T4 -02 lang. TURBILEN
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
T4 -02 lang. TURBILEN
Lager en tråd for T4en min. Jeg tror at det kommer til å fortsette å dukke opp småting som må ordnes og da er det greit å samle opplysningene.
Bilen trenger en god porsjon TLC.
Første bilde er fra salgs annonsen.
Bilen trenger en god porsjon TLC.
Første bilde er fra salgs annonsen.
Last edited by Needforspace on 15 May 2016, 20:26, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Gratulerer med bil
Ser jo veldig bra ut på bilde hvertfall.
Hva er planene ?
Ser jo veldig bra ut på bilde hvertfall.
Hva er planene ?
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Ikke så omfattende planer, den skal fungere og være pålitelig. Se bra ut og ikke full av rust så da blir det å stoppe og utbedre det som er.
Den er senket og det passer ikke meg så bra, kulehøyden er bare 37,5cm omtrent 10cm for lavt. Får se hva jeg gjør med det etterhvert.
Noen som vet hva standard kulehøyde er på disse bilene?
Den er senket og det passer ikke meg så bra, kulehøyden er bare 37,5cm omtrent 10cm for lavt. Får se hva jeg gjør med det etterhvert.
Noen som vet hva standard kulehøyde er på disse bilene?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Måtte bare når jeg hadde muligheten.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Da er T5en borte og fokus blir på de to andre. Har en kombivegg for T4en som ikke har verken netting eller plexiglass. Ønsker meg en løsning ala nettingen. Husker ikke hvordan den var festet til røret, men det må kunne løses på en måte. Tar i mot tips. noen som har netting eller kanskje den øverste delen av en kombivegg? (Type lang bil)
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Må skifte lys i angel ringene.
Tips om hva som kan brukes mottas. Kunne tenkt meg hvitt lys og gjerne med to styrker, en for parklys og en som kjørelys.
Tips om hva som kan brukes mottas. Kunne tenkt meg hvitt lys og gjerne med to styrker, en for parklys og en som kjørelys.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- Posts: 37
- Joined: 31 Jan 2015, 10:07
- Car: 1999 T4 2.5 TDI kort 2005 Golf V 1,6 Jubileum
- Phone: 45471213
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Er det hr senk på den?:) i så fall har jeg originale fjærer fra en 2003 151hk t4 som jeg kan bytte med deg om du skal kvitte deg med senkefjærene
ROBERT VANVIK SKJØSTAD
2003 T4 2.5 TDI
2003 T4 2.5 TDI
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Lesjøfors på denne. Ikke umiddelbare planer om å skifte de ut, har originale liggende.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Motordeksel var noe trasig så det måtte få litt stell.
Hella ekstralys holdere var også skikkelig rusta.
Kombiveggen ble dekket med bitumenplater og teppe, vesentlig mindre lyd.
Teppet var også noe slitt så her ble det lagt på et nytt oppå.
Hella ekstralys holdere var også skikkelig rusta.
Kombiveggen ble dekket med bitumenplater og teppe, vesentlig mindre lyd.
Teppet var også noe slitt så her ble det lagt på et nytt oppå.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Skiftet gir olje, sannsynligvis ikke nødvendig. Den oljen som var på var lys brun og fin.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
1200N gas struts montert.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Og med den smileyen der tar jeg det for gitt at du testa med sykler på bakluka ?
Har du delenummeret på demperne, forresten ? California Coach syncro ble nok levert med standarddemperne bak, ja
Har du delenummeret på demperne, forresten ? California Coach syncro ble nok levert med standarddemperne bak, ja
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Smilyen er basert på erfaringer gjort av familiemedlemmer med forskjellig egenvekt. Guttungen ble med luka opp. Har ikke syklene hjemme så de har jeg ikke fått testet med.
Kjøpte de på e-bay fra UK. Søk på gasstruts VW 1200N
Kjøpte de på e-bay fra UK. Søk på gasstruts VW 1200N
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Jeg trodde du fulgte såpass med her inne at du har fått med deg advarslene som kommer hver gang noen nevner 1200nm dempere på T3. Detter er nok alt for tungt for T4 også. Se side 8 i denne tråden til bcx238h i Hammerfest. http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=5 ... &start=175 Ja guttungen fulgte med opp og og vil ikke klare å lukke den på mange år enda.
Jeg har montert 800nm dempere på T3 og det er h.. tungt å lukke. Jeg satt 23 liter med vannkanner oppå åpen luke og var fremdeles et langt stykke unna at luka skulle gå igjenn av seg selv. Med 1200nm vil du også få stor belastning på hengsler og fester til dempere. Du kan ha 4 sykler, reservehjul og jerrykanne på bakluka med disse demperne.
Men til T4 er det nok mer passende (minder overkill) med den mye større og tyngre luken
Jeg har montert 800nm dempere på T3 og det er h.. tungt å lukke. Jeg satt 23 liter med vannkanner oppå åpen luke og var fremdeles et langt stykke unna at luka skulle gå igjenn av seg selv. Med 1200nm vil du også få stor belastning på hengsler og fester til dempere. Du kan ha 4 sykler, reservehjul og jerrykanne på bakluka med disse demperne.
Men til T4 er det nok mer passende (minder overkill) med den mye større og tyngre luken
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
910N er mulig å kjøpe fra Møller, så det er nok andre forhold her ja. Tror ikke at luka står oppe med fire sykler på, det finner jeg ut på søndag, eller i alle fall tre, jentungens havner kanskje inni bilen. Og med litt prøving så fikk han igjen luka på egen hånd.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Luka står ikke oppe med 2 voksensykler og barnevognsunderstell på standarddemperne
Det fant jeg fort ut av med Kakemonsteret. Men ettersom noen mener at andre ikke trenger, kanskje man ikke skulle hive de svake demperne og ha dem til behovet for sterke dempere er over og bytte tilbake etter tur.
Det fant jeg fort ut av med Kakemonsteret. Men ettersom noen mener at andre ikke trenger, kanskje man ikke skulle hive de svake demperne og ha dem til behovet for sterke dempere er over og bytte tilbake etter tur.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Skulle starte på ferieturen i dag, men fikk litt problemer. Bilen har senkefjærer bak og er skrudd ned fremme.Det er greit. Hadde det på forrige T4 også. HR 40mm senk.
Ikke Lesjøfors.
Dette går jo ikke. 5cm klaring til nesehjulet. Måtte parkere vogna og kjøre hjem og skifte fjærer.
Går ikke å dra vogn med fjærer på bilen som ser ut som noe som kommer fra en kulepenn.
Dette ble bedre. Nå ligger vi oppe på Strynefjellet og håper det ikke blir snø. Det er 2 grader ute nå.
Og 1200N holder 4 sykler oppe.
Ikke Lesjøfors.
Dette går jo ikke. 5cm klaring til nesehjulet. Måtte parkere vogna og kjøre hjem og skifte fjærer.
Går ikke å dra vogn med fjærer på bilen som ser ut som noe som kommer fra en kulepenn.
Dette ble bedre. Nå ligger vi oppe på Strynefjellet og håper det ikke blir snø. Det er 2 grader ute nå.
Og 1200N holder 4 sykler oppe.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Sett i led i lykteringene. Martin har noe som passer.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Vet ikke om det er lurt. Jeg ble stoppet av onkel blå i beltekontroll. De reagerte på led i mine, hadde veldig svak blåtone i dem, fikk kontrollseddel og 14 dagers visningsfrist. Siden slike ikke er E-merket, valgte jeg å sette inn glødepærer.jakob wrote:Sett i led i lykteringene. Martin har noe som passer.
Mulig jeg bare har vært maks uheldig.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Har leita etter noen sterkere men finner ikke noen som går å få inni. Er litt lite plass. Så det blir pingleled. Hadde kjøpt noen men ikke klart å krysse ut riktig antall så det mangler 14stk.
Og ja, sikkert ikke lurt, men jeg tar det problemet når det dukker opp. Litt som en protest på alt er lov på nye biler og ingenting på gamle.
Og ja, sikkert ikke lurt, men jeg tar det problemet når det dukker opp. Litt som en protest på alt er lov på nye biler og ingenting på gamle.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Jay, Ebern virker! Neste nå blir bryter i stedet for føleren. Men, når er det "trygt" å slå den av? Først ved 90 grader eller før?
Last edited by Needforspace on 08 Nov 2016, 12:18, edited 1 time in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Led i ringene var ikke dumt, ser mye skarpere ut på bildet enn de er.
Led også i hovedlys er også effektivt, men jeg er litt i tvil om jeg beholder de her, er litt strølys om ikke så ille, men jækla godt lys på nær er det i alle fall. Disse var et hakk høyere kvalitet og pris på.
Led også i hovedlys er også effektivt, men jeg er litt i tvil om jeg beholder de her, er litt strølys om ikke så ille, men jækla godt lys på nær er det i alle fall. Disse var et hakk høyere kvalitet og pris på.
Last edited by Needforspace on 13 Jul 2018, 19:12, edited 2 times in total.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
I prinsippet "når brenneren har brent seg rein", men når det er veit jeg ikkeNeedforspace wrote:Jay, Ebern virker! Neste nå blir bryter i stedet for føreren. Men, når er det "trygt" å slå den av? Først ved 90 grader eller før?
-
- -
- Posts: 5000
- Joined: 17 Jul 2010, 01:46
- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
- Location: Røra, Inderøy, Nord-Trøndelag
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
20 minutter blir det sagt, men erfaringen min tilsier at 10-15 minutter holder i massevis så lenge den brenner lenger innimellom. Minimum 20 minutt er uansett bedre daRudeboy wrote:I prinsippet "når brenneren har brent seg rein", men når det er veit jeg ikkeNeedforspace wrote:Jay, Ebern virker! Neste nå blir bryter i stedet for føreren. Men, når er det "trygt" å slå den av? Først ved 90 grader eller før?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: T4 -02 lang. TURBILEN
Skulle vert driftslys på den.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com