T4 med offroaddekk og felger.

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

T4 med offroaddekk og felger.

Post by erjo »

Lurer litt på å fikse opp min T4 med litt stæsj. Det første jeg tenker på er offroaddekk og felger. Hvor får jeg tak i dette? Hva med andre ting? Har ikke peiling på det med T4.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: T4 med offroaddekk og felger.

Post by Rudeboy »

I butikken. Jeg kjøpte mine nyeste, dóg umonterte BF/Goodrich All Terrain av siste modell hos Auto Seikel nede i "syden", som Tyskland ble til under Buscamp.

Men de skoene som står på er én størrelse mindre av samme produsents forrige modell og de fungerer som bare det. Rulleomkretsen er ikke innafor med mindre du besitter TÜV-papirer som jeg fikk med fra Seikel så begge mine sett er lovlige åkkesom.
Hevesettet jeg kjøpte hos Seikel fikk jeg naboverkstedet til å montere siden verksteddagen i Tyskland ble tilbrakt på et verksted milevis unna da jeg skulle ha vært hos Seikel (nevnt før).

Jeg mangler torsjonsjusteringa foran for å få med aller siste løft på bilen, da regner jeg med at bilen står med 8cm løft rund baut og det er okay for hadde den vært en tom Transporter ville den vært på 10cm tvert. 10cm løft er det som kan gjøres uten å måtte bytte drivakslinger på bilen, og med det ta steget ut over i dette for Møller skumle med "ombygging". Alt går an.
Etter torsjonsstavene er skrudd på, skal bilen inn til forskriftsmessig firehjulskontroll og etter det er det bare å fylle diesel nå og da.

Det går med bil med vekt bak, an å ha T5a-fjærer for 3.2tonns bil på T4b. Den gir et løft som i min 2.4tonns tunge T4b ville gitt noe under 8cm men hvordan det er for tom Transporter aner jeg ei.
Post Reply