Page 1 of 3

T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 13 May 2016, 10:11
by Needforspace
Lager en tråd for T4en min. Jeg tror at det kommer til å fortsette å dukke opp småting som må ordnes og da er det greit å samle opplysningene.
Bilen trenger en god porsjon TLC.
Første bilde er fra salgs annonsen.
Image

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 13 May 2016, 11:31
by StigAre
Gratulerer med bil :)
Ser jo veldig bra ut på bilde hvertfall.

Hva er planene ?

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 13 May 2016, 13:33
by Needforspace
Ikke så omfattende planer, den skal fungere og være pålitelig. Se bra ut og ikke full av rust så da blir det å stoppe og utbedre det som er.
Den er senket og det passer ikke meg så bra, kulehøyden er bare 37,5cm omtrent 10cm for lavt. Får se hva jeg gjør med det etterhvert.
Noen som vet hva standard kulehøyde er på disse bilene?

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 13 May 2016, 19:22
by Needforspace
Måtte bare når jeg hadde muligheten.
Image

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 14 May 2016, 18:59
by Needforspace
Da er T5en borte og fokus blir på de to andre. Har en kombivegg for T4en som ikke har verken netting eller plexiglass. Ønsker meg en løsning ala nettingen. Husker ikke hvordan den var festet til røret, men det må kunne løses på en måte. Tar i mot tips. noen som har netting eller kanskje den øverste delen av en kombivegg? (Type lang bil)

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 15 May 2016, 20:27
by Needforspace
Må skifte lys i angel ringene.
Tips om hva som kan brukes mottas. Kunne tenkt meg hvitt lys og gjerne med to styrker, en for parklys og en som kjørelys.

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 18 May 2016, 21:15
by Shadow
Er det hr senk på den?:) i så fall har jeg originale fjærer fra en 2003 151hk t4 som jeg kan bytte med deg om du skal kvitte deg med senkefjærene

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 18 May 2016, 21:37
by Needforspace
Lesjøfors på denne. Ikke umiddelbare planer om å skifte de ut, har originale liggende.

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 14 Jun 2016, 22:46
by Needforspace
Motordeksel var noe trasig så det måtte få litt stell.

Image

Image

Hella ekstralys holdere var også skikkelig rusta.
Image

Kombiveggen ble dekket med bitumenplater og teppe, vesentlig mindre lyd.
Teppet var også noe slitt så her ble det lagt på et nytt oppå.
Image

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 14 Jun 2016, 23:19
by Needforspace
Skiftet gir olje, sannsynligvis ikke nødvendig. Den oljen som var på var lys brun og fin. :roll:

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 15 Jun 2016, 15:36
by Needforspace
1200N gas struts montert. :D

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 15 Jun 2016, 15:56
by Rudeboy
Og med den smileyen der tar jeg det for gitt at du testa med sykler på bakluka ?

Har du delenummeret på demperne, forresten ? California Coach syncro ble nok levert med standarddemperne bak, ja :wink:

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 15 Jun 2016, 17:28
by Needforspace
Smilyen er basert på erfaringer gjort av familiemedlemmer med forskjellig egenvekt. Guttungen ble med luka opp. Har ikke syklene hjemme så de har jeg ikke fått testet med.
Kjøpte de på e-bay fra UK. Søk på gasstruts VW 1200N

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 15 Jun 2016, 21:26
by Buss Marius
Jeg trodde du fulgte såpass med her inne at du har fått med deg advarslene som kommer hver gang noen nevner 1200nm dempere på T3. Detter er nok alt for tungt for T4 også. Se side 8 i denne tråden til bcx238h i Hammerfest. http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=5 ... &start=175 Ja guttungen fulgte med opp og og vil ikke klare å lukke den på mange år enda.
Jeg har montert 800nm dempere på T3 og det er h.. tungt å lukke. Jeg satt 23 liter med vannkanner oppå åpen luke og var fremdeles et langt stykke unna at luka skulle gå igjenn av seg selv. Med 1200nm vil du også få stor belastning på hengsler og fester til dempere. Du kan ha 4 sykler, reservehjul og jerrykanne på bakluka med disse demperne.

Men til T4 er det nok mer passende (minder overkill) med den mye større og tyngre luken

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 15 Jun 2016, 21:56
by Needforspace
910N er mulig å kjøpe fra Møller, så det er nok andre forhold her ja. Tror ikke at luka står oppe med fire sykler på, det finner jeg ut på søndag, eller i alle fall tre, jentungens havner kanskje inni bilen. Og med litt prøving så fikk han igjen luka på egen hånd. :D

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 16 Jun 2016, 07:59
by Rudeboy
Luka står ikke oppe med 2 voksensykler og barnevognsunderstell på standarddemperne :wink:

Det fant jeg fort ut av med Kakemonsteret. Men ettersom noen mener at andre ikke trenger, kanskje man ikke skulle hive de svake demperne og ha dem til behovet for sterke dempere er over og bytte tilbake etter tur.

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 20 Jun 2016, 00:03
by Needforspace
Skulle starte på ferieturen i dag, men fikk litt problemer. Bilen har senkefjærer bak og er skrudd ned fremme.Det er greit. Hadde det på forrige T4 også. HR 40mm senk.
Ikke Lesjøfors.
Image

Dette går jo ikke. 5cm klaring til nesehjulet. Måtte parkere vogna og kjøre hjem og skifte fjærer.
Går ikke å dra vogn med fjærer på bilen som ser ut som noe som kommer fra en kulepenn.

Image

Image

Dette ble bedre. Nå ligger vi oppe på Strynefjellet og håper det ikke blir snø. Det er 2 grader ute nå.

Og 1200N holder 4 sykler oppe. :D

Image

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 21 Jun 2016, 19:29
by jakob
Sett i led i lykteringene. Martin har noe som passer.

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 21 Jun 2016, 19:40
by oddvarr
jakob wrote:Sett i led i lykteringene. Martin har noe som passer.
Vet ikke om det er lurt. Jeg ble stoppet av onkel blå i beltekontroll. De reagerte på led i mine, hadde veldig svak blåtone i dem, fikk kontrollseddel og 14 dagers visningsfrist. Siden slike ikke er E-merket, valgte jeg å sette inn glødepærer.
Mulig jeg bare har vært maks uheldig.

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 22 Jun 2016, 13:19
by Needforspace
Har leita etter noen sterkere men finner ikke noen som går å få inni. Er litt lite plass. Så det blir pingleled. Hadde kjøpt noen men ikke klart å krysse ut riktig antall så det mangler 14stk.
Og ja, sikkert ikke lurt, men jeg tar det problemet når det dukker opp. Litt som en protest på alt er lov på nye biler og ingenting på gamle.

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 08 Nov 2016, 09:28
by Needforspace
Jay, Ebern virker! Neste nå blir bryter i stedet for føleren. Men, når er det "trygt" å slå den av? Først ved 90 grader eller før?

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 08 Nov 2016, 11:56
by Needforspace
Led i ringene var ikke dumt, ser mye skarpere ut på bildet enn de er.

Image

Led også i hovedlys er også effektivt, men jeg er litt i tvil om jeg beholder de her, er litt strølys om ikke så ille, men jækla godt lys på nær er det i alle fall. Disse var et hakk høyere kvalitet og pris på.

Image

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 08 Nov 2016, 12:17
by Rudeboy
Needforspace wrote:Jay, Ebern virker! Neste nå blir bryter i stedet for føreren. Men, når er det "trygt" å slå den av? Først ved 90 grader eller før?
I prinsippet "når brenneren har brent seg rein", men når det er veit jeg ikke :wink:

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 08 Nov 2016, 18:49
by Neergård
Rudeboy wrote:
Needforspace wrote:Jay, Ebern virker! Neste nå blir bryter i stedet for føreren. Men, når er det "trygt" å slå den av? Først ved 90 grader eller før?
I prinsippet "når brenneren har brent seg rein", men når det er veit jeg ikke :wink:
20 minutter blir det sagt, men erfaringen min tilsier at 10-15 minutter holder i massevis så lenge den brenner lenger innimellom. Minimum 20 minutt er uansett bedre da ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: T4 -02 lang. TURBILEN

Posted: 08 Nov 2016, 19:31
by Needforspace
Skulle vert driftslys på den. :roll: