T4 Caravelle

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
noresp
Posts: 39
Joined: 18 Sep 2012, 21:37
Car: T4 2.5TDI syncro -03
Location: Tromsø

T4 Caravelle

Post by noresp »

Endelig ble det Caravelle på oss! Og hele familen er storfornøyd! :D

Image

Innredning:

Image

Vurderer på sikt å ha 2+1 baksete i midten i stedet for 3 enkeltseter. Det skulle passe rett inn, eller..? Mest fordi jeg muligens kan få tak i 2-seter med originalmonterte isofix-fester til barnestol, og det hadde vært veldig greit.

Jeg kommer nok til å presentere diverse problemstillinger her etterhvert som de sikkert dukker opp. Litt småfiks er det alltids, men dette forumet er jo en uttømmelig kilde til inspirasjon og hjelp.

mvh
Neergård
-
-
Posts: 5000
Joined: 17 Jul 2010, 01:46
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848
Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: T4 Caravelle

Post by Neergård »

Får ikke montert dobbeltsete uten en cowboyløsning, da føttene til den er på ytterkanten, og ergo vil ramle ned i stigtrinnet på venstre side.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
noresp
Posts: 39
Joined: 18 Sep 2012, 21:37
Car: T4 2.5TDI syncro -03
Location: Tromsø

Re: T4 Caravelle

Post by noresp »

Neergård wrote:Får ikke montert dobbeltsete uten en cowboyløsning, da føttene til den er på ytterkanten, og ergo vil ramle ned i stigtrinnet på venstre side.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Aha.. Se der ja. Ja da utgår jo 2-seter med høye kneløft! :) Takk for tipset. Har aldri hørt om at det finnes isofix i denne typen stoler, så da får vi klare oss uten (med mindre noen har vært borti noe annet).
Neergård
-
-
Posts: 5000
Joined: 17 Jul 2010, 01:46
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848
Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: Re: T4 Caravelle

Post by Neergård »

noresp wrote:
Neergård wrote:Får ikke montert dobbeltsete uten en cowboyløsning, da føttene til den er på ytterkanten, og ergo vil ramle ned i stigtrinnet på venstre side.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Aha.. Se der ja. Ja da utgår jo 2-seter med høye kneløft! :) Takk for tipset. Har aldri hørt om at det finnes isofix i denne typen stoler, så da får vi klare oss uten (med mindre noen har vært borti noe annet).
Skal forske litt i delekatalogen ved ledig stund på akkurat dette. Kan tenke meg å få isofix på alle ledige seter i egen bil. Oppdaterer deg om jeg finner utav noe...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
noresp
Posts: 39
Joined: 18 Sep 2012, 21:37
Car: T4 2.5TDI syncro -03
Location: Tromsø

Re: Re: T4 Caravelle

Post by noresp »

Neergård wrote:
noresp wrote:
Neergård wrote:Får ikke montert dobbeltsete uten en cowboyløsning, da føttene til den er på ytterkanten, og ergo vil ramle ned i stigtrinnet på venstre side.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Aha.. Se der ja. Ja da utgår jo 2-seter med høye kneløft! :) Takk for tipset. Har aldri hørt om at det finnes isofix i denne typen stoler, så da får vi klare oss uten (med mindre noen har vært borti noe annet).
Skal forske litt i delekatalogen ved ledig stund på akkurat dette. Kan tenke meg å få isofix på alle ledige seter i egen bil. Oppdaterer deg om jeg finner utav noe...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Det ville jeg satt veldig stor pris på, tusen takk.

Vi har babystol med base som er godkjent for innfesting med to-punktbelte i midten nå. Ser at det finnes flere barnestoler som kan festes med to-punkts etterhvert som barnet vokser, så det ordner seg jo.
noresp
Posts: 39
Joined: 18 Sep 2012, 21:37
Car: T4 2.5TDI syncro -03
Location: Tromsø

Re: T4 Caravelle

Post by noresp »

På tide med ei lita oppdatering. :)

Nå har vi hatt denne ei lita stund, og vi er veldig fornøyd. Kan hende noen her kjenner bilen fra før, for den har visstnok kjørt mellom Bergen og Mongstad-feltet som "vip-transport" i flere år etter at den ble importert fre Tyskland. Deretter har den bare hatt to eiere før jeg kjøpte den. Velholdt, solid bil som har rullet mange km, men har hatt få eiere. Den har flott bussinnredning med 8 seter i fartsretning.

Etterhvert som jeg har ordnet opp i diverse småfiks, har det dukket ting som jeg stusser på;

-I vognkortet står det at den er registrert for 9. Hvordan er det mulig? Bak bakerste seterad er det montert bagasjehylle, og jeg kan ikke se spor etter noe evt klappsete. Trodde dessuten bilen var for ny til å kunne ha det.

-Noen ganger knirker og knaker det litt rundt skyvedørene (har på begge sider). Ble borte etter litt smøring her og der. På dørene står det slike "tapper" som entrer tilhørende hull i dørkarmen når jeg lukker døra. Det ser ut som om disse tappene/hullene er noe slitt. Er dette slitedeler som er vanlig å bytte? Mistenker de for å være hovedårsaken til knirk.

-Etter å fyllt og "trimmet" dieseltanken helt full (det var billig diesel) registrerte jeg at det det kom ørsmå mengder diesel på bakken hvor jeg vanligvis står parkert. Sjekket under, og det hang noen dråper under tanken. Hva er mest sansynlig årsaken til dette? Utett mellom tank og dieselpumpe? Har ikke vært lekkasje etter at nivået sank litegrann. Trimmer ikke tanken flere ganger. :)

-Varme i venstre speil og enkelte varmetråder i bakruta virker ikke. Skal sjekke ledninger i overføring mellom dør og bil. Er det normalt at enkelte varmetråder tar kveld? Må vel evt bytte hele ruta da?

-Begge speilglassene vibrerer litt under kjøring på ujevnt underlag. Har kanskje blitt litt slarkete. Flere som opplever dette?

-Registrerer at det gjentatte ganger blir litt fuktig under matta foran høyre forsete, uten at noen har sittet der. På Passaten vet jeg at det kunne forekomme fukt på samme sted pga av lekkasje fra drenering til luftfilter eller A/C. Finnes det tilsvarende problem på T4?

Foreløpig plan er å få rengjort bilen skikkelig innvendig og utvendig når temperaturen tillater det. Og så skal jeg montere soting fra solarplexius etterhvert. Gleder meg! :)
t21500
-
-
Posts: 1104
Joined: 23 Aug 2004, 18:55
Phone: 9081tjueen99
Location: Orkanger

Re: T4 Caravelle

Post by t21500 »

det med sitteplasser, kan jo ha vært dobbelsete foran da? De fjærbelastede "hullene" er slitedel, og kjøpes hos Møller.
Pål Strand
noresp
Posts: 39
Joined: 18 Sep 2012, 21:37
Car: T4 2.5TDI syncro -03
Location: Tromsø

Re: T4 Caravelle

Post by noresp »

t21500 wrote:det med sitteplasser, kan jo ha vært dobbelsete foran da? De fjærbelastede "hullene" er slitedel, og kjøpes hos Møller.
Har tenkt tanken, men det meste tyder på at det originalt er to separate stoler foran. Skal sjekke med forrige eier. Takk for tips, da skal jeg anskaffe et par nye slike foringer til "hullene".
Post Reply