1986 Westfalia Club Joker highroof

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: 1988 Westfalia Joker highroof

Post by Needforspace »

Fargene skal jeg ikke påstå noe rundt, men innredningene er litt forskjellige på disse to bilene, Narle har "buesofa" i stedet for de to grunne skuffene på siden, samme farge på selve innredningen.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: 1988 Westfalia Joker highroof

Post by OddN »

Bjørnar wrote:
OddN wrote:Bronsebeige er fin farge :-)

Og denne har vel den ensfargede lysebrun/beige velourinnredningen som var en "one year only" for Club Joker, altså kun for 86.
Ja stemmer nok det. Mener å ha sett at GL innredningen er lik? Ihvertfall dørtrekkene og padding på dashbord.
Nesten, men ikke helt. Stofftrekket i dørtrekkene gjenspeiler setetrekkene, så litt annet design på denne enn på beige GL.
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Re: 1988 Westfalia Joker highroof

Post by Bjørnar »

Da er Fiamma markisa montert. Det ble en ganske stor jobb å få montert den slik jeg ville. Alt av innertak og innredning som henger oppunder taket måtte demonteres for å komme til innsiden slik at forsterkninger kunne plasseres på innsiden av taket der brakettene til markisa er. Men det ble sterkt og solid. Markisa er 2 år gammel, men nesten ikke brukt. Den er hvit som de fleste andre, jeg har tenkt å lakkere den i en annen farge før den blir montert fast for godt.

Nå som innertaket er demontert, er det noe annet jeg bør tenke på nå som jeg har muligheten? Isolasjonen er helt fin uten tegn til fukt.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: 1988 Westfalia Joker highroof

Post by OddN »

Bjørnar wrote: Nå som innertaket er demontert, er det noe annet jeg bør tenke på nå som jeg har muligheten? Isolasjonen er helt fin uten tegn til fukt.
Strøm?

Om du feks vil ha mer lys eller kontakter ala sigarettenner/USB for lading av saker og ting oppe på hemsen, er det jo verd å trekke kabler til det nå.
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Re: 1988 Westfalia Joker highroof

Post by Bjørnar »

OddN wrote:
Bjørnar wrote: Nå som innertaket er demontert, er det noe annet jeg bør tenke på nå som jeg har muligheten? Isolasjonen er helt fin uten tegn til fukt.
Strøm?

Om du feks vil ha mer lys eller kontakter ala sigarettenner/USB for lading av saker og ting oppe på hemsen, er det jo verd å trekke kabler til det nå.
Ja tenkte på noe sånt. Har en dobbel usb kontakt til overs som kunne vært fin.
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof

Post by Bjørnar »

Noen som har div. tiltrekkingsmomenter på afn tdi motoren som de kan dele? Gjerne oljepumpe, bunnpanne, strammer til reg reim og senterbolt drev på veiva.
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof

Post by Bjørnar »

Dere som har montert tdi i bussene deres, hvordan har dere løst det med luftfilterboks/inntak? Vil gjerne benytte JX deler på venstre side i motorrommet. Har en afn som skal inn snart.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof

Post by OddN »

Bjørnar wrote:Dere som har montert tdi i bussene deres, hvordan har dere løst det med luftfilterboks/inntak? Vil gjerne benytte JX deler på venstre side i motorrommet. Har en afn som skal inn snart.
Hvis du bruker JX eksosmanifold bør det være plass til den originale luftfilterboksen.
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof

Post by Bjørnar »

OddN wrote:
Bjørnar wrote:Dere som har montert tdi i bussene deres, hvordan har dere løst det med luftfilterboks/inntak? Vil gjerne benytte JX deler på venstre side i motorrommet. Har en afn som skal inn snart.
Hvis du bruker JX eksosmanifold bør det være plass til den originale luftfilterboksen.
Ja, bruker jx manifold, tanken var å bruke jx luftfilteroppsett også. Hvis det ikke er noen som har gode erfaringer med andre løsninger.
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof

Post by Bjørnar »

Skal bestille meg nye rustfrie vannrør frem til radiator fra Justcampers, må, bør eller skal jeg bestille de plastrørbitene som står bakerst på originalrørene? Eller slipper man disse når man monterer nye rør?
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof

Post by OddN »

Bjørnar wrote:Skal bestille meg nye rustfrie vannrør frem til radiator fra Justcampers, må, bør eller skal jeg bestille de plastrørbitene som står bakerst på originalrørene? Eller slipper man disse når man monterer nye rør?
Jeg er litt usikker på hva du mener, men hvis det er denne du mener så må du fremdeles ha den:

Image
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof

Post by Bjørnar »

Dårlig forklaring fra meg! Jeg mener kjølerøra som går fra motorrommet og fremover under bilen.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof

Post by OddN »

Bjørnar wrote:Dårlig forklaring fra meg! Jeg mener kjølerøra som går fra motorrommet og fremover under bilen.
Det forstod jeg. Det var de plastbitene du spør om som jeg ikke skjønner hva er?
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof

Post by Bjørnar »

Da har Brunosten fått montert en AFN motor, men pga at jeg lånte mekkelokale mens jeg bytta motor ble det ikke tid til å gjøre det helt ferdig. Dette var i sommer, og fortsatt har jeg ikke fått gjort ferdig motorbytte. Det jeg lurer på nå er, fra hvilken motor/bil skal jeg plukke braketten til dynamoen for å få dynamoen lavere, slik at luka går igjen. Tdi’n kommer fra en passat m langsgående motor, jeg vet jeg må ha brakett fra en tverrstilt motor. Finnes det en bolt on løsning som gjør at jeg kan bruke servopumpe og vannpumpe fra tdi’n?
Jeg vet dette har vært oppe her i forumet for lenge siden, men jeg finner ikke igjen tråden.
Post Reply