1986 Westfalia Club Joker highroof
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: 1988 Westfalia Joker highroof
Fargene skal jeg ikke påstå noe rundt, men innredningene er litt forskjellige på disse to bilene, Narle har "buesofa" i stedet for de to grunne skuffene på siden, samme farge på selve innredningen.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: 1988 Westfalia Joker highroof
Nesten, men ikke helt. Stofftrekket i dørtrekkene gjenspeiler setetrekkene, så litt annet design på denne enn på beige GL.Bjørnar wrote:Ja stemmer nok det. Mener å ha sett at GL innredningen er lik? Ihvertfall dørtrekkene og padding på dashbord.OddN wrote:Bronsebeige er fin farge
Og denne har vel den ensfargede lysebrun/beige velourinnredningen som var en "one year only" for Club Joker, altså kun for 86.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 1988 Westfalia Joker highroof
Da er Fiamma markisa montert. Det ble en ganske stor jobb å få montert den slik jeg ville. Alt av innertak og innredning som henger oppunder taket måtte demonteres for å komme til innsiden slik at forsterkninger kunne plasseres på innsiden av taket der brakettene til markisa er. Men det ble sterkt og solid. Markisa er 2 år gammel, men nesten ikke brukt. Den er hvit som de fleste andre, jeg har tenkt å lakkere den i en annen farge før den blir montert fast for godt.
Nå som innertaket er demontert, er det noe annet jeg bør tenke på nå som jeg har muligheten? Isolasjonen er helt fin uten tegn til fukt.
Nå som innertaket er demontert, er det noe annet jeg bør tenke på nå som jeg har muligheten? Isolasjonen er helt fin uten tegn til fukt.
Re: 1988 Westfalia Joker highroof
Strøm?Bjørnar wrote: Nå som innertaket er demontert, er det noe annet jeg bør tenke på nå som jeg har muligheten? Isolasjonen er helt fin uten tegn til fukt.
Om du feks vil ha mer lys eller kontakter ala sigarettenner/USB for lading av saker og ting oppe på hemsen, er det jo verd å trekke kabler til det nå.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 1988 Westfalia Joker highroof
Ja tenkte på noe sånt. Har en dobbel usb kontakt til overs som kunne vært fin.OddN wrote:Strøm?Bjørnar wrote: Nå som innertaket er demontert, er det noe annet jeg bør tenke på nå som jeg har muligheten? Isolasjonen er helt fin uten tegn til fukt.
Om du feks vil ha mer lys eller kontakter ala sigarettenner/USB for lading av saker og ting oppe på hemsen, er det jo verd å trekke kabler til det nå.
Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof
Noen som har div. tiltrekkingsmomenter på afn tdi motoren som de kan dele? Gjerne oljepumpe, bunnpanne, strammer til reg reim og senterbolt drev på veiva.
Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof
Dere som har montert tdi i bussene deres, hvordan har dere løst det med luftfilterboks/inntak? Vil gjerne benytte JX deler på venstre side i motorrommet. Har en afn som skal inn snart.
Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof
Hvis du bruker JX eksosmanifold bør det være plass til den originale luftfilterboksen.Bjørnar wrote:Dere som har montert tdi i bussene deres, hvordan har dere løst det med luftfilterboks/inntak? Vil gjerne benytte JX deler på venstre side i motorrommet. Har en afn som skal inn snart.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof
Ja, bruker jx manifold, tanken var å bruke jx luftfilteroppsett også. Hvis det ikke er noen som har gode erfaringer med andre løsninger.OddN wrote:Hvis du bruker JX eksosmanifold bør det være plass til den originale luftfilterboksen.Bjørnar wrote:Dere som har montert tdi i bussene deres, hvordan har dere løst det med luftfilterboks/inntak? Vil gjerne benytte JX deler på venstre side i motorrommet. Har en afn som skal inn snart.
Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof
Skal bestille meg nye rustfrie vannrør frem til radiator fra Justcampers, må, bør eller skal jeg bestille de plastrørbitene som står bakerst på originalrørene? Eller slipper man disse når man monterer nye rør?
Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof
Jeg er litt usikker på hva du mener, men hvis det er denne du mener så må du fremdeles ha den:Bjørnar wrote:Skal bestille meg nye rustfrie vannrør frem til radiator fra Justcampers, må, bør eller skal jeg bestille de plastrørbitene som står bakerst på originalrørene? Eller slipper man disse når man monterer nye rør?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof
Dårlig forklaring fra meg! Jeg mener kjølerøra som går fra motorrommet og fremover under bilen.
Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof
Det forstod jeg. Det var de plastbitene du spør om som jeg ikke skjønner hva er?Bjørnar wrote:Dårlig forklaring fra meg! Jeg mener kjølerøra som går fra motorrommet og fremover under bilen.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 1986 Westfalia Club Joker highroof
Da har Brunosten fått montert en AFN motor, men pga at jeg lånte mekkelokale mens jeg bytta motor ble det ikke tid til å gjøre det helt ferdig. Dette var i sommer, og fortsatt har jeg ikke fått gjort ferdig motorbytte. Det jeg lurer på nå er, fra hvilken motor/bil skal jeg plukke braketten til dynamoen for å få dynamoen lavere, slik at luka går igjen. Tdi’n kommer fra en passat m langsgående motor, jeg vet jeg må ha brakett fra en tverrstilt motor. Finnes det en bolt on løsning som gjør at jeg kan bruke servopumpe og vannpumpe fra tdi’n?
Jeg vet dette har vært oppe her i forumet for lenge siden, men jeg finner ikke igjen tråden.
Jeg vet dette har vært oppe her i forumet for lenge siden, men jeg finner ikke igjen tråden.