ordentlig måte i bilen igjen :D

Neste steg blir klappstolene. Tenker jeg monterer festene på begge sider, selv om jeg blir å bruke Reimoskapet mitt på førersiden... Må gjøre det mest mulig fleksibelt.

Nå er denne bilen ikke lengre en Caravelle, men en Bluestar Syncro :D :D Kanskje jeg til og med lakkerer speilene blå nå 8)
Takk for hyggelig samtale, Odd!

Det jeg skulle til å si var...

Du har bytta interiør i bilen igjen??
En ..(la oss kalle en spade for spade) tverr kar hos Biltilsynet sier at hvis man driver å bytter seter, matter osv. SÅ skal man etter retten egentlig inn til dem til etterkontroll.

Ka e di erfaring?

At praksisen varierer sterkt fra den ene Trafikkstasjonen til den neste bevises jo av det man leser i de forskjellige trådene her under prosjekter.
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by OddN »

Tjaa, viste bilen da jeg bygde om fra camping til 7-seter. Og fikk nytt vognkort for det. Den siste modifiseringa, fra 7seters GL til 7 seters Bluestar, er vel mer å regne som skifte av setetrekk :D den medfører i allefall ikke noe endring i vognkortet. Strengt tatt skulle vel klappstolene vært vist frem, siden de bare har topunktsbelter og står motsatt vei... Men vi snakker jo orginaldeler hele veien, så det burde ikke være noe problem. Det er jo såvidt jeg har skjønt sidevendte seter som er fy. Regner likevel med de blir inspisert neste gang jeg har et ærend på trafikkstasjonen...
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by OddN »

Her er noen etterlengtede bilder av interiøret. Har også hengt opp de orginale multivangardinene for anledningen :D Og så har jeg eksperimentert med LED i kupelysene, har prøvd en del forskjellige utgaver før jeg var fornøyd. De jeg har nå heter "high power" og "warm white" og er veldig lik en vanlig glødelampe i fargen. Det er et brett med 4 dioder i hvert kupelys, og så bruker de ca 50 mA per kupelys :D I motsetning til en 10watts pære som bruker nesten 1 A ! De kan med andre ord stå på i noen uker :D Skal jeg bruke bilen som camper må det spares strøm der man kan...






Image



Image
Last edited by OddN on 14 Jan 2011, 02:26, edited 1 time in total.
Bugman
-
-
Posts: 2206
Joined: 24 Apr 2007, 19:48
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Location: Fjelldal/Harstad-Sør-Troms

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by Bugman »

Odd!! Dette så FETT ut!!

Det derre der, det e et ordentlige Rock'n'Roll sete? Altså bra festet osv. Jfr tidligere tråd om emnet!?!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by OddN »

Takker :D vet ikke helt hva du mener med "ordentlig" rock'n roll sete. Det er i allefall orginal Multivan Bluestar, forøvrig samme mekanismen som liggesetet du fikk i GL bare at den er litt bredere. Festet i de to orginale hullene i hver side og ryggen låses i to "pinner" i sidene. Rock'n roll brukes jo like ofte om westfalia/reimo og andre "sovesofaer" der ryggen bare står i løse lufta...
avdem
-
-
Posts: 790
Joined: 26 Oct 2004, 11:27
Car: T3 1990 syncro mTDI
Phone: 48232026
Location: Stryn, Sogn og fjordane

Re: -88 Caravelle CL Syncro Trufa

Post by avdem »

Litt mer info om LED lysene? Plug and play? Hvor handla du?
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
Post Reply