Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

Jeg har i dag Kjøpt en 85 Caravelle T3 Reimo Camper med hevetak

Link:http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25883866 Så lenge linken fungerer.
Den er enda ikke hentet, men jeg har betalt den.

Etter som det ikke finnes noe tråd for å presentere seg selv, så får jeg gjøre det her først som sist:

Jeg fikk en god start på livet, da jeg er 1970 årgang født og oppvokst i Bærum og opplevde i barndommen en ufattelig plass komfort og luksus, men akk så mye kulde mine foreldre utsatte meg for. Vi hadde nemlig Volkevognbuss, en 71mod(tror jeg) som vi kjøpte i 1974. Men ikke akkurat hvilken Volkevognbuss som helst, nei dette var faktisk den fineste og mest velutstyrte T2a som noen sinne forlot fabrikken i Hannover. (Hvilken klysete skrytepave fra Blærum er nå dette tenker du, vel sån er det når vi fra Bærum prøver å holde oss til fakta.) Denne var hvit øverst og rød under beltet og hadde alt det utstyret som var mulig å få på en T2a, bortsett fra stigtrinn, (dersom det fantes). Jeg har dermed vært VWbuss-spotter siden jeg var 4 år. På den tiden var det vår familie i østre Bærum, og så tror jeg det var en Smiths-Venner familie eller noe sånt i Vestre Bærum, som hadde VWbuss som familiebil i Bærum, riktignok var det også noen som drev landhandel og lignende som hadde T2 men det var jo varebiler, vi hadde 7 seter Bus. Denne ble brukt til alt mulig, som campingbil i ferier, som flyttebil for venner og bekjente, til å transportere stein til murene rundt huset, eller kunne fylles opp med 10-12 unger når vi ble hentet i barnehaven eller på skolen. Dessverre var/er ikke min far så veldig flink til å ta vare på bilene, så etter å ha blitt stoppet i teknisk kontroll i 1981 ble det for dyrt å reparere den, så vi kjøpte en -77 T2B og tok skiltene av den gamle, og solgte den etter hvert for en billig penge. T2Bn hadde 2 liter så den gikk betydelig bedre, den hadde et u-originalt stigtrinn, mørk folie på siderutene bak, hengerfeste og kasettspiller, ikke bare radio, den var hvit men hadde rødt tak og de 40 nederste cm, så var det 8 seter med mulighet for å legge ned baksetet, noe det ikke var i T2a, så på T2b tok vi ofte ut 2 seteren i midten. Denne ble etter hvert min første bil, jeg overtok den noen måneder før jeg ble 18 og den stod parkert hele vinteren, og var klar til bruk da jeg tok lappen, noe som sammenfaldt med at vi hadde klassefest, så jeg fikk kjørt alle i klassen den dagen jeg tok lappen. Desverre var denne i såpas dårlig forfattning, mye rust, bremser som ikke var helt bra, dynamoen tok kvelden, vifta som blåste varmluft forrover fra motoren var gåen, jeg måtte ha vinterdekk, årsavgift og forsikkring, så denne ble levert til hugging 23.12.88 og hadde da bare gått 155.000km Familien var da uten VW buss til -91 da klarte jeg å overtale mine foreldre til å kjøpe T4 minibuss. vi prøvekjørte en varebil, for noe Caravelle hadde de ikke på Auto E18, og så tegninger av hvordan den ville bli, med langsgåene seter bak. Vi kunne velge mellom hvit CL levert i begynnelsen av juli eller andre farger og utstyr i september, så da ble det hvit 2,4d levert 05 eller 06 juli 91(det var i alle fall en fredag) Denne kostet 155.000 + km teller til 5900.
Vi hadde den hvite T4n til modern kjørte i grøfta langs Eina en natt høsten 93 (Ehh. det kom en rev over vegen!!) Allerede dagen etter var fadern på AutoE18 og fikk pris på ny T4 Denne gangen på en burgunderrød metalik, med armelener på forsetene. så da beskjeden kom fra forsikrings selskapet, om at den gamle ble kondemnert, tok han en telefon til Auto E18 og bestilte den nye, som de fikk etter en uke. Denne kostet 211.000 og vi kom akkurat etter Km teller kravet. Denne hadde mine foreldre til julen 99 da jeg overtok den, og dro på 6 ukers ferie til Chamonix. Min far hadde lagd en del merker og mindre bulker i den og den hadde fått mye lakkrust, så sommeren 2001 fikke jeg lakkert den opp. De som gjorde jobben drev også med bilberging, og hadde en brent T4b Transporter stående så grill og fangere ble flyttet over til min og så ble alt lakket, i tilegg til at alle stolper mellom vinduene, ble lakket sort, også A-stolpen men ikke den bakerste. Etter hvert hadde jeg problemer med at starteren ikke fikk tak på startkransen, et starterbytte hjalp et år, men jeg ble etter hvert lei av å dytte den 2 tonn tunge bilen, så jeg fikk turnet svingjulet, så jeg gav den bort til en kammerat som har julpet meg mye, og jobber på bilverksted, men det er nok enda en stund før den kommer seg på vegen. Jeg har dermed vært uten bil i 6mnd så behovet for en Vw bus har gitt abstinenser.
Min Far hadde tenkt å kjøpe en nyer brukt TDI i 2000 men de fleste hadde gått rundt 120.000 og var 60.000 biligere en en ny kostet, så i slutten av Januar 2000 tok han turen, litt ved en tilfeldighet, da han ventet på bussen, innom Møller Skøyen og spurte om de hadde flere Minibusser med langsgående seter bak, jo de hadde en eneste slik, som de hadde lurt unna det nasjonale systemet til importøren (fra 01.01.00 må minst 10 seter være fremover for å få minibuss avgift) han fikk et tilbud på 310.000,- og satte seg på bussen hjem, vel hjemme fortalte han min mor at hadde fått et tilbud på den siste med denne seteløsningen, og at han hadde bestemt seg for å slå til, min mor sa umiddelbart javel, og 5 min etterpå ringte han Møller Skøyen og sa han ville ha den. Etter en lit lenger ferie i ett eller annet sydlig strøk fikk de den levert da de kom hjem. Denne er dermed registrert i slutten av februar som en av de siste. Men trenger absolut et større overhaling utvendig, den har jo bare gått 230.000km. Jeg regner med at han kommer til å beholde den i mange år fremover, men den blir muligens nedregistrert til Personbil.
Her har du dermed min og familiens forhold til VwBus gjennom 36(-2,5)år
Jeg regner med at jeg etter hvert får lagt ut noen bilder fra "gamledager", av familiens Vwbusser i det mindste har vi en del 8mm filmer av bilene, som er digitalisert, hvor jeg kan hente ut bilder.

Jeg skulle jo foresten presenter med så da får man jo ta med sivilstand: Ungkar og bosted Majorstuen og yrke Turbusseier

Marius Clausen
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

Hva skal jeg så gjøre med denne bilen?
En ting som i alle fall er helt sikkert, er at taket skal lakkes i samme beige som øvre del av bilen. jeg lurer også på å lakke A-stolpen og "pansereret" Dessuten har jeg lyst på å sandblåse/syredyppe felgene, og lakke de beige, sammen med kromkapsler og whitesides burde vel det bli bra. En frontspoiler bør vel også på og et senkesett, jeg er bare usikker på om jeg bør gå for Coach fjærer, som man sikkert finner på høggern eller 45mm senk. Med coach fjærer trenger jeg vel ikke å bytte dempere. Dessuten vil jeg ha en myk og komfortabel bil, jeg har aldri set vittsen med en ukomfortabel Go-kart fjæring.

Men først av alt skal jeg få orden på motoren. Det er altså slik at den starter og går, men når den så stopper igjenn så får man ikke startet den, antakelig er det da en temperatur sensor i motoren som er spinnvil eller så er Digijet`n gåen. Noen som har erfaring med dette. Motoren går, men den tenner ikke.
Caravelle-Kai
-
-
Posts: 1734
Joined: 01 Nov 2003, 17:55
Location: Tynset

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Caravelle-Kai »

Buss Marius wrote:Jeg har i dag Kjøpt en 85 Caravelle T3 Reimo Camper med hevetak

Link:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25883866
Så lenge linken fungerer.
Har du bilder av T2A'en? Høres fin ut. :)
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
hansstef
-
-
Posts: 2055
Joined: 18 Jul 2009, 21:41
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Location: Bergen

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by hansstef »

45 mm har jeg med org fjører. Funker bra med lette hjul. Med stålhjul ville jeg gått for coachfjær.

Taket må matche, men A-stolpen og panser syns eg skal få være i fred. Sett heller inn rundlykter, det kler denne two-tone lakken bedre. Litt senk og org. restaurerte felger er mitt tips. Ut i fra egne meninger så klart! Åja...White Walls blir awsome! :wink:

Ellers vil jeg bare si grattis med tøff vogn og velkommen til et kjekt forum :D

PS: du har kanskje sett at Pål_B her på forumet tilbyr syredupping for medlemmer :wink:
Hans Sæle
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Tur-Bo »

Hei, og velkommen til oss. Du har jo åpenbart vokst opp med lukta av vw i nesen :D .
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Tur-Bo »

Litt inspirasjon :wink:

Image
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

Tur-Bo wrote:Litt inspirasjon :wink:

Image
Herlig bil :D ja jeg vil ha rundlykter, men tror jeg skal vente til etter sommerferien, Skal til Fotball-VM i Tyskland i sommerferien og der er det greit at bussen ser litt nyere ut, da det er miljøsoner og dermed katalysatorkrav i de fleste byer.

Lukten av VW i nesa!!, Nei det er frosset fast i blodårene, har vel fått frostskade på hjernen også. :D

Bilder av T2A, nei det er det dessverre dårlig med, å fremkalle bilder var dyrt på 70 tallet. Men vi har en del digitalisert film, der den er med, som jeg skal få lagt ut enkelt bilder av, med tid og stunder, men T2a med stort soltak og høye forseter var sjelden da og enda mere nå. Den ble kjøpt ny i tyskland av en kar fra Harald A. Møller systemet, som jobbet noen år på Vw før han tok den med seg hjem som flyttegods. Han krysset av alt på utstyrslista da den ble bestilt. egentlig litt, nei veldig, trist at min far fikk den.
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by TaigAGreEn »

Takk for fin historie :D

Flott fargekombo på Reimocamperen! Tror absolutt den ville kledd rundlykter, moderat senking og noen fine porschehjul 8)
Tage Vedal

T3-fan
Bugman
-
-
Posts: 2206
Joined: 24 Apr 2007, 19:48
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Location: Fjelldal/Harstad-Sør-Troms

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Bugman »

Ja, historien om din interesse for disse bilene var skikkelig bra!

Ang. det med den T2a'n....vel vi er vel mange som skulle ønske at man visste på et tidligere tidspunkt det man vet idag!

Lykke til med en Fin-Fin bil, Marius!!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Bugman
-
-
Posts: 2206
Joined: 24 Apr 2007, 19:48
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Location: Fjelldal/Harstad-Sør-Troms

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Bugman »

TaigAGreEn wrote:Takk for fin historie :D

Flott fargekombo på Reimocamperen! Tror absolutt den ville kledd rundlykter, moderat senking og noen fine porschehjul 8)
Den skal vel også originalt ha rundlykter..

Og det Tage sier om moderat (Coach-) senking og noen tidriktige, fete hjul...det er jeg med på! :)

Alt som er reversibelt i løpet av en helg, er Go i min bok!

Ser frem til bilder av Go´bilen!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

TaigAGreEn wrote:Takk for fin historie :D

Flott fargekombo på Reimocamperen! Tror absolutt den ville kledd rundlykter, moderat senking og noen fine porschehjul 8)
HÆÆ??? Porsche? mener du føks felger??
Nei ittno er som originalt.
Dessuten blir det billigere med originalt en noe nytt. Jeg har et sett med Alufelger, med Nankang dekk, etter T4n som det bør være mulig å få på, men det er en sprekk i den ene, så jeg får se... Dessuten blir det ikke så bra som originale stålfelger, Ellers så får fadern dem, til sin T4b eller så går de på min gamle. kan egentlig ikke se helt for meg at det blir bra på denne. De eneste som vil kle denne er tilsvarende det som er på Diesel-Djevelen
Rundlykter bør på i slutten av juli, etter at jeg kommer hjem fra Tyskland. Det blir også litt leit å bli ferdig med alt med en gang, da er jo morroa over.

Er jo livredd å få Folkerøysla mot dårlig styling på nakken, det er vist værre en T2 i minuss 40

Jeg har lurt på om jeg skulle starte egen tråd underT2 med skrekkhistorier og tripp reports fra 70 og -80 tallet, får ta det eldste først, hvis det er 25års foreldeses frist for barnemisshandling. :D

Håper selv at jeg finner noen bilder av T2An. Jeg har alltid ment at den hadde ventilasjons vindu forrerst i alle sideruter, også det bak skyvedøren og var "grillen" forran hvit eller rød? og hadde den kromlist rundt?
Dessuten lurer jeg på om mine foreldre har forteltet vi kjøpte brukt i 74 og hvor har det blitt av T3 brosjyrene fra gutteromet, hadde en hel pose med dem fra 82 til 90, ble det kastet da de flyttet?

Men nå gleder jeg meg aller mest til den blir hentet i morgen
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by OddN »

Flott bil, har vært mange ganger inne på den finn-annonsen og siklet... Men uansett hvordan jeg prøvde å overtale meg selv sa fornuften at jeg ikke har plass til en T3 til :? Men det er godt å se at den (snart) er på plass hos en entusiast. Klassisk fargekombinasjon, men kan sikkert bli fin med beige tak også. Og rundlykter fortjener den absolutt. Når det gjelder felger er det jo like mange meninger som det er eiere, men om jeg får lov til å foreslå noe så måtte det bli 1.generasjon Caratfelger (telefonfelgene). Og kromfangere er aldri feil på en tidlig T3.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

I dag har jeg vært og hentet doningen, og fått den hjem til mine foreldre. I og med at det for øyeblikket ikke er skilter på den så vil den kjapt bli tauet bort i Oslo, så da kan den like gjerne stå hos mine foreldre, som alikavel er bortreist.
Bilen stod ved en låve ved Moreppen og med det merkelige motorproblemet som er på denne, så startet jeg den ikke opp før alle formalia var i orden og det bare var å kjøre. Etter som bilen var iskald, var det litt ising på frontruta så jeg hadde problemer med å se vegen i lav motsol, det, i kombinasjon med en ukjent girkasse, gjorde at jeg fikk motorstopp etter 3min kjøring, så da måtte min kammerat, som hadde Passat 130TDI 4Motion taue meg til Statoil i Li krysset. Der ble det fylt 95 oktan for 300kr og lånt en pose varmt vann, så jeg fikk varmet opp fangerne og festet prøveskiltene vi tauet så videre og inn på E6 satte jeg den i 5 og fikk liv i motoren, inn på en havarilomme for å fjerne slepetauet og så kjørte jeg videre for egen maskin. Det fusker litte grann men gikk greit mot og gjennom Oslo. Dro litt i spakene til varmen og pluttselig kom det varme :D På Shell på Strand ble det fylt helt opp med 99oktan, men da jeg skulle kjøre videre stoppet den. Frem med slepetauet igjenn og ut på E18, men nok en gang startet den og jeg kunne kjøre videre for egen maskin hjem til mine foreldre. Etter som de er bortreist, og bilen dessuten står på sommerdekk var jeg nødt til å rydde innkjørsel og plassen forran garasjen for snø. Fikk tatt der den skal stå, og litt i innkjørselen og så provde jeg å kjøre inn først en gang og kom ett stykke, så enda en gang og da manglet det bare 2m før den kom til der den skulle stå, ut igjenn og prøve på nytt, men da stoppet den, med rompa 1m ut i kjørebanen der det går rutebusser. Jeg måtte da spa hjulsporene rene, og dytte den mens jeg kjørte på starteren og har fått den 2,5 meter frem, så da får den stå der til i morgen, så får jeg begynne å se på dette da. Får også ta noen bilder, kanskje finner jeg også ut hvordan jeg legger det ut :shock:
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

Her går det unna :D

I dag skulle jeg ohme litt på kontaktene til Digijet'n for å se om jeg ble noe klokere, men da jeg kom til bilen hadde jeg glemt skjemaet hjemme :evil: Derimot fikk jeg montert et fantastisk kvalitets bilstereo fra Biltema, som har ligget ubrukt her hjemme i 2 år, så da har det i alle fall skjed noe. Snøen var nå borte fra taket, så jeg fikk løftet det, og sett hvordan den er med hevetak. Stoffet var helt, men hadde definitivt behov for en omgang med imprignering. Madrassen var overraskende tynn, skal jeg ligge der, må den være tykkere.
Ellers gjør man noen overraskelser når man kjøper brukt, som at km telleren ikke går lenger en til 99999, noe som er ganske utrolig på et nyttekjøretøy. Den har derfor ikke gått 103.000 men ?10.300km hadde det ikke vært 17minus og møkt da jeg så på den, hadde jeg sett at det i vognkortet stod at det var byttet til 112hk motor. Uansett føler jeg meg ikke snytt, kuppet har bare blitt mindre.
Lyktene er u-originale, da det er nærlys ytterst og fjern på innerste lampe. Det har sittet "armelener" på fordørene, disse er blitt fjernet for å få plass til nye seter med armelener.
Jeg får tegne forsikkring og få skilter på den, så kan jeg i alle fall flytte den ha den parkert hjemme og begynne litt mer intensivt å lete etter motorfeilen.
Jeg har ikke klart å finne ut hva fargekombinasjonen på bilen er, i henhold til transporter brosjyren fra 08.84 kan det være B8 Toskanabeige eller D6 Timorbeige øverst. Nederst kan det bare være T3 Merianbrun, noen som vet hvilken jeg har?
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by OddN »

Nesten helt sikkert Toscanabeige/Merianbrun. Kombinasjonen Timorbeige/Merianbrun var vel forbeholdt GL.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

Her går det fremmover med stormskritt.....

Gårsdagen startett med PKK Fikk feil på vindusspyler på h.side slarkete hjullager VF oh HB. CO ble ikke målt da det var for stor eksos lekasje. Bakfanger manglet endestykker og så manglet det skilt. Relativt overkommelig egentlig.
Etter PKK var det å starte på den laaange turen fra Bærum til Drammen. Its not only-only Når bilen stopper hvis gassen slippes brått, kom helt til bunn av Bellevue dumpa (den etter IKEA for de som ikke er lokalkjent) der fikk jeg stopp kl 16 i V. felt :D Koblet på slepetau og ut med haikefingeren, men å hjelpe noen er en uting for fine vestkantfolk. Etter 500 biler stoppet det en kar med US pick-up, som dro meg igang. Det gikk så greit helt til Liertoppen, der sto temp måleren på max og lampen blinket. Kjørte ned til Statoil med bare svakt gasspådrag. Etter tunellen paserte en bil som tutet og vinket, så da stoppet jeg på Statoil, hvor personen i bilen fortalte at det rant vann. Dette viste seg å være vannkannen som hadde veltet, med en kork som ikke satt helt på. Altså helt ufarlig :lol: .
Turen fortsatte videre, men ved "Egget" i tunnelen ble det ny stopp. Ringte Rudeboy, som akkurat hadde bestilt kebab, han skulle komme, men etter noen minutter kom det også her en kar, denne gang i Hiace, som tauet meg igang og jeg klarte meg fint frem til Esson ved Åssiden..

Takket være Ducce så har vi/han lokaliser feilen på motoren, det var brudd på ledningen fra tempgiver for injection. Etter dette funket den helt fint. I lyskrysset bortenfor treffplassen var det to biler forran meg, som også tok u-sving,
de stoppet opp etter svingen, for å kjøre omkapp bortover rettstrekka. De var ikke helt fornøyd da jeg kjørte forbi dem på gresset. :D Herlig drag i disse bilene....
Over Drammensbrua gikk det fartsgrense + mva, da kom det litt vibrasjoner, antakelig pga dårlige hjullager. Så har jeg skjønt hvorfor bilen er litt småbulket på sidene bak. speilene tåler ikke høy hastighet, de bretter seg inn i 100km/t. Er det mulig å stramme speilene??

Sliter også med dårlig jording, da batteriet ikke klarer å få starteren til å dra rundt. Dette er nok det første som blir utført. Ducce fant også vannlekasje fra temp giver, så det er pri 2.

Forsikring begynner å gjelde fra 01.07 så da kommer skiltene på, Forsikring kom på 2600,- men da bare med 5000km kjørelengde. 01.07 får jeg halv årsavgift også....
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by erjo »

Fin bil, det der, så den lå på finn.no, jeg også, for en tid tilbake. Denne fargekombinasjonen er jo veldig fin. Ser jo rimelig ren og rustfri ut også. Her er det nok mye bil igjen.

Og husk: vi hilser når vi kjører T3 og treffer en annen T3 på vegen.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by ducce999s »

Ja du kan stramme speilene, bare ta de løs og trekk til på mutteren på undersiden.

Godt at bilen fungerte bra hjem

Jeg hadde satt lekkasjen som pri 1 og jordning som pri 2 og kabelbruddet som pri 3, uten disse kan du glemme å få godkjent på pkk

men du har også noe tenningsfeil læt det som, sjekk tennkabler og tenninginnstilling
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

ducce999s wrote:Ja du kan stramme speilene, bare ta de løs og trekk til på mutteren på undersiden.

Godt at bilen fungerte bra hjem

Jeg hadde satt lekkasjen som pri 1 og jordning som pri 2 og kabelbruddet som pri 3, uten disse kan du glemme å få godkjent på pkk

men du har også noe tenningsfeil læt det som, sjekk tennkabler og tenninginnstilling
Da jeg skulle parkere, fikk jeg ikke startern til å dra godt nok rundt. Å ligge under å skru en bil som ikke kan kjøres opp på klosser, så man får plass under, er veldig trangt og ubehagelig. Dessuten lekker det ikke når bilen står, så da blir pri 1 å få den til å starte, og så tar jeg de andre rett etterpå. Bilen skal uansett ikke brukes før 01.07 så da har jeg litt tid.

Erjo: Bilen ser nok bedre ut i annonsen, en i virkeligheten, mye småbulker her og der som ikke jeg så i 17 kuldegrader i mørket :? men hva kan man forvente av en bil til 12.000,-?? Uansett angrer jeg ikke, og føler meg uansett ikke på noen måte snytt, det er bare et litt minder kupp. Kan vel hende det blir en liten tur med bilen til et stort land rett sør for østersjøen om et par år, for full strekk og lakkering, men i samme farger. Kan uansett ikke se for meg at jeg kommer til å selge den, da skal det komme en komplett idiot og by veldig mye for den. Eller jeg kommer over en original Syncro 16 Westfalia til gibortpris, men det er mindre sansynlig en å bli truffet i hodet av en Concorde.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Buss Marius »

30 mai var jeg innom tviltilsynet på Jessheim, der skiltene har ligget lagret siden desember, for å stille et spørsmål. Kunne jeg få ut skiltene 01. juli??? bilen har siste siffer 5 og skal ha PKK i Mai, har man skiltene på har man frist ut juli før skiltene må av, men hva når skiltene ikke er på bilen?? Svaret jeg fikk, var at skiltene kunne jeg få på i juli, bare å ordne forsikkring og betale omreg. avg. 14. juni ordnet jeg forsikkring som skulle gjelde fra 01.07 Jeg har fått papirene på at forsikkringen er i orden men i henhold til Tviltilsynet var den ikke forsikret kl 08.45 men i henhold til Gjenstridige var forsikringen aktiv da jeg ringte dem kl 12.00 Uansett så kom jeg ingen veg når Tviltilsynet ombestemmer seg, fra den ene gangen til den andre.
Det er helt utrolig hvilken inkompetanse som er, spesielt hos disse idiotene på Jessheim, selv et så enkelt spørsmål klarer de ikke å gi korrekt svar på. Når det gjelder gutta i kontrollhallen så er de så vanskelige at f. eks Vest Buss i stryn, sin avdeling i Lillestrøm heller drar til Drammen en jessheim, når busser skal registreres. Det burde hete Neiheim og ikke Yesheim

2er feilene jeg har, er manglende endestykker på bakfanger og eksoslekasje, det siste har gjort at avgasskontroll ikke er foretatt, så nå får jeg orden dette så fort jeg bare kann. kommer til å begynne litt ut på mandagen, før jeg drar på treff i Drammen. Også denne gang i Toyota, huff æsj faa...
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by ducce999s »

har fanger liggende med endestykker

bare bli med meg hjem på mandag så finner vi. Kan nok også finen en eller annen i chrome og :)

hva gjelder regelverk så er denne grei å lese inn seg på

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... 222b378e28
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by hunter »

litt rart at Rudeboy ikke har spurt etter bilder ennå... så da får jeg ta på meg den jobben :)
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Rudeboy »

Trudde signaturen min følger med hvert innlegg jeg lagrer ?
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by hunter »

Rudeboy wrote:Trudde signaturen min følger med hvert innlegg jeg lagrer ?
se det ja :) men da har kanskje Marius fått med seg at vi ønsker flere bilder :)
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Marius sin 85 T3 112 Reimo Camper

Post by Tur-Bo »

Buss Marius wrote:30 mai var jeg innom tviltilsynet på Jessheim, der skiltene har ligget lagret siden desember, for å stille et spørsmål. Kunne jeg få ut skiltene 01. juli??? bilen har siste siffer 5 og skal ha PKK i Mai, har man skiltene på har man frist ut juli før skiltene må av, men hva når skiltene ikke er på bilen?? Svaret jeg fikk, var at skiltene kunne jeg få på i juli, bare å ordne forsikkring og betale omreg. avg. 14. juni ordnet jeg forsikkring som skulle gjelde fra 01.07 Jeg har fått papirene på at forsikkringen er i orden men i henhold til Tviltilsynet var den ikke forsikret kl 08.45 men i henhold til Gjenstridige var forsikringen aktiv da jeg ringte dem kl 12.00 Uansett så kom jeg ingen veg når Tviltilsynet ombestemmer seg, fra den ene gangen til den andre.
Det er helt utrolig hvilken inkompetanse som er, spesielt hos disse idiotene på Jessheim, selv et så enkelt spørsmål klarer de ikke å gi korrekt svar på. Når det gjelder gutta i kontrollhallen så er de så vanskelige at f. eks Vest Buss i stryn, sin avdeling i Lillestrøm heller drar til Drammen en jessheim, når busser skal registreres. Det burde hete Neiheim og ikke Yesheim

2er feilene jeg har, er manglende endestykker på bakfanger og eksoslekasje, det siste har gjort at avgasskontroll ikke er foretatt, så nå får jeg orden dette så fort jeg bare kann. kommer til å begynne litt ut på mandagen, før jeg drar på treff i Drammen. Også denne gang i Toyota, huff æsj faa...
Er omregistreringen ordnet ? hvis den ikke er ordnet i løpet av to uker blir forsikringen slettet fra biltilsynets register, dvs. at selv om forsikringen er betalt hos ditt selskap kan ikke biltilsynet se det i sitt register. forsikringsselskapet må sende ny mld.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Post Reply