Svart 2000 TDI

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
AlexanderT494
-
-
Posts: 171
Joined: 21 Sep 2009, 12:06
Car: T4 2000 TDI
Phone: 97 76 95 56
Location: Stjørdal

Re: Svart 2000 TDI

Post by AlexanderT494 »

Bilen tusler og går, og nå var tid for EU-kontroll. Kontrollen skal være gjennomført innen februar, men all erfaring tilsier at det kan være greit med litt tid til fiks.

Resultatet var to mangler, en jeg var klar over og en ukjent for meg.

Defekt horn var jeg klar over, fikk pristilbud på fiks:
Image

Dette tilbudet kommer jeg ikke til å benytte meg av. Nytt horn blir handlet på biltema, og fikset hjemme i garasjen.

Det jeg ikke var klar over var at vinterfelgene mine er for svake. 500 kilo pr felg er litt lite når aksellast er over 1500. Nye felger er bestilt, og blir byttet på mandag. De 1 år gamle Nokian varebilpiggdekkene blir flyttet over, og de gamle felgene selges. Nye felger blir slik:
Image

Tidligere i sommer har jeg byttet til en Pioneer DAB-radio - den fungerer utmerket. Anbefales for en bedre radioopplevelse i bil.

Så da er vi klar for ro nye år!
94 2,4D Kombi - Solgt
00 2,5TDI Ombygd kombi til 8-seter med T5-seter - Solgt
AlexanderT494
-
-
Posts: 171
Joined: 21 Sep 2009, 12:06
Car: T4 2000 TDI
Phone: 97 76 95 56
Location: Stjørdal

Re: Svart 2000 TDI

Post by AlexanderT494 »

Siden Eksoskjøleren røyk på Touranen rett før ferien, var det bussen som måtte ut å dra campingvogn igjen. Det gikk utmerket - 200 mil, med snittforbruk på 0,9 - der halvparten av kjøringen var uten vogn, men all kjøring var på Vestlandet...

Siden årets sommer har vært av typen våt og kald, har ikke savnet av AC vært det helt store.

Kona kjørte på en kantstein i ferien - og det 15 år gamle reservehjulet måtte fram. Nye dekk er handlet inn, men dekk-butikken mente at også felger burde byttes. Det får vente til etter EU-kontroll i høst. Bilen begynner å bli brun i kantene, og det frister å bytte den ut snart. Har tross alt hatt den i over 5 år, og så lenge har jeg aldri hatt noen annen bil.
94 2,4D Kombi - Solgt
00 2,5TDI Ombygd kombi til 8-seter med T5-seter - Solgt
Post Reply