T4 -02 lang. TURBILEN
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Ah! Godt svar, det med 20min brenntid. Så får man følge med når kvitrøyken forsvinner og merke seg tiden.
Og, jo, den skulle hatt et driftslys på dashen - sikkert ikke allverdens mikkmakk å få laget men tid, tiltak, deler og utførsel..
Og, jo, den skulle hatt et driftslys på dashen - sikkert ikke allverdens mikkmakk å få laget men tid, tiltak, deler og utførsel..
-
- -
- Posts: 5000
- Joined: 17 Jul 2010, 01:46
- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
- Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
enig...Needforspace wrote:Skulle vert driftslys på den.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
- -
- Posts: 5000
- Joined: 17 Jul 2010, 01:46
- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
- Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
tror deg er litt mikkmakk ja. Du må hente signal fra internt i brenneren, om du ikke lager en krets som registrerer aktivitet på dieselpumpe da. Der er det pulser så man må lage en tidsstyrt holdekrets, evt med god forsinkelse.Rudeboy wrote: Og, jo, den skulle hatt et driftslys på dashen - sikkert ikke allverdens mikkmakk å få laget men tid, tiltak, deler og utførsel..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Monterer manuell bryter fremfor automatikken for utetemperatur i dag. Like greit å få dette gjort før Ebern dauer av seg selv. Skulle gjerne at en indikasjon på om den går eller er av pga temperatur i kjølevæske, under testing i går så jeg at den gikk omtrent til radiatorkjøleviftene slo inn. Dette kan selvfølgelig være et tidsaspekt og ikke bare temperatur, men hadde i alle fall 90 grader på instrumentet før den stoppet.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Bryter montert, men tenkte litt når jeg monterte den, hva er prosessen under drift sånn normalt?
Om det er kaldt nok starter Ebern og går til kjølevæsken har nådd en eller annen temperatur, la oss si 90 grader.
Er det da slik at den kjører opp turtallet på forbrenningsviften og kutter dieselen mens den kjøler seg ned? Gjør den dette uansett, også når utetemperaturen i mellomtiden har blitt så høy at bryteren bak støtfanger legger ut? Eller annullerer den i dette tilfellet og stopper uavhengig av kjølevæske temperatur?
Og når man stopper motoren før Ebern har stoppet, samme prosedyre?
Klippet bort pluggen som sto på utetemperaturbryteren og skøytet ledningene med tinn og krympestrømper.
Utetemperaturbryter legges på lager sammen med den ekstra som fulgte med bilen, byttet som et ledd i feilsøk.
Om det er kaldt nok starter Ebern og går til kjølevæsken har nådd en eller annen temperatur, la oss si 90 grader.
Er det da slik at den kjører opp turtallet på forbrenningsviften og kutter dieselen mens den kjøler seg ned? Gjør den dette uansett, også når utetemperaturen i mellomtiden har blitt så høy at bryteren bak støtfanger legger ut? Eller annullerer den i dette tilfellet og stopper uavhengig av kjølevæske temperatur?
Og når man stopper motoren før Ebern har stoppet, samme prosedyre?
Klippet bort pluggen som sto på utetemperaturbryteren og skøytet ledningene med tinn og krympestrømper.
Utetemperaturbryter legges på lager sammen med den ekstra som fulgte med bilen, byttet som et ledd i feilsøk.
Last edited by Needforspace on 16 May 2018, 08:22, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 766
- Joined: 06 Oct 2012, 23:22
- Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
- Phone: 46656525
- Location: Harstad
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Hvor kjøpte du matta? Hadde du stoff fra før eller gummi?Needforspace wrote:Motordeksel var noe trasig så det måtte få litt stell.
Hella ekstralys holdere var også skikkelig rusta.
Kombiveggen ble dekket med bitumenplater og teppe, vesentlig mindre lyd.
Teppet var også noe slitt så her ble det lagt på et nytt oppå.
Ble det merkbart mindre lyd med bitumen plater og stoff oppå? Har en resonans lyd rundt 2800 rpm
Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Dette er grå altanteppe fra Fargerike, her er tilsvarende: https://www.teppeabo.no/green-14_883p.html
Ja, det hjalp en del på lyden og jeg har originalteppe under. Kan alltid bli bedre men dette er en god begynnelse.
Bilen ser fortsatt fresh og fin ut inni, kappet hull ved surrefestene som er lett å åpne opp ved behov og nesten usynlige når de ikke er i bruk
Ja, det hjalp en del på lyden og jeg har originalteppe under. Kan alltid bli bedre men dette er en god begynnelse.
Bilen ser fortsatt fresh og fin ut inni, kappet hull ved surrefestene som er lett å åpne opp ved behov og nesten usynlige når de ikke er i bruk
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Skiftet olje og filter i dag. Nullstillte service indikatoren så da er det vel 15 k km som gjelder? Om det er behov for oljeskift før 15k, varsler den da?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
T4en gjorde jobben i år også. Muligens litt sliten clutch for den var veldig lite glad i å starte i bakke med 2+tonn bak.
Last edited by Needforspace on 16 May 2018, 08:23, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- Posts: 59
- Joined: 27 Aug 2017, 17:00
- Car: A4 B5 1,9tdiQ,80 typ81 Gte quattro, T4 2.5tdi
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Dinne som står ut mot holvik ? har sett den og ein T3 der Da bruker eg å gå tur med hunden til naboen din værtfall
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Det stemmer det ja. Patch setter vel pris på lufting ja.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- Posts: 59
- Joined: 27 Aug 2017, 17:00
- Car: A4 B5 1,9tdiQ,80 typ81 Gte quattro, T4 2.5tdi
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Kult at det er noken T3-4 interesserte i området da Er jo nesten kun Saab det går i her ute....
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Gøy med gamle biler. Nå er det bremser bak med tilhørende områder som trenger litt stell.
Skifter skiver, klosser, bremseskjold, hjullager og støtdempere.
Og så er det jo litt rust her og der.
Ikke direkte vakkert, men med et par lag med jotamastic så blir det helt greit.
Skal skifte overføringen til vindusviskerne også, ser frem til å få en mer stabil bevegelse og ikke den som minner om en tilfeldig vaskeklut som blir slengt rundt på ruta.
Skifter skiver, klosser, bremseskjold, hjullager og støtdempere.
Og så er det jo litt rust her og der.
Ikke direkte vakkert, men med et par lag med jotamastic så blir det helt greit.
Skal skifte overføringen til vindusviskerne også, ser frem til å få en mer stabil bevegelse og ikke den som minner om en tilfeldig vaskeklut som blir slengt rundt på ruta.
Last edited by Needforspace on 29 Oct 2018, 23:32, edited 2 times in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Kortvarig glede med vinduspussermekanismen, pakken inneholder bare noen av delene som trengs. Mangler to stag og tilhørende ledd/koblinger. Noen som kjenner til alternative leverandører eller er det bare å kontakte Møller?
Kjøpte denne men mangler disse:
Kjøpte denne men mangler disse:
Last edited by Needforspace on 16 May 2018, 08:24, edited 3 times in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Jeg kjøpte herfra:
https://www.ebay.com/itm/Scheibenwische ... 2749.l2649
Sender til Norge, betalte 9.60 euro i frakt for 2 stk.
https://www.ebay.com/itm/Scheibenwische ... 2749.l2649
Sender til Norge, betalte 9.60 euro i frakt for 2 stk.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Godt tips, ikke dyrt, har ikke sjekket, er de like?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
De passet rett i min 95 modell. Ser like ut som på ditt bilde. Ut ifra det jeg kjenner så finnes det ikke andre delenr.Needforspace wrote:Godt tips, ikke dyrt, har ikke sjekket, er de like?
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Bestilte hos Møller. 81,90.- stk pluss 10 euro for å logge inn på bestillings linken, snodige greier.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Skiftet et lager og har utført litt rustbehandling/forebygging.
Ikke så vakkert, men ikke hull her. Dette er resultatet av en understellmasse som det har trukket vann inn under.
Kondensvann fra sugerøret til bakre klimaanlegg har fått god gjort seg i 15 år så her var det litt dårlig stål for å si det sånn.
Skal legge på noe Jota Mastic og fuge litt så holder det nok i 10-15 år til, skikkelig stål fra T3 tak er jo solid.
Ikke så vakkert, men ikke hull her. Dette er resultatet av en understellmasse som det har trukket vann inn under.
Kondensvann fra sugerøret til bakre klimaanlegg har fått god gjort seg i 15 år så her var det litt dårlig stål for å si det sånn.
Skal legge på noe Jota Mastic og fuge litt så holder det nok i 10-15 år til, skikkelig stål fra T3 tak er jo solid.
Last edited by Needforspace on 16 May 2018, 08:25, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Sakte fremover.
Nye skiver og støtdempere og mye mindre rust, blir nok bra til slutt.
Nye skiver og støtdempere og mye mindre rust, blir nok bra til slutt.
Last edited by Needforspace on 16 May 2018, 08:26, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Har skiftet ut ledd og stag til vindusviskerne nå og tilstanden på de gamle var verre en forventet, stor forbedring med nye. Anbefales!
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- Posts: 59
- Joined: 27 Aug 2017, 17:00
- Car: A4 B5 1,9tdiQ,80 typ81 Gte quattro, T4 2.5tdi
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Har du delenummer på demperane til bakluka, og korleis syns du at den er å lukke ?
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Fant de på Ebay, har ikke delenummer. Knallhard å lukke med naken luke, men da har jeg vanligvis på originale dempere. Passe fin å lukke med tre fire sykler på Thulestativ.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- Posts: 59
- Joined: 27 Aug 2017, 17:00
- Car: A4 B5 1,9tdiQ,80 typ81 Gte quattro, T4 2.5tdi
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Tusen takk Trur eg går for 910N daNeedforspace wrote:Fant de på Ebay, har ikke delenummer. Knallhard å lukke med naken luke, men da har jeg vanligvis på originale dempere. Passe fin å lukke med tre fire sykler på Thulestativ.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Har hatt bilen på Eu kontroll. Fikk feil på dekk for langt ut, de stikker 3mm ut om skjermen....
Fikk også feil på rust på bremserør med behov for litt puss og maling i venstre hjulbrønn fremme og skifting av to rør over tank.
Tok ned tanken og bortsett fra 5 cm med litt rust på bakenfor tanken foran skjøtene, var rørene omtrent som nye med grønn farge over tanken.
Pusset og malte rørene og snakket med verkstedet som sa seg enig i at de ikke måtte skiftes allikevel. Har også skiftet to bremseslanger fremme som hadde litt sprekker i seg.
Nå mangler det å fikse venstre blinklyssignal i hengerkontakten! ( Jepp, 2er feil på det også) Berettiget eller ikke, jeg er litt oppgitt.
Fikk også feil på rust på bremserør med behov for litt puss og maling i venstre hjulbrønn fremme og skifting av to rør over tank.
Tok ned tanken og bortsett fra 5 cm med litt rust på bakenfor tanken foran skjøtene, var rørene omtrent som nye med grønn farge over tanken.
Pusset og malte rørene og snakket med verkstedet som sa seg enig i at de ikke måtte skiftes allikevel. Har også skiftet to bremseslanger fremme som hadde litt sprekker i seg.
Nå mangler det å fikse venstre blinklyssignal i hengerkontakten! ( Jepp, 2er feil på det også) Berettiget eller ikke, jeg er litt oppgitt.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com