T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Renax »

Ja til Gcaps, nei til baycapen, den passet ikke heelt i mine øyne.
Forøvrig skal biler over 1200kg gå på diesel, offroadere heves, 2wder senkes

Sent from my X506-3G using Tapatalk
Rapidspeed
-
-
Posts: 5167
Joined: 06 Feb 2005, 23:30
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170
Location: porsgrunn

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Rapidspeed »

Renax wrote: Forøvrig skal biler over 1200kg gå på diesel, offroadere heves, 2wder senkes

Sent from my X506-3G using Tapatalk
Amen...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Renax »

Ja til Gcaps, nei til baycapen, den passet ikke heelt i mine øyne.
Forøvrig skal biler over 1200kg gå på diesel, offroadere heves, onroadere senkes, bønder bør sette capsen med bremmen oppover og svensker trenger bakrutesjalusi.
Stive håndledd brekker lettere.

For min del er snø på ruta et fraverende problem, og mot sola har jeg noen greier som henger ned fra taket på innsiden av ruta, samt tonet øvre del av ruta. Så jeg synes disse diskusjonene om den har en funksjon er unødvendige, den har en helt klar funksjon, nemlig at bilen ser bedre ut med enn uten.
En funksjon den deler med mange andre deler på bilen.



Sent from my X506-3G using Tapatalk
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Tur-Bo »

Renax wrote:Ja til Gcaps, nei til baycapen, den passet ikke heelt i mine øyne.
Forøvrig skal biler over 1200kg gå på diesel, offroadere heves, onroadere senkes, bønder bør sette capsen med bremmen oppover og svensker trenger bakrutesjalusi.
Stive håndledd brekker lettere.

For min del er snø på ruta et fraverende problem, og mot sola har jeg noen greier som henger ned fra taket på innsiden av ruta, samt tonet øvre del av ruta. Så jeg synes disse diskusjonene om den har en funksjon er unødvendige, den har en helt klar funksjon, nemlig at bilen ser bedre ut med enn uten.
En funksjon den deler med mange andre deler på bilen.



Sent from my X506-3G using Tapatalk
:D :D
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

Det kom en pakke fra Finland idag (oberschlachter) :-)
Håper jeg får tid til å skru litt i denne uka.
Image
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Tur-Bo »

GLENN MARVIN wrote:Det kom en pakke fra Finland idag (oberschlachter) :-)
Håper jeg får tid til å skru litt i denne uka.
Image
Hvordan er det med frakt og sånt fra dem ? Dyrt?
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

Frakt kostet ca 100 kr tror jeg, var iallefall ikke dyrt. Skjekk internettsiden deres.
De trekker av Finsk toll 23% og da kommer det Norsk toll 25% til.
Det var de heve`delene jeg ville ha, så tenkte jeg ville prøve dette firma. Ser ut til å være solide deler iallefall.
Det koster å kjøre første klasse :-)
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

Da er solskjermen på!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Samt at toseteren røyk ut og et armlene`sete kom inn i stedet.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
DKVW
Posts: 70
Joined: 02 Sep 2007, 21:26
Phone: 004798014263
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by DKVW »

:D
T3-B.us
Medlem av Kristiansand Bus-Depot™

Alt for mange T3
98014263
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Tur-Bo »

Den plasseringen av ekstralysa var kreativ, kan faktisk ikke huske å ha sett det før . :-)
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

Tur-Bo wrote:Den plasseringen av ekstralysa var kreativ, kan faktisk ikke huske å ha sett det før . :-)
Både JA og NEI. Xenonlys, lyser godt. Kan heller ikke huske å sett noen T3 med lykter der, DERFOR måtte jeg prøve det.
JA til utseendet, ser nokså greit ut der samt uvanlig plassering.
NEI fordi at lysene sitter helt inntil radiatoren, så ved et uhell kan radiatoren lett skades, og at fordi lysbildet blir så feil pga stor avstand mellom lykter og øyer, lysene langt nede og en sitter høyt så forsvinner sikten bak bakketoppene i mørket, en ser ned i dumper og slikt men det er ikke noe lys der.
Blir vel til å bytte de ut med noen tåke/grøftelys og montere langlysene lenger oppe.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

3cm heving foran med litt lengre fjærer samt spacere fra Oberschlachter.
Image

Image

Image

Image

Samt sveist sammen en bøyle til noe lys og reservehjulsfeste. Noen som klarer å se hvor den bøylen er tatt utgangspunkt fra?
Image
Eksperimenterer med hvilke eksra langlys jeg skal ha på.

Samt fikk tak i en riktig skiltholder.
Image

Image

Etter litt innspirert kjøring under Syncrosium2 trenger jeg nå to nye støtdempere foran, er det noen her på forum som har to stk liggende i hylla de ikke har bruk for?
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Tur-Bo »

Den bøylen din ligner veeeldig på ryggen på et kombisete :wink:
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

Tur-Bo wrote:Den bøylen din ligner veeeldig på ryggen på et kombisete :wink:
:)
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

[url=http:364.photobucket.com/user/glsyncro77syncro/media/Mobile%20Uploads/IMG1032_zpsc917a298.jpg.html]Image[/url]

Har overhalt en sliten viscose en hadde liggende og byttet den som sto i bilen da den var pinnestiv, Silikon med 30000 verdi og pakninger fra dieselkontor.de, inn i ovnen og bakt og den fungerer fint, 4 trekk virker bra og jeg kan svinge uten problemer.
Overhaler den som sto i også nå og den silikonen var jaggu svart og seig.

Monterte også et sett Trailmaster fjærer for litt siden.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Needforspace »

Inn i ovnen? Hvor mange gram med olje hadde du i?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Alf Torp
-
-
Posts: 1151
Joined: 06 Mar 2009, 13:50
Car: 86/91 T3 JX/AAZ
Phone: 40-62-70-60
Location: Skaun, Sør-Trøndelag
Contact:

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Alf Torp »

Hva brukte du for å fjerne den gamle silikonoljen?
Mvh,
Alf

- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 87 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle Syncro 1.6TD Trufa Halvcamper
- 90 T3 Doka Syncro 2.1 MV
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

Jeg fylte i de 284 gram som skal i. Og så lar man den øverste lutfteskruen være ute også baker jeg den i stekeovnen på ca 115 grader i ca 1,5 timer. Da setter den seg litt og pga varmen renner det noe overflødig silikon ut. Kjøles og så inn med lutfteskruen.
Jeg unnlater å kalle det silikonolje men heller silikon da det er det jeg har lært meg.
Har lest en del på forum rundt i verden og det er mye god informasjon å ta til seg.
Til vasking går det greit med bensin og tynner, ingen av de er vel akkurat sunne å få i nesa, god ventilasjon er lurt.
Har kjørt med min overhalte viskose en god måneds tid og det ser ut til å virke bra, får se hvordan det går utover vinteren.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
Alf Torp
-
-
Posts: 1151
Joined: 06 Mar 2009, 13:50
Car: 86/91 T3 JX/AAZ
Phone: 40-62-70-60
Location: Skaun, Sør-Trøndelag
Contact:

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Alf Torp »

GLENN MARVIN wrote:Jeg fylte i de 284 gram som skal i. Og så lar man den øverste lutfteskruen være ute også baker jeg den i stekeovnen på ca 115 grader i ca 1,5 timer. Da setter den seg litt og pga varmen renner det noe overflødig silikon ut. Kjøles og så inn med lutfteskruen.
Jeg unnlater å kalle det silikonolje men heller silikon da det er det jeg har lært meg.
Har lest en del på forum rundt i verden og det er mye god informasjon å ta til seg.
Til vasking går det greit med bensin og tynner, ingen av de er vel akkurat sunne å få i nesa, god ventilasjon er lurt.
Har kjørt med min overhalte viskose en god måneds tid og det ser ut til å virke bra, får se hvordan det går utover vinteren.
Glimrende!

Hold oss kjørende informert. Eller løpende, dersom noe skulle slutte å virke :)
Mvh,
Alf

- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 87 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle Syncro 1.6TD Trufa Halvcamper
- 90 T3 Doka Syncro 2.1 MV
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Needforspace »

Det med å "koke" VCen i ovnen var nytt for meg. Lurer litt på hva som er hensikten? Om lufteskruen ble satt inn før den ble kjølt ned igjen ville det danne seg et undertrykk etter ved avkjøling, men når den blir satt i etter avkjøling vil jo ikke dette skje. Kan du forklare noe rundt dette?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
subwoofer
-
-
Posts: 3264
Joined: 12 Jan 2009, 19:26
Phone: 9entre3989en
Location: Sandefjord

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by subwoofer »

Du har altså redusert mengden noe ift de originale 284 grammene pga kokingen, og dermed gjort den litt mykere. Luftmengden i VCen styrer responsen i forhold til temperatur, når bobla er "borte" begynner trykket å bygge seg opp og VCen blir stivere. Uten trykkoppbygging vil den mest sannsynlig bli mykere med temperatur siden viskositeten faller med temperatur.

Glenn Marvin: Det er en silikonolje, korrekt betegnelse er (metyl/etyl/whatever)-siloxane. Finnes forøvrig i alt mulig rart, ikke minst i sjampo og balsam.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

Needforspace. Jeg baker den i ovnen, den må for all del ikke koke.
Subwoofer. Det er slik jeg har forstått at en del tyskere gjør, de har hatt problemer med overhalt viskose etter kort tid og de blir fort stive. Mulig at det kan ha noe med at de kjører lengre og fortere på den autobanen sin.
Ved å bake de får man viskose opp i temperatur og unngår for høyt trykk inni, har lest at det kan bli opp mot 100 bar inni ved bruk.
Min ble iallfall ikke slappere, synes den ble bittelitt stiv. Ved full sving kniper det litt men er fin å komme fram og opp ved glatt føre.
Jeg velger å kalle det (flytende) silikon inntil videre :-)
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

Skjer ikke så mye enn litt vedlikehold og måtte bytte et hjul lager framme da dette bare kolapset en dag.
Viskosen fungerer fremdeles fint.
Men fikk gjort noe idag etter at delene har ligget klar i 7 mnd.

Gikk fra stort hardt ratt og stor klokke og liten turteller.

Image

Til stort mykt ratt og stor turtelller og liten klokke.

Image
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by GLENN MARVIN »

Det har vist kommet en Syncro til her på gården. .. ikke min..

Image
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
Bugman
-
-
Posts: 2206
Joined: 24 Apr 2007, 19:48
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Location: Fjelldal/Harstad-Sør-Troms

Re: T3 SiKaSyncro med GLENN MARVIN bak rattet :)

Post by Bugman »

Du får gratulere fruen, Glenn Marvin!!

Fett med skyvedører - på begge sider!! :)
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Post Reply