Nå er det en stund siden forrige oppdatering her. Bilen har stått i garasjen til fattern på sørlandet i ca. en måned nå, men nå er den på vegen igjen. For å oppsummere har jeg satt på senkefjærer, nye dempere, nye skiver og klosser, nye hjullager forran, nye bremsesko og bremsesylindere. Har tatt litt tid, i og med at bilen har stått 6 timers kjøring unna, og jobb og forpliktelser her i Oslo gjør at jeg må bruke de ledige langhelgene jeg har, men det er ikke så mye man får gjort fra
torsdag kveld til søndag ettermiddag, når torsdagen går med til jobb og kjøring, samt halve søndagen går bort i kjøring..
Men jeg har stort sett kost meg, selv om det til tider var frustrerende, som når jeg var ferdig med å bytte bremseskoa, og jeg hadde så og si ingen bremsevirkning. Men nye sylindere og lufting gjorde susen!
Har, som jeg pleier, tatt noen bilder underveis:
Dette er fra første turen jeg var nede og skulle starte på bakbremsene.
Noen av de nye delene. Alt med unntak av bremseskoa og fjærer/ dempere er fra brickwerks. Fjærer og dempere kjøpte jeg fra Tage (hei Tage!) og bremseskoa kjøpte jeg på NBS.
H&R fjærer og bilstein dempere.
Her er det klart for montering av ny fjær og demper. Fant ut at det var ikke nødvendig å demontere så mye for å få ut fjøra, så på andre siden demonterte vi bare øvre bærekule.
Innsetting av hjullager. Gikk greit nok det, fikk teknikken på det etterhvert. Brukte det gamle hjullageret og den største pipa jeg hadde for å slå inn ringene. (Race på engelsk, hva heter det på norsk egentlig?)
En god kamerat av meg som var med å hjalp meg.
Og til sist, et bilde av det ferdige resulatet. Ganske fornøyd, syns rett og slett det ble råkult
Så nå mangler jeg bare å få godkjent senkingen. Har time til kontroll den 12 mai, men har ikke justert lysene enda. Noen innspill på hvor mange cm jeg skal stille de opp? Og hva gjelder camber bak som de ikke fikk justert på 4 hjulskontrollen, så tenke jeg å bare møte opp med kvittering på at jeg har vært på 4-hjulskontroll, og hvis de ber om papirer på verdiene av justeringen så får jeg bare spille uvitende og si "ja men verkstedet sa det var flott." Og hvis ikke det går så får jeg vel kappe de gamle boltene og montere nye, og bla opp "$$" for en ny 4-hjulskontroll..